اصول تیپ مردانه

منتشر شده در تاریخ

در رابطه با تیپ آقایان هم یک سری اصول و قوانین وجود دارد که رعایت آن ها استایل شما را جذاب تر و خیره تر می کند. پس اگر قرار است برای موقعیت مهمی مانند یک نشست کاری یا یک مهمانی رسمی آماده شوید با ما همراه باشید.

انتخاب سایز درست کت شلوار رسمی مردانه

برای انتخاب سایز صحیح کت شلوار باید نحوه نشستن کت روی شانه‌ها را در نظر بگیرید. چرا که یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باعث تمی‌شود تا کت شلوار در تن شما خوش حالت باشد، بخش سرشانه آن است. کت‌ها بر اساس مدل یقه، دکمه و چاک پشت لباس انواع متفاوتی دارند. یکی از شیک‌ترین و کلاسیک‌ترین مدل کت ها برای مراسم های رسمی و اداری کت رنگی تیره با جزئیات کم و تیره است.

در صورت پوشیدن کت و شلوار، از کیف دستی استفاده کنید

اگر کت شلوار به تن دارید بهتر است که کیف به دست بگیرید زیرا انداختن کوله پشتی هم موجب بد استایلی‌ شما می شود و هم دوخت کتتان را خراب می‌کند. اما اگر از کیف دستی استفاده نمی کنید می‌توانید از یک کیف دوشی کمک بگیرید  البته آن را روی انتهای بازوی خود قرار بدید تا آسیبی به پارچه کتتان وارد نشود.

ست کردن ساعت

ست کردن ساعت یکی از مسائل با اهمیت در استایل آقایان است. در واقع از آنجایی که مردان از اکسسوری های محدودی استفاده می کنند؛ ساعت مچی نشاندهنده شخصیت آن هاست. برای انتخاب ساعت مچی باید به سبک استایل و علاقه خودتان توجه کنید نه مد روز تا بتوانید سالها از آن استفاده کنید. مدل ساعتی هم که استفاده می کنید باید با استایل شما هماهنگی داشته باشد. اگر تیپ رسمی دارید می توانید ساعت بند فلزی دست کنید. البته علاوه بر مدل ساعت باید به اندازه آن هم توجه نمائید تا با استخوان بندی و ضخامت مچ دست شما همخوانی داشته باشد.

ست کردن کمربند

یکی از قوانینی که همواره باید در استایل آقایان به آن توجه نمود؛ ست کردن رنگ چرم کمربند باید با رنگ چرم کفش است. به عنوان مثال می توانید کمربند قهرهای تیره را با کفشی که به رنگ قهوهای تیره باشد؛ ست کنید یا کمربند رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز را با کفش قهوهای مایل به قرمز ست کنید البته زیاد لزومی ندارد که خیلی نگران ست بودن رنگ کفش و کمربند باشید اگر رنگ کفش یا کمربند کمی تیره تر یا روشن تر از آن یکی باشد مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

همیشه چرم هایتان را با یکدیگر ست کنید

یکی از جذاب‌‌ترین و محبوب‌ترین استایل‌ها برای مردان در هر سنی، استایل چرم مردانه است. در رابطه با ست کردن چرم ها هیچ چون و چرایی وجود ندارد. البته منظور از ست کردن توجه به جنس چرم است نه صرفا رنگ آن ! به عنوان مثال ترکیب رنگ چرم مشکی و شتری بسیار شیک و جذاب است. به عنوان مثال اگر کت شلوار عروسی پوسیده اید یا برای مجالس و مراسم‌ خاصی لباس پوشیده اید می توانید از اکسسوری های چرم استفاده کنید تا جذابیت شما دو چندان شود. منظور از اکسسوری همان کیف، ساعت و کمربند است. در هر صورت هر چرمی که به کار می برید باید با سایر چرم ها در استایل شما هماهنگی داشته باشد.

واکس زدن 

یکی از مهم‌ترین اجزای استایل آقایان کفش است.  بنابراین باید به خوبی از آن مراقبت شود. کفش‌های چرم را بهتر است هفته ای دو بار واکس بزنید تا انعطاف پذیری آن حفظ شود. قبل از شروع واکس ابتدا باید گرد و غبار آن را پاک کنید. برای این کار می توانید  یک برس را به همراه مقداری آب به کفش بکشید تا آلودگی‌های آن پاک شوند. پس از خشک شدن کفش ها برس را آغشته به واکس کنید و آنقدر بر روی کفش بکشید تا یک لایه از واکس را روی کفش مشاهده کنید. اگر به طور مرتب کفشتان را واکس بزنید هم کفش چرم‌تان همیشه برق خواهد زد و هم طول عمر آن بیشتر خواهد شد.

داخل کردن پیراهن در شلوار، همیشه شما را خوش استایل نمی‌کند

همه ی پدر و مادر ها در کودکی به فرزندانشان توصیه کرده‌اند که پیراهنتان را داخل شلوارتان بکنید. اما در بزرگسالی این قانون همواره صدق نمی کند و کاملا بستگی به نوع تیپ و استایل شما دارد. در مناسبت های خیلی رسمی حتما باید پیراهنتان را درون شلوار قرار دهید. اگر شلوار پارچه ای است حتما باید پیراهن داخل شلوار قرار گیرد اما اگر کتان است بستگی به سلیقه شما دارد. اگر قصد دارید که پیراهن‌تان داخل شلوار قرار گیرد باید از لباس‌هایی بلند به همراه کمربند استفاده کنید تا استایلتان شیک و رسمی باشد.

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *