بیژن پاکزاد

منتشر شده در تاریخ

 بیژن در ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در خانواده ای فوق العاده ثروتمند که به گفته خودش فرهنگ پول‌ سازی و پول‌ آفرینی در آن نهادینه شده بود در تهران متولد شد. خانواده بیژن برای تحصیل او را به مدرسه ثروتمندان سوئیسی، یعنی “Le Rosey ” فرستادند و او در آنجا با شاهزاده های بزرگ مانند “پرنس ریتر” همکلاس شد. درحقیقت تعداد زیادی از مشتریان سالهای بعد بیژن در همان مدرسه سوئیسی شناسایی و شکار شدند. بیژن همانجا دریافت که سلیقه ی آدم های پولدار چگونه است و به چه شکلی می توان نظر آنها را برای خرید و سفارش اجناس به سوی خود جلب کند.

بیژن در دانشگاه به تحصیل رشته مهندسی شیمی پرداخت و پس از فارغ التحصیلی در رشته طراحی لباس در دانشگاه میلز در شهر سنت گال پرداخت و سپس در رشته بازاریابی به ادامه تحصیل پرداخت. بیژن قبل از تحصیل در رشته بازارگانی، یک گالری در اطراف شهر میلان دایر کرد.

خانه بیژن

زندگینامه بیژن پاکزاد

بیژن اولین بوتیک مدرن ایران به نام بوتیک پلنگ صورتی بیژن پاکزاد را در تهران تاسیس کرد. بیژن سپس بوتیکی به نام سسیل جی یا نیکولا بلازی افتتاح کرد که محل خرید خاندان سلطنتی و ثروتمندان ایران بود.پاکزاد سپس در سن 29 سالگی به کشور آمریکا مهاجرت کرد و 3 سال بعد گرانترین بوتیک دنیا که در واقع یک کاخ به سبک مدیترانه ای است را افتتاح کرد. طراحی های بسیار خاص او علاوه بر اینکه ثروت و موفقیت زیادی را برای وی به همراه داشت باعث شد افراد مشهوری چون باراک اوباما، جرج دبلیو بوش پسر، رونالد ریگان، سلطان ثروتمند برونئی، آرنولد شوارتزینگر، ولادمیر پوتین، تونی بلر، آنتونی هاپکینز، تام کروز، مایکل جردن و … از مشتریان او شوند.

همسر و فرزندان بیژن پاکزاد
بیژن پاکزاد ۲بار ازدواج کرد. بیژن از همسر اولش یک دختر به اسم دانیلا دارد که اکنون یکی از طراحان معروف است و کار پدرش را اکنون دنبال می کند. بیژن از همسر دوم خود یک دختر به اسم الکساندرا و یک پسر به نام نیکلاس دارد.

همسر دوم بیژن و فرزندانش
دانیلا فرزند اول بیژن

کلکسیون اتومبیل های بیژن هم در نوع خود بی نظیرند. یک Bentley Azure زرد رنگ با طراحی داخلی تماما سیاه، یک Ferrari 430 Spider زرد رنگ، یک Mercedes  Benz SLR McLaren سیاه رنگ با نقوش عجیب، یک Rolls Royce زرد رنگ و یک  Bugatti Veyron که همگی آنها در مقابل بوتیک بیژن در بورلی هیلز پارک شده اند.

یژگی های شخصیتی و شغلی بیژن پاکزاد
بیژن پاکزاد، طراح مشهور جهان فردی بسیار باهوش و فرصت شناس بود. او برای هر کسی که به دیدنش میرفت عطری خاص با رایحه عجیب تولید میکرد. عطرهای بیژن، هم به علت رایحه شرقی شان و هم بسته بندی های زیبا ومتفاوتشان از شهرت و محبوبیت جهانی برخوردار می باشند .

بیژن و پسرش در دوران نوجوانی

بیژن همیشه عاشق غذاهای ایرانی بود. به علت ثروت بسیار زیادش، زندگی لوکس و متفاوتی داشت اما او همیشه و در هر لحظه اصالت و سادگی را مدنظر قرار می داد. برخلاف بسیاری از ثروتمندان جهان هیچ گاه برای خودش بادیگارد استخدام نکرد و عقیده داشت جایگاه اش در بین مردم است و نمیخواهد از آنها جدا باشد.

پسر بیژن با همسر و فرزندش

درگذشت

بیژن پاکزاد سرانجام در روز ۲۶ فروردین۱۳۹۰ (۱۶ آپریل ۲۰۱۱) در سن ۷۱ سالگی در محل کارش در خیابان رودئو در بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و در گذشت و مراسم بزرگداشت وی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌ آنجلس بر‌گزار شد.
پس از مرگ وی اداره کمپانی بیژن به عهده فرزندانش، دانیلا، الکساندرا و نیکلاس می باشد. ثروت بیژن پاکزاد در زمان مرگ معادل ۵۰ میلیون دلار بود.

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۱ دیدگاه

Leyla Lazemi

Leyla Lazemi · ۱۴ بهمن، ۱۴۰۲ در ۱:۱۳ ق.ظ

👍❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *