تکامل تیموتی شالامه روی فرش قرمز

منتشر شده در تاریخ

تیموتی شالامه (Timothée Chalamet)، سفری سریع در میان ستاره های هالیوود داشته است. اما در حالی که استعدادهای بازیگری او جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورده است، این کمد لباس او است که جایگاه او را به عنوان یک نماد لباس مردانه تثبیت کرده و تایید نهایی را از سوی آنا وینتور (Anna Wintour)، سردبیر Vogue به دست آورده است.

جمع آوری کمک های مالی سالانه برای مؤسسه لباس موزه هنر متروپولیتن (the Metropolitan Museum of Art’s Costume) در نیویورک یکی از بزرگ ترین رویدادهای تقویم مد است.

این بازیگر با ترکیب دوخت شیک و سبک خیابانی لباس هایش، ایده‌آل‌های سنتی مردانگی را با گل‌های جسورانه، بندهای چرمی درخشان و چکمه‌های چرمی مشکی به چالش کشیده است. با این حال، برخلاف بسیاری از هم‌عصران هالیوودی‌اش، شالامه با یک استایلیست کار نمی‌کند – اگرچه او بدون شک از کمک دوستان شیکی که در این راه پیدا کرده است لذت می‌برد.

گام های کودک

شالامه، که از نوجوانی بازیگری می کرد، همیشه مانند این روزها کمد شیک و امروزی نداشت.

او با بازی در نقش‌های تلویزیونی در نمایش‌هایی از جمله «میهن» (Homeland) و «نظم و قانون» (Law & Order)، پس از حضور در پرده بزرگ در فیلم‌هایی مانند «بین ستاره‌ای» (Interstellar) شروع به حضور منظم‌تری در فرش قرمز کرد. او به‌عنوان یک تازه‌وارد، کراوات‌های ناهنجار و غیرمعمول، و یقه‌ اسکی های تنگ، او را به‌عنوان یک تازه‌کار فرش قرمز مشخص می‌کردند – اما آنها از تمایل به امتحان چیزهای جدید و فراتر رفتن از کت و شلوار مشکی معمولی صحبت کردند.

چگونه یقه اسکی مشکی نشان دهنده نبوغ خلاق است؟

حتی در این سال‌های اولیه، او با امتحان الگوهای جسورانه – مانند شلوار کهکشانی‌ای که برای نمایش فیلم “Nymphomaniac” لارس فون تریر به تن داشت. او همچنین شروع به جستجوی بافت‌ها و کنار هم قرار دادن آنها، مانند زمانی که در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال 2015 یک کت گلدار پاستلی را با یقه‌ اسکی مشکی، ست کرد.

از آنجایی که شالامه در سال 2017 به یک نام آشنا تبدیل شد، به لطف نقش داشتن در فیلم‌هایی مثل «مرا به نامت صدا کن» (Call Me By Your Name) و «لیدی برد» (Lady Bird)، لباس‌های او با اجراهایش به بلوغ رسید. با روی آوردن به کت و شلوار، یقه های تنگ و لباس های شیک، ظاهر او به یک جنتلمن برجسته قرن 21 تبدیل شد. با این حال، چیزی که او را متمایز می‌کرد، موقعیت‌هایی بود که او با پوشیدن کت و شلوارهایی در رنگ‌های جسورانه مانند سرولین (Cerulean، آبی نیلگون) و زمردی سیر، مرزها را کنار زد.

تقریباً در همین زمان بود که شالامه شروع به پذیرفتن ظرافت و لطافت کرد؛ چون مخمل قرمز به یک عنصر اصلی در کمد لباس او تبدیل شد. همچنین به نظر می‌رسید که او جرأت این را دارد که در رویدادهای رسمی لباس‌های غیررسمی هوشمند بپوشد؛ از جمله ژاکت جیر بنفش که در نمایش فیلم «مرا به نام خودت صدا کن» و چوگان طرح‌دار قرمز که در مراسم قبل از اسکار در سال ۲۰۱۷ پوشیده بود.

همانطور که این ستاره همچنان در حال رشد و شکوفا شدن بود، تمایل او به لباس های خیابانی، برای چیزی کاملاً پر زرق و برق شروع شد.

یک نقطه عطف مهم ممکن است دوستی او با آکرمن (Haider Ackermann) باشد، که مدیر خلاق لیبل فرانسوی برلوتی (Berluti) در زمان ملاقات آن دو در سال 2018 بود. به نظر می رسید که این بازیگر جوان در ظرافت آکرمن غوطه ور بود، در نمایش های مد شرکت می کرد و لقب “Timo Bro” را به خود اختصاص داد.

کت و شلوار کاملا سفید برلوتی که او در مراسم اسکار پوشیده بود، بازی را تغییر داد و دنیای مد را وادار کرد تا او را ببیند و توجه کند. اما Chalamet وفاداری خود را به آکرمن به عنوان یک طراح ثابت کرد، زیرا خط تولید همنام خود را راه اندازی کرد که منجر به هنرمندانه ترین ظاهر این بازیگر تا به امروز شد.

آکرمن در گفتگو با ووگ بریتانیا گفت که او و شالامه “به دنبال عجیب و غریب بودن نیستند… ما به دنبال شکل جدیدی از ظرافت هستیم که ممکن است آزادتر، شخصی تر و جسورتر باشد.”

این بدان معنی بود که کفش‌های لوفر و بروگ براق با مجموعه‌ای چشمگیر از چکمه‌های چرمی مشکی تند جایگزین شده‌اند، در حالی که سایه‌هایی مانند قرمز و سبز به طور فزاینده‌ای ظاهر می‌شوند. استایل خیابانی به کمد فرش قرمز این بازیگر نیز بازگشت، زیرا او کفش‌های کتانی سفید تمیز را با کت و شلوار یا پیراهن دکمه‌دار با لباس‌های خیابانی لوکس Off-White ست کرد.

عشق او به گل‌ها نیز در طول تور مطبوعاتی «پسر زیبا» (Beautiful Boy)، که استایل او ترکیبی از جزئیات مردانه با نقش‌های ملایم بود، نمایان شد. کت و شلوارهای گلدار به یکی از لوازم اصلی فرش قرمز او تبدیل شده است، مانند یک اثر پر زرق و برق الکساندر مک کوئین با چاپ گل رز یا کت و شلوار مشکی آکرمن او که با شکوفه های سفید ظریف گلدوزی شده است.

در سال 2019، در حالی که موفقیت او روی پرده با فیلم‌های «زنان کوچک» (Little Women) و «پادشاه» (The King) ادامه یافت، شالامه روی فرش قرمز نیز گام برداشت. اگرچه هرگز خیلی از آکرمن دور نشد، اما شروع به کار با برندهایی مانند لویی ویتون و استلا مک کارتنی کرد.

کراوات‌های نامناسب و کت و شلوارهای ناهنجار که با اکسسوری‌های الهام‌بخش تعویض شدند، از بین رفتند – مانند بند نمادین لویی ویتون که در مراسم گلدن گلوب پوشید و جاکلیدی برج ایفل که در اولین نمایش در پاریس از نوک انگشتانش آویزان بود.

شالامه تا به حال با کت و شلوارهایی به رنگ سرخابی و پاستلی به شیک پوشی مدرن می پرداخت. در همین حال، فلزات و درخشش اضافی از طریق تاپ های پولک دار و کت های نقره ای وارد کمد لباس او شد. به‌عنوان مثال، به‌جای پوشیدن کت بلیزر در اولین نمایش «پادشاه» در لندن، او هودی بلندی را انتخاب کرد که با کریستال‌های سواروسکی و پولک‌هایی که مانند صورت فلکی چیده شده بودند پوشیده شده بود.

با این حال، مهم ترین بخش، کت و شلوار خاکستری نقره ای آکرمن بود که برای نمایش فیلم در ونیز پوشیده بود. این گروه که او آن را با چکمه‌های مشکی ست کرد، به عنوان ادای احترام آشکار به لباس زره‌ای که شخصیت شالامه پوشیده بود، در فضای مجازی پخش شد. اما جزئیات متفکرانه، مانند یک کمربند دورنگ و پیراهن یقه رومی ابریشمی، با ترکیب یک سیلوئت مردانه با جزئیات ظریف غیر منتظره، تصورات قبلی در مورد لباس مردانه فرش قرمز را به چالش کشید.

Dune” و فراتر از آن

با همه‌گیری کووید 19 که رویدادهای فرش قرمز افراد مشهور را به وقفه واداشت، به نظر می‌رسد شالامه بی سر و صدا به مرحله بعدی تکامل سبک خود رفت.

از زمانی که دوباره برای تبلیغ «Dune» و «The French Dispatch» ظاهر شد، کمد لباس ستاره بیش از هر زمان دیگری بود. شاید فقط شالامه می توانست با پوشیدن یک ژاکت صدفی اسپرت در مهمانی شام لویی ویتون، یا یک تی شرت صورتی الارا (که به فیلم کالت «In God We Trust» ارجاع می دهد) با چکمه های راکر در جشنواره فیلم کن کنار بیاید.

به لطف شراکت جدید با کارتیه، او شروع به استفاده از سنجاق های قدیمی این برند کرده است. (یکی از آنها که اخیراً به یک هودی چسبانده شده بود، باعث گمانه زنی شد زیرا طرفداران تعجب می کردند که طراحی اسکراب الماس اشاره ای به فیلم جدید او، “Dune” و لوگوی خانه تولید آن، Legendary Pictures است). و همکاری او با آکرمن نیز همچنان مثمر ثمر است و شالامه در جشنواره فیلم ونیز یک لباس ورزشی قهوه‌ای به تن کرد.

بعداً در همان روز، او در کنار همبازی اش زندایا در اولین نمایش “Dune” با لباس دیگری از آکرمن ایستاد: یک لباس پولک دار مشکی، با شانه های قدرتمند و نمای برهنه یک پیراهن سفید. هنگامی که شالامه برای تشویق ایستاده بلند شد، نور به لباس او برخورد کرد و در این فرآیند آن را درخشان کرد.

آکرمن در حالی که ویدئویی از آن لحظه را در اینستاگرام منتشر می‌کرد، در توضیحی نوشت: «متشکرم برای این لحظات ارزشمند. و با فرش های قرمز بسیار بیشتری که در راه است، شالامه مطمئناً تعداد بیشماری تولید خواهد کرد.»

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۱ دیدگاه

Leyla Lazemi

Leyla Lazemi · ۲۷ دی، ۱۴۰۲ در ۸:۴۹ ب.ظ

👍💐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *