همه چیز درباره ی رنگ قرمز

منتشر شده در تاریخ

انسان ارتباط قوی با رنگ قرمز دارد. به عنوان رنگ خون و آتش می توان گفت که بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما است. قرمز از رنگ های اصلی است که در ترکیب با رنگ دیگر، رنگ های بسیاری را ایجاد می کند. در طول زمان در فرهنگ های مختلف رنگ قرمز معانی متفاوتی پیدا کرده است. بیایید نگاه بیشتری به حقایق مربوط به این رنگ بپردازیم.

تاریخچه رنگ قرمز

اولین رنگی که برای نقاشی و مرگ بوجود آمد؛ رنگ قرمز بود. در دوره قرون وسطی، قرمز هم اهمیت مذهبی داشت، به عنوان رنگ خون مسیح و آتش جهنم، و هم معنای سکولار، به عنوان نماد عشق، شکوه و زیبایی. با این حال در طول اصلاحات پروتستانی از محبوبیت رنگ قرمز کاسته شد. رنگ قرمز دیگر ناپسند و غیر اخلاقی تلقی میشد و با تجمل گرایی و افراط و تفریط کلیسای کاتولیک مرتبط بود. پس از انقلاب فرانسه، قرمز به عنوان رنگ جنبش های مترقی و سیاست های چپ رادیکال دوباره محبوبیت خود را بدست آورد.

رنگ قرمز نماد چیست؟

از آنجایی که قرمز رنگ خون است؛ در طول تاریخ به معنای فداکاری، خطر و شجاعت بوده است. بررسی های جدید در اروپا و ایالات متحده نشان می دهد که قرمز تداعی کننده انرژی، اشتیاق، خشم، عشق و شادی است. رنگ روشن قرمز نماد عشق و شادی است اما رنگ قرمز تیره بیشتر با قدرت، عصبانیت و شجاعت مرتبط است.

ویژگی های کسانی که به رنگ قرمز علاقمند هستند:

اگر قرمز رنگ مورد علاقه ی شماست باید بگویم که شما فردی پر جنب و جوش، خوش بین، برون گرا، شجاع، مصمم و اهل عمل هستید که معمولا انرژی بالایی دارید. افرادی که قرمز رنگ مورد علاقه ی آنهاست شخصیت تاثیرگزاری دارند و به راحتی می توانند دیگران را جذب کنند. این افراد همچین به راحتی عصبی می شوند و همیشه عجول هستند.

استایل جذاب برای رنگ قرمز سلطنتی

رنگ قرمز از آن رنگ های جذاب است که می تواند جلوه خاصی به استایلتان بدهد. شاید به همین خاطر است که در فرش قرمز های مختلف، همیشه تعدادی از سلبریتی ها به سراغ این رنگ رفته اند. قرمز رنگی است که با پوست بیشتر افراد ست می شود و فرقی نمی کند که پوستتان تیره است یا روشن. سیاه و سفید رنگی هایی هستند که معمولا با همه ی رنگ ها ست می شوند. بنابراین بهتر است گاهی از این رنگ ها فاصله بگیرید و رنگ های زیر را امتحان کنید.

استایل قرمز و زرد خردلی

شاید ترکیب قرمز و زرد از آن ترکیب هایی باشد که کمتر به ذهن می رسد اما یکی از جذاب ترین ترکیب ها با رنگ قرمز، زرد خردلی است. چرا که هر دوی این رنگ ها گرم هستند و استایل زیبایی را بوجود می آورند. می توانید رنگ زرد را برای اکسسوری های خود استفاده کنید. مثلا با پیراهن قرمز یک کلاه زرد استفاده کنید. یا اگر می خواهید کمی بیشتر از رنگ زرد استفاده کنید می توانید زیر کت زرد خود یک تاپ قرمز بپوشید.

استایل قرمز و بنفش

ترکیب قرمز و بنفش هم از آن ترکیب هایی است که کمتر به ذهن خطور می کند اما بنفش به خوبی با قرمز ترکیب می شود. یکی از رنگ های اصلی بنفش، قرمز است که گرمی موجود در بنفش را بیشتر نشان می دهد. به عنوان مثال می توانید یک شلوار قرمز را با بلوز بنفش ست کنید. این دو رنگ در کنار هم پر انرژی و جذاب به نظر می رسند بنابراین اگر می خواهید تیپی خاص و متفاوت داشته باشید می توانید از این ترکیب رنگی در استایل خود استفاده کنید.

استایل قرمز و طوسی

 رنگ قرمز نماد شور و هیجان است و در کنار رنگ طوسی  که یک رنگ خنثی است یک استایل کلاسیک جذاب ایجاد می کند. قرمز و طوسی تا حدودی یکدیگر را خنثی می کنند. رنگ قرمز از ثبات و آرامش رنگ رنگ طوسی کم می کند و به آن کمی شور و هیجان اضافه میکند. به عبارتی دیگر به استایل شما رنگ می دهد. این ترکیب بیشتر مناسب مکان های رسمی است. مثلا می توانید پالتو طوسی خود را با یک بوت قرمز ست کنید.

استایل قرمز و شتری

یکی از استایل های بسیار شیک برای خانم ها ترکیب رنگ قرمز با شتری است. مثلا می توانید پالتو شتری خود را با یک بافت یا شلوار قرمز ست کنید. این تیپ در زمستان روحتان را گرم می کند و ظاهری دلنشین به شما می بخشد. مخصوصا در روزهای پاییزی که همه به دنبال رنگ های زرد، نارنجی و … هستند؛ شما با این انتخاب منحصر به فرد خواهید بود. درباره انتخاب رنگ در هر بخش از لباس، بهتر است توزیع رنگ‌ها را یکنواخت در نظر بگیرید تا ترکیبی متعادل داشته باشید

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۱ دیدگاه

Leyla Lazemi

Leyla Lazemi · ۱۳ دی، ۱۴۰۲ در ۱:۰۵ ق.ظ

❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *