همه چیز درباره ی رنگ زرد

منتشر شده در تاریخ

تاریخچه رنگ زرد

تاریخچه و طبیعت رنگ زرد، به شکل رنگدانه‌های زرد چوبی که از خشت ساخته شده بود، اولین رنگی بود که در هنر غارهای ماقبل تاریخ به کار رفته بود. غار لاساکو تصویری از اسبی با رنگ زرد دارد که تخمین زده می‌شود قدمت آن ۱۷۳۰۰ سال باشد. زنان روبان‌های زرد رنگ را به نشانه امید برای بازگشت مردانشان از جنگ استفاده می‌کردند.

رنگ زرد نماد چیست؟

رنگ زرد نماد خوش‌بینی، شادی، انرژی،خیرخواهی و مثبت‌بودن است و می‌تواند القا کننده امید و اشتیاق به دیگران باشد. از سوی دیگر، نشانه منطق، خرد، اصالت و خلاقیت است.

از طرف دیگر، رنگ زرد نماد بزدلی، دوگانگی و خیانت هم هست. زرد مات یا ملایم حتی با بیماری، حسادت و احتیاط مرتبط است. به جز اینها رنگ زرد با انتقاد، قضاوت، بی‌حوصلگی، خودپسندی، حقارت، کینه‌توزی، بزدلی، خشم و بی‌عاطفگی ارتباط داشته باشد.

ویژگی های کسانی که به رنگ زرد علاقمند هستند:

 افرادی که به رنگ زرد علاقه داند بسیار خلاق، و تنوع طلب می باشند. این دسته از افراد دوست دارند تا روشهای مختلفی را برای انجام یک کار امتحان کنند و از روزمرگی خسته می شوند. این افراد  وجودشان غنی از شور و اشتیاق و سرخوشی است. معمولا این افراد بسیار اجتماعی هستند. به زندگی به دید یک تفریح نگاه می کنند و آنرا سخت نمی گیرند. افرادی که رنگ زرد را دوست دارند معمولا ذهن آمده ای برای ورود به تجارت دارند. تحسین و دانا دیده شدن را دوست دارند؛ البته کمی هم لجباز هستند !

استایل جذاب برای رنگ زرد

زرد و سفید

همانطور که علم به ما آموخته است، سفید از نظر فنی یک رنگ نیست، اما آنچه مهم است این است که با هر رنگی کاملا ست می شود و یکی از آن رنگ ها زرد است!  و درخشندگی زرد را بسیار متعادل می کند چرا که رنگی خنثی است. مثلا می توانید شلوار سفید خود را با یک تاپ زرد ست کنید یا برای پیراهن سفید خود اکسسوری زرد انتخاب کنید و کمی شور و نشاظ به آن ببخشید.

زرد و آبی

ترکیب زرد و آبی یک ترکیب کلاسیک است. رنگ زرد به دلیل ملایمتی که دارد در کنار رنگ های تند رنگ جذابی می شود. ست زرد و آبی یکی از جذاب ترین ترکیب ها است؛ در واقع تضادی که بین این دو رنگ است باعث زیبایی خاصی می شود. به عنوان مثال می توانید پالتوی آبی خود را با یک شال زرد ست کنید یا پیراهن زرد خود را با کفش آبی بپوشید.

زرد و خاکستری

ترکیب رنگ زرد و خاکستری یک ترکیب ظریف و جذاب است. از خاکستری می توان برای متعادل کردن روشنایی رنگ زرد بهره برد. ترکیب زرد و خاکستری حس شیک و لوکس بودن را منتقل می کند و یک ترکیب عالی برای پاییز و زمستان است. به عنوان مثل می توانید کت خاکستری خود را با شلوار زرد ست کنید یا یک دامن چهارخانه خاکستری را با یک بافت زرد بپوشید.

زرد و قهوه ای

ترکیب زرد با قهوه ای را از دست ندهید. زرد خردلی بهترین ترکیب رنگ برای رنگ قهوه ای است، زیرا این دو رنگ، رنگ طبیعت در پاییز است. رنگ زرد با قهوه ای، به خصوص با قهوه ای تیره تر در تضاد است. به عنوان مثال می توانید یک تاپ زرد را با شلوار یا دامن قهوه ای ست کنید. اما، می‌توانید کت‌های قهوه ای را با لباس‌های زرد نیز ترکیب کنید.

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۲ دیدگاه

Leyla Lazemi

Leyla Lazemi · ۲۷ دی، ۱۴۰۲ در ۸:۱۶ ب.ظ

👌👏🏿💐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *