یونیفرم برتر خدمه پرواز سال 2021

منتشر شده در تاریخ

صنعت خطوط هوایی طی ماه های گذشته شاهد تحولات عظیمی بوده است، اما انتظار می‌رود که مهمانداران هواپیما در حالی که برای خطوط هوایی خود بازاریابی می‌کنند، از بین مردم متمایز باشند. و به همین دلیل است که لباس مهماندار هواپیما همچنان برای بسیاری از خطوط هوایی اهمیت دارد.

با این حال، درست کردن آن، همیشه به این راحتی انجام نمی شود. به خصوص با اقدامات همه گیر کویید به این معنی که انتظار می رود برخی از خدمه کابین همیشه لباس های مراقبتی در برابر این بیماری بپوشند. در سال 2021، اینها انتخاب های ما از یونیفرم های خطوط هوایی هستند.

خطوط هوایی SkyUp – اوکراین

این شرکت هواپیمایی ارزان قیمت شناخته شده از اوکراین در آگوست 2021 با پرده برداری از لباس نارنجی روشن جدید خود، که ترکیبی از کت و شلوار با کفش های ورزشی نایک ایر مکس است، سرفصل های جدیدی را ایجاد کرد.

ماریانا گریگورش، رئیس بازاریابی اسکای آپ، در مورد ظاهر جدید توضیح داد و گفت: “زمان تغییر کرده است، زنان تغییر کرده اند؛ بنابراین می توان برخلاف کلاسیک های محافظه کار، با کفش های پاشنه بلند و رژ لب قرمز، یک تصویر جدید، مدرن تر و راحت تر از یک “قهرمان” ظاهر کرد.”

روسری ابریشمی که اکنون روی شانه گذاشته می‌شود، نشانه‌ای از سنت است. اما مهمانداران زن، دیگر نیازی به پوشیدن دامن یا کفش‌های پاشنه بلند به عنوان بخشی از یونیفرم کاربردی‌تر و فعال‌تر ندارند.

Alitalia – ایتالیا

این یونیفرم، تا حدی به ده یونیفرم برتر تبدیل می شود؛ زیرا ممکن است بسته شود. آلیتالیا در 15 اکتبر تعطیل خواهد شد و قرار است با یک خط هوایی جدید به نام ITA جایگزین شود.

این در صورتی است که ITA حقوق آلیتالیا را همانطور که انتظار می رود خریداری نکند. در این صورت، طراح مد ایتالیایی و خیاط لباس آلبرتا فرتی (Alberta Ferretti)، طراح لباس آلیتالیا برای مدتی دیگر به پرواز ادامه خواهد داد.

این یونیفرم در سال 2018 عرضه شد، تنها دو سال پس از آن که آلیتالیا از یکی از یونیفرم های ایتالیایی اتوره بیلوتا (Ettore Bilotta) رونمایی کرد. با این حال، آن یونیفرم مورد نفرت خدمه قرار گرفت، بنابراین آلیتالیا، فرتی را مامور بازگشت به اصول اولیه کرد.

یونیفرم شامل طیف گسترده ای از کمد لباس های کلاسیک است تا کارکنان بتوانند آنچه را که می خواهند بپوشند ترکیب و هماهنگ کنند. آلیتالیا یونیفرم را “کلاسیک و ظریف” توصیف می کند.

jetBlue – ایالات متحده

یونیفرم فعلی جت بلو اکنون هفت سال از عمر آن می گذرد اما همانطور که خط هوایی به آن سوی اقیانوس اطلس می رود، مخاطبان جدید هم خدمه پرواز جت بلو را برای اولین بار می بینند. در حالی که جدیدترین یونیفرم موجود نیست، اما کمد لباس جت‌بلو با طراحی استن هرمن (Stan Herman)، هنوز تازه به نظر می‌رسد. احتمالا این پاشیدن رنگ نارنجی است که به یونیفرم رنگی می بخشد.

Lufthansa – آلمان

یکی دیگر از موارد جدید به ده نفر برتر است. اما این ورودی برای یونیفرم استاندارد لوفت‌هانزا نیست. به‌عنوان بخشی از جشن‌های جهانی Oktoberfest آلمان، لوفت‌هانزا یک گروه ویژه از خدمه (Trachtencrew) دارد که لباس‌های محلی سنتی آلمانی می‌پوشند و در پروازهای پیش از رویداد اصلی کار می‌کنند.

اما در حالی که همه‌گیری کویید رویداد عادی اکتبر فست مونیخ را تغییر داده است، لوفت‌هانزا همچنان خدمه ی مخصوص خود را در سال‌های 2020 و 2021 داشته است.

Finnair – فنلاند

طراحی فنلاندی به دلیل شیک بودن بدون زحمت خود در سراسر جهان مشهور است و همین امر را می توان در مورد یونیفرم فین ایر نیز گفت که اگر باور کنید، تقریباً 10 سال است که به شکل فعلی خود وجود دارد.

این یونیفرم که توسط هنرمند فنلاندی Ritva-Liisa Pohjalainen طراحی شده بود، برای ادغام سنت با مدرنیته طراحی شده بود. Pohjalainen می‌گوید که رنگ آبی تیره را به عنوان رنگ اصلی یونیفرم انتخاب کرده است، زیرا احساس امنیت را القا می‌کند.

خطوط هوایی Hainan – چین

شرکتی که خط هواپیمایی هاینان را در اختیار دارد ممکن است با مشکلات مالی جدی روبرو باشد، اما خطوط هوایی پرچمدار امپراتوری HNA به پرواز خود ادامه می دهد و خدمه کابین هنوز در یکی از جذاب ترین لباس های خطوط هوایی تا کنون پوشیده شده اند، هستند.

این یونیفرم‌ها که در سال 2017 عرضه شدند و توسط Haute Ciuriter Laurence Xu طراحی شدند، “عناصر زیبایی‌شناسی کلاسیک و قدیمی شرقی و شبه کت و شلوار مدرن غربی را ترکیب می‌کنند.”

لباس زنانه در اطراف Cheongsam ساخته شده است. یک لباس سنتی چینی که معمولاً در مناسبت های رسمی پوشیده می شود. آستین به اندازه سه چهارم بریده شده است تا نشان دهنده سادگی، فروتنی و «سطح بالای شایستگی» خدمه کابین باشد.

بیش از 1000 طرح اولیه و 100 نمونه لباس قبل از اینکه Xu و تیمش در نهایت از این طرح راضی شوند، ارائه شد.

Turkish Airlines  – ترکیه

این یکی دیگر از یونیفرم‌های طراحی شده توسط اتوره بیلوتا است که در ادامه کار او با هواپیمایی اتحاد و آلیتالیا (یونیفرم کوتاه مدتی که کارگران آلیتالیا آن را ناراحت می‌کرد) دنبال می‌شود.

این یونیفرم در اواخر سال 2018 عرضه شد و بیلوتا می گوید که الهام بخش او از استانبول بوده است. بیلوتا در مورد این یونیفرم گفت: «من می‌خواستم عناصری از خط سنتی و موزاییک‌ها را همراه با تفاسیر جدید از نقوش ترکی، که بر خطوط مدرن تأکید می‌کند، در گره‌ها بیاورم تا تضاد و دوگانگی را منعکس کنم».

در سال 2013، خطوط  ترکیش ایرلاینز تقریباً استقاده از یک یونیفرم جدید دیگر را شروع کرد، اما آنقدر بحث برانگیز شد که شرکت هواپیمایی به طور کلی آن را کنار گذاشت و منتظر ماند تا طرح بیلوتا آمد.

Aero K – کره جنوبی

این یونیفرم آندروژن و بدون جنسیت از یک شرکت ناشناخته کم‌هزینه استارت‌آپ مستقر در کره جنوبی است.

در حالی که خطوط هوایی کره جنوبی به طور سنتی به تقویت کلیشه‌های جنسیتی معروف هستند، Aero K با لباس‌های کاربردی فوق‌العاده مدرن خود با شلوار، پیراهن و ژاکت‌های بی‌جنسیتی، این صنعت را تکان داده است. طراحی زیبایی شناختی بدون شک برای جمعیت هدف Aero K جذاب است.

این شرکت هواپیمایی درباره این طرح‌ها گفت: «لباس کاربردی Aero K بر اساس مراقبت و احترام برای انجام مشاغل مختلف فراتر از سن و جنسیت طراحی شده است. در نهایت تمام این دغدغه ها، مهمترین ماموریت، ایمنی مسافران است».

Virgin Atlantic– بریتانیا

این یونیفرم طراحی شده توسط Vivienne Westwood، از سال 2014 وجود داشته است. اما تقریباً به یکی دیگر از قربانیان بیماری همه گیر تبدیل شد زیرا ویرجین آتلانتیک سال گذشته تلاش کرد تا سرپا بماند.

در سال 2019، ویرجین آتلانتیک دستورالعمل‌های یکنواخت خود را به‌روزرسانی کرد تا منعکس‌کننده تغییرات گسترده‌تر در جامعه باشد. او به خدمه ی زن اجازه داد تا برای اولین بار بدون آرایش بروند. خدمه زن نیز برای اولین بار مجاز به پوشیدن شلوار بودند.

خطوط هوایی سنگاپور

سارافون متمایز کبایا (Kebaya)، که توسط خدمه ی پرواز زن خطوط هوایی سنگاپور استفاده می‌شود، در سال 1968 توسط پیر بالمین (Pierre Balmain)، طراح پاریسی طراحی شد، هنوز بین مردم متمایز است.

Singapore Girl امروزه یک ابزار بازاریابی مشکوک است، اما برای خطوط هوایی سنگاپور نشان دهنده “نماد مهمان نوازی آسیایی است که در سراسر جهان شناخته شده است.”

کبایا در چندین رنگ وجود دارد که نشان‌دهنده رتبه‌های مختلف است: رنگ ارغوانی معمولی نشان‌دهنده یک مهماندار معمولی است، در حالی که زمرد توسط مهمانداران اصلی و یاقوت سرخ برای مهماندار اصلی هواپیما استفاده می‌شود. نیلی هم توسط مدیر پرواز پوشیده می شود.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *