برند محبوب ورساچه

منتشر شده در تاریخ

ورساچه یا ورساچی (Versace) شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است که به خانه ورساچه نیز معروف است. جیانی ورساچه (Gianni Versace) با همکاری خواهرش دوناتلا ورساچه مجموعه ای لباس را طراحی کرد که با استقبال بسیاری رو به رو شد و به شهرت جهانی دست یافت. مادر ورساچه خیاط بود و او در کارگاه مادرش تجارب بزیادی در زمینه مد و طراحی کسب کرد. سرانجام جیانی در سال ۱۹۷۸ به میلان مهاجرت کرد و در آنجا برند ورساچه را پایه گذاری نمود. پس از مستقر شدن در میلان خواهر و برادرش را به این شهر آورد تا در کارهایش به وی کمک کنند. امروزه برند ورساچه یکی از محبوب ترین برند ها در بین سلبریتی ها است.

آرم ورساچه

آرم ورساچه به یک زن باستانی گره خورده است. عکس آرم ورساچه در واقع همان مدوسا مشهور است. برای انتخاب این لوگو داستان های متفاوتی ذکر شده اما مشهورترین آن ها این است که وقتی جیانی و خواهر برادرش در حال بازی بودند این تصویر را روی سنگفرش آثار باستانی روم دید و برای همیشه در ذهنش حک شد. ممکن است که از نظر شما این انتخاب جذابی برای یک کمپانی فشن نباشد اما جیانی به افسانه‌های باستانی و ادبیات کهن علاقه زیادی داشت.

اولین بوتیک ورساچه در سال ۱۹۷۸افتتاح شد و در سال ۹۴ با طراحی لباس مشکی معروفش که به ” لباس مشکی ورساچه” شناخته شده بود، به شهرت جهانی رسید و از آنجا بود که نگاه ها را به سمت خود خیره کرد.

مادر جیانی به همراه خواهر و برادرش

مرگ جیانی ورساچه

جیانی ورساچه هنگامی که در سال از ورزش صبحگاهی باز می‌گشت توسط یک قاتل سریالی به قتل رسید. قاتل وی  8 روز بعد خودکشی کرد و دلیل قتل‌های او هیچگاه برایمردم مشخص نشد. وی در زمان مرگ تنها 50 سال عمر داشت.

جیانی به همراه برادرش سانتو 
دوناتلا ورساچه

از آنجایی که خواهر و برادر وی برای رسیدن به جایگاه ریاست کمپانی رقابت داشتند. او با بخشیدن نیمی از سهام خود به خواهر زاده‌اش در وصیت نامه قانونی برند ورساچه را از یک اختلاف خانوادگی در امان نگاه داشت.

نمونه ای از طراحی جیانی

خواهر جانی دوناتلا ورساچه با احتساب سهم فرزندش سهام بیشتری کسب نمود و بنابراین مدیر کمپانی و مارک ورساچه شد.

سانتو ورساچه

اسامی برخی سلبرتی های طرفدار برند ورساچه :

جنیفر لوپز

دمی مور

مدونا

بریتنی اسپیرز

میلا یوویچ

پاتریک دمبسی

پرنسس دایانا

بیانسه

پنه لوپه کروز

لیدی گاگا

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *