رنگ سبز سلطنتی

منتشر شده در تاریخ

تاریخچه رنگ سبز:

در قرون وسطی رنگ لباس فرد نشان دهنده رتبه و حرفه اجتماعی او بود. قرمز رنگ اشراف زاده ها بود در حالی که خاکستری و قهوه ای را معمولا کشاورزان می پوشیدند. سبز را تجار، بانکداران و نجیب زادگان می پوشیدند. در پرتره آرنولفینی اثر یان وان آیک (1434) عروس یک لباس عروس به رنگ سبز روشن پوشیده است که بیانگر موقعیت و ثروت خانواده اش است. در طول این دوران رنگدانه های سبز زیادی از مواد طبیعی مانند گیاهان ایجاد شد اما رنگ ها همیشه در طول زمان کم رنگ می شدند یا از بین می رفتند. نقاش رسانس اولیه دوچو دی بوانینسنیا (به ایتالیایی Duccio di Buoninsegna) دریافت که اگر لایه ی زیریرن صورت را سبز و سپس صورتی را اضافه کند، صورت حالت طبیعی تری پیدا می کند. با ابن حال در طی قرن ها رنگ صورتی محو شد و باعث شد تا برخی از صورت ها مریض احوال بنظر بیاید.

رنگ سبز نماد چیست؟

برای بسیاری از افراد رنگ سبز به معنای طبیعت است و چمن های سرسبز، درختان و جنگل ها را به یاد می آورد. از آنجایی که این رنگ با طبیعت در ارتباط است اغلب به عنوان رنگ طراوت و آرامش توصیف می شود. معانی دیگر رنگ سبز با پول، شانس، سلامتی و حسادت مرتبط است.

ویژگی های کسانی که به رنگ سبز علاقمند هستند:

اگر سبز رنگ مورد علاقه ی شماست باید بگویم که شما انسانی فروتن هستید، از طرز فکر دیگران در مورد خودتان آگاه هستید و در انجام کارهای روزمره خود به دنبال تایید و پذیرش دیگران هستید. خوشنامی برای شما بسیار مهم است. همچنین شما ممکن است احساس نیاز عمیق به امنیت، دوست داشتن و دوست داشته شدن داشته باشید. علاقمندان به رنگ سبز اغلب وفادار، صادق و مهربان هستند.

استایل جذاب برای رنگ سبز سلطنتی

رنگ سبز سلطنتی یک رنگ سرد است، بنابراین بهتر است با رنگ های گرم ترکیب شود. رنگ سبز سلطنتی را می توان با رنگ های مکمل آن ست کرد چرا که رنگ های مکمل یکدیگر را کامل می نمایند. به طور کلی رنگ هایی همچون سفید، قرمز، بنفش، زرد، آبی، قهوه ای و رنگ های بژ را می توان با آن ترکیب کرد. استفاده از اکسسوری هایی به رنگ سبز نیز جلوه زیبایی به استایلتان می دهد.

ست کردن رنگ سبز سلطنتی با رنگ سفید

رنگ سفید یک رنگ پایه است که با ترکیب هر رنگ شاد و زنده ای زیبا می شود. هر سایه و تناژی از رنگ سبز به خوبی با رنگ سفید ست می شود و استایلی ملیح و آرام را به شما هدیه می دهد. علاوه بر این رنگ سفید تا حدودی رنگ سبز را خنثی هم می کند و به رنگ سبز فرصت بیشتری برای خود نمایی می دهد. شما می توانید با پوشیدن یک مانتو یا پیراهن سفید با کیف و کفش سبز جلوه زیبایی به استایلتان بدهید.

استایل سبز و قرمز

قرمز مکمل رنگ سبز است. احتمالا ترکیب این دو رنگ را در تزئینات درخت کریسمس دیده اید. این دو رنگ در کنار هم استایلی جذاب و زیبا می سازد. اگر مانتو سبز دارید می توانید از رنگ قرمز برای شال آن استفاده کنید. برندهای معروفی مانند گوچی نیز از این ترکیب رنگی در پوشاک خود استفاده می‌کنند. این ترکیب رنگ را در ملزومات مردانه، مانتو و پالتوهای زنانه، و حتی لباس‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌دهند.

استایل سبز و زرد

ترکیب رنگ سبز زرد بینظیر است. این دو رنگ به خوبی با هم ترکیب شده و گرما و تحرک را القا می کنند. در طبیعت ترکیب این دو رنگ را در میوه ی بسیاری از درختان و یا در میان رنگ سبز برگ های آن مشاهده می کنید. به عنوان مثال می توانید مانتوی زرد خود را با شال و یا کیف سبز ست کرده و استایلی زیبا و خاص را برای خود خلق کنید. ترکیب این دو رنگ در استایل شما احساس شادی، گرما و جذابیت را به وجود می آورد.

استایل سبز و بنفش

یکی از پر طرفدارترین ست‌های مکمل رنگ سبز در فصل‌های سرد سال، رنگ بنفش است. از آنجایی که رنگ سبز جز رنگ های سرد است بهتر است با بنفشی که قرمزی بیشتری دارد ست شود تا اینگونه تعادل برقرار کرد.  بنفش از ترکیب آبی و قرمز ساخته شده و یک ترکیب و استایل بسیار زیبا به خصوص در مهمان‌ ها می‌سازد. به خصوص در کت و شلوار خیلی استفاده می‌شود.

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۲ دیدگاه

Leyla Lazemi

Leyla Lazemi · ۶ دی، ۱۴۰۲ در ۱۲:۴۹ ق.ظ

عالی 👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *