پترن چیست؟

منتشر شده در تاریخ

پترن‌ها همه جا هستند و یکی از آن ها بر روی پارچه است. به انواع مختلف طرح‌های پارچه پترن پارچه می گویند. با ترکیب و ست کردن پترن های مختلف می‌توانید استایل‌ شیک و زیبایی داشته باشید.

انواع پترن پارچه

برای اینکه استایلی زیبایی داشته باشید. باید طرز صحیح استفاده از پترن‌ها را بدانید. پترن پارچه در چهار طرح خال‌خالی، راه‌راه، چهارخانه و گل‌گلی یا فلورال است. اکنون در ادامه به معرفی هر کدام از این پترن ها می پردازیم.

پترن خال‌خالی

همه بانوان حداقل در دوران کودکی خود یک لباس  خال خالی داشته اند؛ البته این پترن برای بزرگسالان نیز محبوبیت خاص خود را دارد. پترن خال‌خالی را می توانید با سایر پترن های خال‌خالی در سایز های مختلف هم رنگ یا رنگ متضاد آن ست کرد. پترن خال‌خالی قابلیت ست شدن با سایر پترن ها را دارد.

پترن راه‌راه

پترن های راه‌راه یکی از ساده ترین پترن ها هستند. خوبی پارچه های راه راه این است که حالت خنثی دارند و بنابراین به راحتی می توانید آن ها را با پترن های مختلف ست کنید. اگر انتخاب لباس های راه راه برای بالاتنه و پایین تنه برایتان مشکل شد؛ می توانید برای پایین تنه طرح عمودی و برای بالاتنه طرح افقی را انتخاب کنید و بالعکس.

پترن چهارخانه

یکی از محبوب ترین پترن ها، چهارخانه است؛ البته بهتر است که این پترن را با سایر پترن ها ست نکنید.  معمولاً در پارچه های چهارخانه از رنگ‌های متضاد زیاد استفاده می کنند. برای یک استایل شیک زنانه می‌توانید پترن های چهارخانه با اندازه‌های ریز و درشت و رنگ‌های مختلف در کنار هم بپوشید.

پترن گل‌گلی یا فلورال

یکی از پترن هایی که دوباره به دنیای مد و فشن بازگشته است؛ پترن گل گلی یا فلورال است. زیبایی این پترن زمان و مکان نمی شناسد. این پترن بیشترین تنوع را دارد. اگر لاغر اندام هستید می توانید از پارچه هایی با پترن های گلدار بزرگ استفاده کنید. استفاده از این پترن جذابیت زیادی به استایل شما می بخشد.

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *