معرفی انواع کلاه

منتشر شده در تاریخ

کلاه یک اکسسوریه، همانطور که می‌دانید اکسسوری‌ها تکمیل کننده‌ی استایل هستند و با انتخاب یک کلاه مناسب و در نظر گرفتن فرم صورتتان می توانید استایل متفاوت داشته باشید.

همانند هر اکسسوری دیگری، کلاه هم در سبک‌های متفاوتی ارائه شده است که می تواند تکمیل کننده‌ی استایل‌هایی در سبک اسپرت، کلاسیک، کژوال و … باشد.

کلاه بِرِت | Beret hat

کلاه فرانسوی یا کلاه برت یکی از پرطرفدارترین مدل های کلاه در دنیای مد است. کلاه برت یا بره که به کلاه فرانسوی، کلاه هنری یا هنرمندی، کلاه خبرنگاری، کلاه کج فرانسوی هم شهرت دارد، کلاهی گرد و تخت با لبه ای باریک است. این کلاه از جنس پشم بوده و بسیار گرم است (جنسهای دیگر نظیر نمد، چرم، کتان، جین و … نیز وجود دارند).

کلاه های برت یکی از کلاه های رسمی نیروهای نظامی و پلیس در سراسر دنیا می باشد.

کلاه سطلی | Bucket hat

مدل کلاه سطلی مناسب استفاده برای خانم‌ها و آقایان از ترندهای بازگشته به دنیای مد امروز است، همراه با این مدل یک استایل کژوال زیبا داشته باشید. کلاه سطلی در ابتدا توسط ماهیگیران و ایرلندی‌ها استفاده می‌شد، اما به تدریج جای خود را در دنیای مد باز کرد و در دهه 1960 میلادی به کت واک‌ها راه پیدا کرد.

کلاه پیل باکس | pillbox

پیل باکس از آن دسته کلاهایی است، که به علت ظرافت سریعا مورد استقبال خانواده‌های سلطنتی و بانوان سیاست مداران قرار گرفت. قطعا با دیدنش یاد کیت میدلتون خواهید افتاد ! این کلاه معمولا نمدی یا پشمی می‌باشد. این کلاه غالباً با رنگ‌های یکدست تولید می‌شود و آن را با تور نازک، پر یا مروارید تزئین می‌کنند و به معنای جعبه قرص است.

کلاه بیسبال | Baseball Hat 

کلاه بیسبالی نوعی کلاه است که اصولا برای استفاده در ورزش بیسبال طراحی شده است. این کلاه‌ معمولا دارای نقابی در جلوی سر بوده که به ورزشکار کمک می کند تا از چشمان خود در برابر خورشید و تابش مستقیم نور جلوگیری نماید. این کلاه ورزشی به صورت گسترده در فعالیت های ورزشی و غیر ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک کلاه پرطرفدار شناخته شده است.

کلاه تْرپر | Trapper Hat 

این کلاه به منظور گرم نگه داشتن شما حتی در سخت ترین شرایط آب و هوای سرد ساخته شده است. مبدا این کلاه به کشور روسیه بازمی گردد و برای مناطق سردسیر مناسب است. جنس این کلاه معمولا از پشم و خز است.

کلاه کابوی | Cowboy Hat

کلاه کابویی یا همان وسترن نام کلاهی گرد و لبه‌دار است. این کلاه مورد استفاده کابوی‌ها قرار می‌گیرد برای همین به کلاه کابویی مشهور شده‌است. معنی واژه در فارسی کلاه گاو چران است. کلاه کابوی امروزی آمریکایی توسط جان بی استتسون در سال 1865 اختراع شد.

کلاه نیوزبوی | Hat Newsboy

کلاه‌های نیوزبوی جذاب و جوان‌پسند هستند و ترکیبی خاص از استایل کلاسیک و کپ به حساب می‌آیند. اگر موهای بلندی دارید، قسمت تاج این کلاه حالتی پوفی دارد و برای قرار دادن موها در زیر آن بخش بسیار مناسب است، از طرفی لبه بلند جلوی آن حالت جذاب و زیبایی را به صورت شما می‌دهد.

کلاه بالاکلاوا | Balaclava Hat

بالاکلاوا در واقع از نظر فنی یک پوشش سر است. کلاه بالاکلاوا معمولا دور سر پیچیده می شود و قسمت اعظم گردن را می پوشاند. بنابراین در این نوع کلاه فقط صورت (گاهی اوقات فقط چشم ها) در معرض دید قرار می گیرد. مبدا این کلاه شهر کوچکی در شبه جزیره کریمه است

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *