قوانین پوششی خاندان سلطنتی انگلستان

منتشر شده در تاریخ

شنیدن اسم خاندان سلطنتی انگلستان در دنیای امروز چیز عجیبی نیست کما اینکه هر چند وقت یکبار سر تیتر خبر ها می شوند .از خبر هایی که هر چند وقت یکبار می شنویم عکس هایی از استایل افراد این خانواده در موقعیت های مختلف است.  البته بی دلیل نیست که کیت مدیلتون ، پرنسس دایانا و ملکه الیزابت دوم هر سه به خوش پوشی معروف اند و سبک لباس پوشیدن آن ها برای بسیاری  در طول سال های طولانی الهام بخش بوده است. این خاندان با پیشینه طولانی قوانین زیادی برای انتخاب لباس و استایلینگ دارند که دانستن و گاهی عمل کردن به آن ها خالی از لطف نیست.

سبک لباس پوشیدن این افراد گاهی آن چیزی است که از یک عضو خاندان سلطنتی انتظار می رود و گاهی عجیب و متفاوت است اما جالب است بدانید که بسیاری از این لباس ها قوانین سنتی که برای قرن ها اعمال می شده است را رعایت می کنند.در این جا ده مورد از این قوانین را مرور می کنیم.

1. سیگنال های کیف دستی: وقتی به سراغ خانواده سلطنتی می رویم چیزی بیشتر از استفاده از کیف دستی برای همراه داشتن وسایل کوچک در مهمانی  به چشم می خورد. معروف است که خانم ها از کیف دستی خود برای دادن سیگنال های ظریف به کارکنان استفاده می کنند – مانند تمایل به ترک یک رویداد یا نیاز به فرار از یک مکالمه ناخوشایند.ملکه الیزابت کیف دستی خود را از یک دست به دست دیگر تغییر می داد تا نشان دهد که برای پایان گفتگو آماده است.
هوگو ویکرز مورخ سلطنتی در مجله ی  People گفت: «اگر با ملکه صحبت می‌کردید و می‌دیدید که کیف دستی از یک دست به دست دیگر می‌رود، بسیار نگران‌کننده بود». ویکرز ادامه داد: “این کار خیلی خوب و با ظرافت انجام می شد.” “یکی از کارکنان  می آمد و می گفت: “آقا، اسقف اعظم کانتربری خیلی دوست دارد شما را ملاقات کند.”پرنسس دایانا به دلیل استفاده از کیف دستی خود برای پنهان کردن دکلته خود هنگام پیاده شدن از ماشین برای جلوگیری از هر عکس دردسرساز پاپاراتزی های مزاحم از بالاتنه ی خود ، مشهور بود. آنیا هیندمارچ، طراح کیف دستی بریتانیایی، به روزنامه تلگراف، در وگ، گفت: «زمانی که پرنسس دایانا برای نام بردن از کیف دستی از کیف مخصوص پوشاندن دکلته استفاده می کرد بسیار می خندیدیم.

2. لاک ناخن براق ممنوع:

اعضای خانواده سلطنتی از استفاده از رنگ های براق  بر روی ناخن های خود منع شده اند. فقط لاک های طبیعی یا ناخن هایبدون لاک مجاز هستند. سارا گیبسون تاتل، بنیانگذار و مدیر عامل Olive & June، به هارپرز بازار گفت: «خانواده سلطنتی تمایل دارند از سایه‌های شفاف و خنثی بر روی ناخن‌های کوتاه‌تر و مربعی شکل استفاده کنند. «این یک ظاهر فوق‌العاده کلاسیک و تمیز است که جاودانه و سلطنتی به نظر می‌رسد. در حالی که همه ما شایعات مربوط به قوانین را شنیده‌ایم، می‌دانم که ناخن‌های سلطنتی همیشه زیبا، براق و عالی هستند.» ملکه الیزابت به دلیل علاقه به رنگ صورتی کم رنگ Essie’s Ballet Slippers معروف بود – که در حال حاضر برای یک عدد لاک 10 دلار قیمت دارد. بر اساس گزارش هارپرز بازار، الیزابت از سال 1989 به طور مرتب از سایبان Essie استفاده می کرد.

3. استفاده از جوراب شلواری مورد تشویق قرار می گیرد!

زنان سلطنتی ملزم به پوشیدن جوراب شلواری نیستند، اما بسیار تشویق می شد که به احترام ملکه این کار را انجام دهند. با تاج گذاری ملکه کامیلا، این قانون ناگفته می تواند به روز شود.

کیت میدلتون به ندرت در انظار عمومی بدون جوراب شلواری دیده می شود. از سوی دیگر، مگان مارکل به عنوان یک سلطنتی بارها این قانون ناگفته را زیر پا گذاشته است. او در مراسم عکس نامزدی خود با شاهزاده هری، هیچ جوراب شلواری نپوشیده بود. الیزابت هلمز، روزنامه‌نگار باسابقه مد به اینسایدر گفت: «مگان زیاد جوراب شلواری نمی پوشد، اما وقتی او و ملکه با هم ظاهر شدند، پوشید. کیت خیلی بیشتر از مگان به این چیزها گرایش دارد.

4. ملکه الیزابت موهای صورت را دوست ندارد

با اینکه ملکه الیزابت بیزاری خود را از موهای صورت نشان داده است – اما این هرگز مانع از حفظ ریش زنجبیلی شاهزاده هری نشده است.ملکه احساس می کرد که ریش تنها در شرایط معدودی مناسب است.

او بدش نمی آمد که مردان سلطنتی وقتی در نیروهای مسلح یا در طبیعت هستند، مانند هری در قطب جنوب، ریش بگذارند، اما انتظار داشت وقتی به خانه می‌رسند، ریش‌های خود را تراشیده باشند. کارکنان سلطنتی قرار نیست ریش یا سبیل بگذارند، و او احتمالاً فکر می‌کند که اجرای این قانون زمانی که نوه‌اش ریش دارد دشوار است.» گزارش Vanity Fair.

به گزارش تلگراف، در رابطه با ریش شورشی هری، الیزابت گفت که او “به شدت از موهای صورتش متنفر است” و امیدوار است که نوه‌اش “هرچه سریع تر” آنها را از بین ببرد.

5. پسرها نباید شلوار بپوشند

دلیلی وجود دارد که شاهزاده لوئیس فقط شلوارک می پوشد. طبق قوانین لباس سلطنتی، او در 4 سالگی به اندازه کافی بالغ نیست که بتواند شلوار بپوشد. ویلیام هانسون، کارشناس آداب معاشرت، به هارپرز بازار گفت: «پوشیدن شلوارک به یک پسر جوان کاری بسیار انگلیسی است.

“شلوار برای پسران و مردان بزرگتر است، در حالی که شورت برای  پسران جوان یکی از آن نشانه های کلاس خاموشی است که ما در انگلیس داریم. اگرچه زمان (به آهستگی) در حال تغییر است، استفاده از  شلوار برای یک پسر جوان از طبقه متوسط و کاملاً حومه شهری ​​محسوب می شود -. و هیچ اشراف زاده  یا سلطنتی که به خود احترام می‌گذارد، نمی‌خواهد حومه شهری در نظر گرفته شود.» این سنت به نسل‌ها قبل برمی‌گردد. شاهزاده هری، شاهزاده ویلیام و شاه چارلز سوم همگی در کودکی شورت پوشیدند

هانسون به هارپرز بازار گفت: «رسم معمول این است که یک پسر در حدود 8 سالگی اجازه می یابد از شلوار استفاده کند. شاید از نظر تاریخی، این به دلیل عمل «بریچینگ» باشد که به قرن شانزدهم بازمی‌گردد. پسری که تازه متولد شده بود برای یک یا دو سال اول ردا به تن می‌کرد (این لباس‌ها به‌عنوان ردای تعمید مدرن باقی مانده‌اند) و سپس او را «آتش‌پوش» می‌کردند و لباس‌هایی می‌پوشید که بیشتر به شورت شباهت داشت تا لباس.

6. زنان و کلاه های استادانه آنها:

یکی از مشخصه های مراسم سلطنتی، کلاه های بزرگ و استادانه ای است که زنان بر سر می گذارند. ملکه الیزابت به خاطر مجموعه کلاه های چشمگیرش شناخته می شد، اما این فقط به این دلیل نیست که اکسسوری مورد علاقه او بود، بلکه سنت سلطنتی است.

ایانا ماتر، معلم ارشد مشاور آداب معاشرت انگلیسی The English Manner به بی‌بی‌سی گفت: «تا دهه 1950، خانم‌ها به ندرت بدون کلاه دیده می‌شدند، زیرا برای خانم‌ها چیز مهمی نبود که  که موهای خود را در ملاء عام نشان دهند. “اما همه چیز تغییر کرده است و کلاه ها اکنون برای موقعیت های رسمی تر استفاده می شوند.” به گزارش باستل، امروزه انتظار می رود که زنان سلطنتی در تمام مناسبت های رسمی سلطنتی از کلاه استفاده کنند. کلاه پوشی نیز به عنوان یک نماد وضعیت در نظر گرفته می شود – پوشیدن کلاه به صورت بصری بیانگر این است که شما بخشی از نخبگان هستید.

7. ملکه الیزابت دوست داشت به چشم بیاید!

ملکه الیزابت اغلب لباس های رنگی می پوشید – به دلایلی. او می خواست به چشم بیاید  تا مردم او را به عنوان ملکه بشناسند. به گفته رابرت هاردمن، زندگی‌نامه‌نویس او در روزنامه تلگراف، الیزابت گفت: «من نمی‌توانم بژ بپوشم، زیرا هیچ‌کس نمی‌داند من کی هستم.در جمعیت زیاد، لباس‌های رنگی روشن، تشخیص او را برای افرادی که پشت یک جمعیت متراکم بودند، آسان‌تر می‌کرد.عروس سوفی، کنتس وسکس، در مستند ملکه

در 90 سالگی» توضیح داد: «او باید برجسته باشد تا مردم بتوانند بگویند «ملکه را دیدم».

8. همیشه یک دست لباس مشکی در هنگام مسافرت به همراه داشته باشید.

انتظار می رود که در هنگام سفر، اعضای خانواده سلطنتی در صورت مرگ غیرمنتظره در خانواده، یک دست لباس مشکی به همراه داشته باشند. به گزارش هارپرز بازار، به این ترتیب آنها می توانند لباس مناسبی بپوشند تا با موقعیت غم انگیزی که به بریتانیا برمی گردند، مناسب باشند. این قانون پس از مرگ غیرمنتظره پدر ملکه الیزابت، پادشاه جورج ششم ایجاد شد. به گزارش باستل، او با عجله از کنیا به خانه برده شد و مجبور شد در هواپیما در لندن منتظر بماند تا کسی برایش لباس مشکی بیاورد. برای الیزابت نامناسب تلقی می شد که پس از مرگ پادشاه با لباس عادی در لندن ظاهر شود.

9.محدودیت استفاده از تاج

تاج فقط در مراسم کراوات سفید(بالاترین درجه مراسم رسمی) پوشیده می شود و فقط زنان متاهل و اعضای خانواده سلطنتی مجاز به پوشیدن آن هستند. میدلتون تا زمانی که با خانواده سلطنتی ازدواج نکرده بود هرگزتاج نگذاشت. در مورد مارکل نیز همینطور است. گرانت هارولد، متخصص آداب معاشرت، معروف سلطنتی، به باتلر، به بی بی سی گفت.”قانون قدیمی این است که کلاه هرگز بعد از ساعت 6 بعد از ظهر در داخل خانه پوشیده نمی شود، زیرا زمانی است که خانم ها لباس شب را به تن می کنند و تاج ها و جواهرات خانواده بیرون می آیند.” هارولد افزود: «برای خانم‌های متاهل، این نشانه‌ی موقعیت بود و نشان می‌داد که شما گرفته شده‌اید و به دنبال شوهر نیستید». برای آقا این نشانه روشنی بود که به سمت خانم مورد نظر پیش نرود.»

10. دستکش از انتشار میکروب ها جلوگیری می کند

دستکش تا دهه 90 یک اکسسوری استاندارد برای خانواده های سلطنتی بود. اما دایانا طرفدار پوشیدن دستکش نبود. آنا هاروی، معاون سردبیر سابق ووگ، ادعا می‌کند که یک بار برای دایانا دوجین دستکش جیر سفارش داده است، اما او هرگز آنها را نپوشیده است. هاروی می‌گوید: «او می‌خواست پوست با پوست ارتباط برقرار کند.در دهه‌های اخیر، دستکش‌ها دیگر بخشی از کد لباس استاندارد نبوده‌اند، اما الیزابت آن را در طول زندگی‌اش می‌پوشید. به گزارش باستل، اعضای خانواده سلطنتی هر سال با صدها نفر دست می دهند و دستکش به جلوگیری از انتشار میکروب ها کمک می کند.

11. لباس عروس عروس سلطنتی باید تایید شود

به گزارش سی‌ بی‌ اس نیوز، پادشاه حاکم باید قبل از اینکه عروس سلطنتی در راهرو قدم بزند، لباس عروسی را تأیید کند. انتظار می‌رود لباس‌ها سفید یا کرم باشند، آستین‌های بلند داشته باشند و شانه‌ها یا دکلته عروس را نشان ندهند.این ملکه ویکتوریا بود که سنت پوشیدن لباس عروس سفید را در عروس ها ایجاد کرد. به گفته موزه ویکتوریا و آلبرت، در آن زمان، انتخاب عجیبی به نظر می رسید، اما در نهایت مورد توجه قرار گرفت و پوشیدن لباس عروس سفید به یک امر عادی تبدیل شد.

12. فقط در مراسم خاکسپاری مشکی بپوشید

این یک قانون رسمی نیست، اما به‌طور سنتی، خانواده‌های سلطنتی فقط در هنگام تشییع جنازه لباس سیاه می‌پوشند. الکساندرا مسروی می‌گوید: «به طور کلی تصور می‌شود که مشکی معمولاً پوشیده نمی‌شود مگر در عزاداری، اگرچه شاهزاده خانم دایانا ولز گاهی اوقات آن را برای مراسم شب می‌پوشید. بنیانگذار The English Manner (یک مدرسه پایانی مستقر در لندن)، طبق اخبار CBS. مستند نشنال جئوگرافیک “دیانا: به قول خودش” به طور کامل توسط شاهزاده خانم فقید روایت می شود و با استفاده از ضبط های صوتی نادری که توسط دایانا در سال 1991 ساخته شده بود. ، در نیوزویک. دیانا به یاد می آورد: «به یاد می آورم که وارد اتاق مطالعه شوهر آینده ام شدم، و او گفت: «تو که نمی خواهی با آن لباس بیایی، می خواهی؟» دایانا سرش را به نشانه مثبت تکان داد.طبق گزارش ها، چارلز گفت: «اما لباست سیاه است. فقط مردم عزادار سیاه می پوشند.» دایانا پاسخ داد: “بله، اما من هنوز عضوی از خانواده شما نیستم.”

تا به اینجا 12 قانون پوششی سلطنتی را خواندیم . شما چه طور آیا قوانین خاصی برای پوشش دارید؟


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *