استایل بوهمین؛ سبکی بدون قید و شرط

منتشر شده در تاریخ

بوهمی اصطلاحی بود که برای توصیف کولی های جیپسی فرانسه بکار برده می­شد. سبک بوهمی در دهه های 1960 و 1970 میلادی و با الهام از لباس های آزاد و راحت مسافرهای هیپی شکل گرفت. این فشن استایل در واقع یک سبک زندگی و یک فرهنگ است که ابتدا بصورت یک ضد فرهنگ در برابر زندگی صنعتی ایجاد شد. بوهمین استایل در ابتدا بیشتر مورد استفاده هنرمندان بود و یک سبک پوشش هنری محسوب می شد اما امروزه بعنوان سبکی برای نشان دادن روح آزاد و پوششی چهارفصل مورد توجه قرار گرفته است.

استایل بوهمین از کجا شکل گرفت؟

این استایل ریشه در بخشی از تاریخ فرانسه دارد و خاستگاه آن در اروپای مرکزی است؛ این استایل هیپی‌ها، امروزه دیگر در سراسر جهان به چشم می‌خورد و توانسته جایگاه مهمی در صنعت مد و فشن کشورهای مختلف به دست آورد.

سبک بوهمین در دنیا مُد :

امروزه بوهمین در سراسر دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده است و جایگاه خاصى در دنیای مد دارد. در ضمن برند هاى معرف مجموعه اى از این لباس ها را براى علاقه مندان به این سبک طراحى مى کنند.

برندهاى معتبرى چون گوچى (Gucci) ، کلویى (Chloe) و ایزابل مارانت (Isabel Marant) هر  ساله مجموعه های زیبا براى  علاقه مندان به سبک بوهمین ارائه میدهند.

نمونه ای از طراحی ایزابل مارانت

استایل بوهمین، از پارچه، اکسسوری، صنایع دستی و جواهراتی از فرهنگ‌های‌ ایرانی، مصری، آمریکای جنوبی، ترکیه، مصر، مراکش، هندوستان و سرخپوستان آمریکا الهام می‌گیرد، بانوان می‌توانند از این فرهنگ‌ها برای داشتن سبک بوهمین بهره ببرند.

اکسسوری بوهمین

زنان ایرانی نیز می‌توانند از لباس‌های سنتی، کیف و کفش‌های سنتی برای بوهو استفاده کنند. زنان ایرانی با الهام از لباس‌های سنتی ایرانی چون بلوچ، آذربایجانی، کردی، گیلکی، بختیاری و جنوبی این استایل را می‌توانند به خوبی نمایش بگذارند.

انواع استایل بوهمین

استایل بوهمین از زمانی که به جهانیان معرفی شده، دارای سبک‌های مختلفی بوده و هر کدام با عناصر خاص خود مورد توجه قرار گرفته است. این عناصر در استایل‌های بوهو زنانه نمود بیشتری دارند. چنانچه گفتیم فاکتورهای مهم استایل بوهو شامل لباس‌های گشاد، پارچه‌های سنتی، محلی، بومی و ست کردن به صورت غیر سنتی است.

انواع استایل بوهو عبارت هستند از:

بوهو فرانسوی

در این سبک از پارچه‌های نرم با رنگ‌های ملایم بکار رفته و معمولا از طرح‌های گلدار استفاده شده است.

بوهو شیک

در میان سبک‌های بوهمین، بوهو شیک بسیار لوکس و لاکچری است. در این استایل، لباس‌های اورسایز یک آیتم پرطرفدار محسوب می‌شود.

بوهو اجی

این استایل از ترکیب مد گرانج و استایل بوهو به وجود آمده است. تیشرت با رنگ‌های تیره همراه با کت چرمی جزو آیتم‌های مهم در این سبک می‌باشد.

بوهو کانتری

یک استایل با لباس‌های جین با طیف رنگ‌های کرم، کاراملی همراه با بوت‌های کابوی جزو عناصر این نوع مدل از بوهمین می‌باشد.

نویسنده

Sholeh Gharibi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۲ دیدگاه

Leyla Lazemi

Leyla Lazemi · ۲۷ دی، ۱۴۰۲ در ۸:۲۸ ب.ظ

خیلی باحاله دوسش دارم 🥰

    Sholeh Gharibi

    Sholeh Gharibi · ۲۸ دی، ۱۴۰۲ در ۱:۵۳ ب.ظ

    خوشحالم که همراه ما هستید 💕🌸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *