معرفی برند ویکتوریا سیکرت

منتشر شده در تاریخ

مقدمه

ویکتوریا سیکرت (Victoria’s Secret) یک برند معروف لباس زیر زنانه است که میراث خود را در طول سال ها حفظ کرده که محبوبیت آن با آغاز مدرنیته به دست آمد. این یک برند آمریکایی است که در قرن بیستم شروع به کار کرد و سال ها پس از شروع به کار خود به شهرت جهانی رسید.

می توان تاریخچه ی ویکتوریا سیکرت را از 4 ژوئن 1977 ردیابی کرد. روی ریموند (Roy Raymond) این شرکت را راه اندازی کرد و آن را از گمنامی به محبوبیت رساند. ویکتوریا سیکرت سال‌ها پس از آغاز به کار، به یک نام آشنا در آمریکا تبدیل شد.

آنها به بزرگترین خرده فروش لباس زیر در ایالات متحده آمریکا تبدیل شدند. تا سال 2018، آنها بیش از 1000 شعبه پراکنده در داخل و خارج از کشور تاسیس کردند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان داد که این شرکت از سال 2016 در تلاش است تا سرپا بماند. این مشکلات به دلیل تغییر علایق مصرف کنندگان و مدیریت بحث برانگیز این شرکت است. با این وجود، تاریخچه ی 44 ساله شهرت، زرق و برق و ارزش ویکتوریا سیکرت، قطعا قانع کننده است.

تاریخچه ویکتوریا سکرت: پایه و اساس

روی ریموند و همسرش گی ریموند (Gaye Raymond)، ویکتوریا سیکرت را در آمریکا، به تاریخ 12 ژوئن 1977 در پالو آلتو، کالیفرنیا (Palo Alto, California) راه اندازی کردند. اولین فروشگاه آنها در یک مرکز خرید اجاره ای به نام مرکز خرید استنفورد بود.

درست مانند هر تاجر موفق دیگری، ری ریموند داستان بسیار جالبی داشت تا از تصمیم خود برای افتتاح یک فروشگاه لباس زیر زنانه در قلب کالیفرنیا حمایت کند. سال ها قبل، او از یک فروشگاه لباس زیر زنانه خاص بازدید کرده بود. او برای خرید لباس زیر برای همسر دوست داشتنی خود، گی، به فروشگاه لباس زیر مراجعه کرد. ریموند در مصاحبه ای گفت که تنها چیزی که دید، قفسه هایی از لباس خواب های نایلونی زشت با طرح های گلدار و لباس های پارچه ای بود. نه فقط این، بلکه شرمندگی خود را از آنجایی که مردم در فروشگاه، او را به عنوان یک مزاحم ناخواسته می دیدند، ابراز کرد.

ریموند دارای غرایز عالی کسب و کار و ارائه راه حل بود. او پس از این اتفاق، هشت سال بازار لباس زیر را مطالعه کرد و سرانجام در سال 1977 وارد آن شد.

روزهای ابتدایی

قبل از آغاز به کار ویکتوریا سیکرت، بازار لباس زیر تا حد زیادی سطحی و با کلیشه‌ها محدود بود. محصولات Hanes، Jockey و Fruit of the Loom بر بازار تسلط داشتند. آنها این اقلام را در بسته های سه در یک در فروشگاه های بزرگ می فروشند.

در بازار لباس‌های زیر، فروشگاه‌های تخصصی مانند Frederick’s of Hollywood کسانی بودند که لباس زیر می‌فروختند. بنابراین، به طور خلاصه، ریموند بازاری پر از فرصت دید و در 12 ژوئن 1977 کاری را آغاز کرد که بعدها به یک برند جهانی تبدیل شد.

استارت آپ

نام ویکتوریا سیکرت از ملکه ویکتوریا در دوران ویکتوریا گرفته شده است. روی ریموند به همراه همسرش در مجموع 80000 دلار وام گرفتند تا ویکتوریا سیکرت را تأسیس کنند. او 40000 دلار از خانواده اش و 40000 دلار دیگر از بانک وام گرفت. در سال اول ویکتوریا سیکرت، آنها 500000 دلار درآمد ناخالص داشتند. بله! این بزرگ بود. از آنجایی که سود زیادی بود، آنها از یک دفتر مرکزی و انبار، به چهار فروشگاه جدید در مکان‌های مختلف گسترش یافتند.

رشد

1982-1990

تقریباً پنج سال پس از راه اندازی، ویکتوریا سیکرت از داشتن تنها یک فروشگاه به فروشگاه های متعدد در مکان های مختلف در آمریکا تبدیل شد. آنها در آن زمان کاتالوگ 40 صفحه ای داشتند. این همش نیست؛ تا سال 1982، آنها درآمد ناخالص سالانه تقریباً 6 میلیون دلار را ثبت کردند.

این چرخش در سال 1983 پس از فروختن شرکت ریموند به لکس وکسنر به مبلغ 1 میلیون دلار اتفاق افتاد. Lex Wexner خالق Limited Stores Inc، در کلمبوس، اوهایو است. وکسنر، ویکتوریا سیکرت را بازسازی کرد. به یاد داشته باشید که روی رولند قصد داشت فروشگاهی ایجاد کند که مردان بتوانند بدون احساس خجالت لباس زیر بخرند. با این حال، تغییر ساختار وکسنر، تمرکز ویکتوریا سیکرت را به مشتریان زن تغییر داد. این شرکت به یک ستون اصلی تبدیل شد. آنها شروع به فروش لباس زیر زنانه با طرح ها، سبک ها، رنگ ها و الگوهای جدید کردند.

در سال 1982، ویکتوریا سیکرت، هاوارد گروس را به عنوان رئیس شرکت انتخاب کرد. تا سال 1986، ویکتوریا سیکرت تنها فروشگاه ملی بود که بر فروش لباس زیر تمرکز داشت.

توسعه

ویکتوریا سیکرت تنها 9 سال پس از شروع به چیزی دست یافت که بسیاری آن را غیرممکن می نامند. آنها با عکاسی جذابی که می کردند، فروش لباس زیر را افزایش دادند و به شهرت رسیدند. تا سال 1986، ویکتوریا سیکرت به سرعت به صد فروشگاه گسترش یافت. افزودن لباس، کفش و لباس شنا به گسترش فروش و سود حاصل از کاتالوگ کمک کرد.

به گفته یک تحلیلگر در سال 1990، فروش لباس های زیر زنانه ویکتوریا سیکرت از سال 1986 تا 1990 چهار برابر شد. این تجارت به یکی از مهم ترین مشاغل با رشد سریع تبدیل شد.

مجموع درآمد این شرکت در زمان سینتیا فدوس فیلدز (Cynthia Fedus-Fields) به تقریباً 1 میلیارد دلار افزایش یافت. او از سال 1985 تا 2000 بر تجارت مستقیم ویکتوریا سیکرت نظارت داشت.

1991-2005

این شرکت در دهه 1990 مشکلات قابل توجهی را در مورد محصولات خود تجربه کرد. در ابتدا، آنها هاوارد گراس را به تعمیر فروشگاه های محدود زیرمجموعه L Brands اختصاص دادند. در سال 1993، گریس نیکلاس جانشین هاوارد گراس شد. او تمام تلاش خود را کرد تا کیفیت محصول را بهبود بخشد. با این حال، این چالش اثری محو نشدنی بر بازده این شرکت گذاشت. رشد سود کمتری داشت زیرا حاشیه شرکت کاهش یافت.

ویکتوریا سیکرت در سال 1991 گسترش قابل توجهی داشت. آنها فراتر از پوشاک رفتند تا خط عطرهای خود را تولید کنند. پس از عرضه عطر آنها در سال 1991، بیشتر به دنیای لوازم آرایشی گسترش یافتند.

علاوه بر این، آنها در سال 1993 یک طرح سوتین با برچسب “Miracle Bra” معرفی کردند. “Miracle Bra” یک موفقیت بزرگ بود. آنها در سال اولی که محصول را معرفی کردند بیش از دو میلیون فروختند. این مقدمه توسط  Wonderbra سارا لی (Sara Lee) در سال 1994 به چالش کشیده شد؛ اما ویکتوریا سیکرت در آن زمان جایگاه خود را به دست آورده بود.

تجارت الکترونیک

در سال 1998، ویکتوریا سیکرت یک وب سایت تجارت الکترونیکی را راه اندازی کرد که در سال 1995 ساخته شده بود. پس از نمایش محبوب آنها در سال 1999، وب سایتشان ترافیک بالایی را تجربه کرد. بازدیدکنندگان آنلاین برای تماشای اولین نمایش آنلاین خود به وب سایت هجوم آوردند. این نمایش با 1.5 میلیون بیننده، یکی از برجسته ترین رویدادهای پخش آنلاین است.

تاریخچه ویکتوریا سکرت – استراتژی های بازاریابی در طول سال ها

به غیر از محصولات با امضای آن، آنها همچنین دارای محصولات ثانویه مانند لباس شنا، عطرها و لوازم آرایشی هستند. همچنین به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای تقویت بازار رو به کاهش خود، آنها خط تولید کفش و عینک خود را در سال 2019 راه اندازی کردند.

برند این شرکت دارای سه (3) بخش است:

فروشگاه‌های Victoria’s Secret: با مکان‌های فروشگاه فیزیکی سروکار دارد

Victoria’s Secret Direct: با عملیات آنلاین و کاتالوگ سروکار دارد

زیبایی ویکتوریا سیکرت: با لوازم بهداشتی و آرایشی سروکار دارد

این سه بخش دارای مدیران اجرایی جداگانه هستند. لکس وکسنر این تغییرات را در سال 2016 در تلاشی برای تمرکز مجدد بر تجارت اصلی ویکتوریا سکرت انجام داد.

رشد و پایداری برند ویکتوریا سیکرت

این گسترش در سال 2010 به کانادا رسید. Victoria’s Secret اولین فروشگاه را در کانادا در ادمونتون، آلبرتا افتتاح کرد. از سال 2020، ویکتوریا سیکرت فروشگاه های کانادایی در تمام شهرهای ده استان کانادا را داشت. به طور کل 38 فروشگاه در کانادا است.

آنها همچنین اولین فروشگاه خود را در ژوئیه 2012 در بریتانیا افتتاح کردند. در ماه اوت، آنها با فروشگاه پرچمدار خود در خیابان نیو باند، لندن، آن را دنبال کردند. از ژوئن 2020، آنها 25 فروشگاه در مکان‌های مختلف در بریتانیا داشتند.

همچنین طبق گزارش رویترز، ویکتوریا سیکرت تا سال 2020، بیست و چهار فروشگاه در چین بزرگ داشت.

نتیجه

تاریخ ویکتوریا سیکرت، تاریخی است که ما نمی توانیم آن را خسته کنیم. آنها در طول 44 سال گذشته مسیر طولانی ای را سفر کرده اند. یک چیز در مورد آنها این است که ارتباط نام تجاری خود را بی وقفه دنبال می کنند. از لباس زیر زنانه به زیبایی، به فرشتگان، به صورتی. آنها ثابت کردند که متمرکز و خلاق هستند.

ویکتوریا سیکرت با صف طولانی رهبری و هزاران فروشگاه در سرتاسر جهان، به یک ظاهر جهانی تبدیل شد. با این حال، به دلیل برخی مشکلات، فروشگاه‌های آن‌ها از 1070 به 775 عدد در سراسر جهان و در سال 2021 کاهش یافت. در همان سال، آنها درآمد خالص 844 میلیون دلاری و کل دارایی‌ها 11.57 میلیارد دلار داشتند.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *