استایل فرمال زنانه

منتشر شده در تاریخ

استایل رسمی برای محل کار، محیط ‌های اداری، جلسه های کاری و میهمانی ‌های رسمی شبانه مناسب است درواقع این استایل باعث تمایز شما از دیگران می شود. برای این سبک استایل نیازی به هزینه های زیاد ندارید فقط کافی است تا اصول استایل رسمی زنانه را بدانید تا به بهترین شکل لباس بپوشید و در همه جا بدرخشید.

استایل رسمی زنانه متنوع تر از استایل رسمی مردانه است. درواقع بنای استایل رسمی بر مبنای استایل اداری است یعنی لباس هایی شیک و زیبا در عین حال ساده و راحت ! اگر میخواهید استایل فرمال داشته باشید باید لباس های متناسب با اندامتان را با کفش های پاشنه بلند بپوشید. علاوه براین باید رنگ های خنثی بپوشید تا رسمی و جدی به نظر برسید به عنوان مثال با یک کت و شلوار به رنگ زرد دیگر رسمی به نظر نخواهید آمد.

نکات مهم برای انتخاب لباس رسمی

قد لباس مناسب: برای شرکت در مهمانی‌های رسمی بزرگ‌ بهتر است که دامن یا پیراهن های بلند استفاده کنید زیرا جذابیت و وقار شما را دو چندان می کند. اما برای جشن و مهمانی های کوچک می توانید از لباس و پیراهن های کوتاه استفاده کنید.  

توجه به جنس پارچه به ‌کار رفته: جنس پارچه لباس های رسمی باید مرغوب و شکیل باشد اینگونه پارچه ها جذابیت لباس را دو چندان می کند. از انواع پارچه رسمی می توان به پارچه‌های از جنس تور، ساتن، گیپورهای سنگ دوزی شده و مخمل‌های مات اشاره کرد.

تزیینات لباس: دو نوع لباس رسمی زنانه وجود دارد. یک لباس رسمی بدون سنگ دوزی مانند کت و شلوار و کت و دامن های ساده و دومی لباس های رسمی بلند با سنگ های قیمتی که جلوه لباس را چندین برابر می کند.

انتخاب رنگ مناسب: در لباس‌های مجلسی زنانه معمولا به ویژه برای کت و دامن و کت شلوار از رنگ‌های خنثی و ثابت همچون کرم، سفید، طلایی و مشکی استفاده می‌شود. اما برای پیراهن های شب می توانید از رنگ های قرمز، بنفش و سرمه ای نیز استفاده کنید تا درخشندگی شما را چندیدن برابر کند.

توجه به فیزیک بدن: هنگام خرید لباس‌های مجلسی حتما باید به فرم بدنتان توجه کنید. به عنوان مثال لباس خیلی گشاد برای افراد چاق و یا لباس های خیلی تنگ برای افراد لاغر مناسب نیستند و زیبایی در شما ایجاد نمی کنند. بنابراین لباس های مجلسی باید کاملا فیت تن شما باشند.

ترکیب رنگی صحیح: استفاده از رنگ‌های جیغ و شلوغ یا عدم تطابق رنگی بالا تنه و پایین تنه از رسمی بودن استایل شما می کاهد بنابراین بهتر است از رنگ‌های خنثی و ثابت استفاده کنید.

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *