معرفی کتاب

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

یکی از بهترین راه ها برای اشنایی با دنیای طراحی مد و لباس و پارچه و غیره.. یادگیری از طریق کتاب خواندن است .طراحی مد و لباس یکی از شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی جذاب و خلاقانه‌ای است که می‌توانید برای نشان دادن علاقه‌تان به موضوعات مرتبط با مد و فشن انتخاب کنید. اگر فردی هستید که از توجه به جزئیات لذت می‌برید و از زرق و برق رشته طراحی لباس لذت می‌برید باید بدانید که تنها علاقه داشتن به شما برای تبدیل شدن به یک طراح خوب کافی نیست. صنعت طراحی مد امروز بسیار رقابتی شده است و اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای در این صنعت حضور داشته باشید، باید سخت کار کنید و مهارت‌های مختلفی داشته باشید. در اینجا چند کتاب طراحی لباس به شما معرفی میکنیم:

کتاب مبانی هنرهای تجسمی 

مبانی هنرهای تجسمی را می‌توان به قواعد درک زبان بصری و ایجاد اثر در هنرهای تجسمی تعبیر کرد. به وسیله شناختن و تجربه کردن مبانی هنرهای تجسمی زبان آثار هنری که با تجسم و ارتباط بصری سر و کار دارند . همانطور که دانستن دستور زبان و قواعد ساختار صحیح جملات به درک بهتر از زبان نوشتاری و تفهیم بهتر مطالب کمک خواهد کرد، دانستن قواعد و زبان ارتباط با آثار بصری نیز به قدرت ابداع و ادراک در هنر تجسمی کمک می‌کند. در بخش اول این کتاب به تشریح مبانی هنرهای تجسمی پرداخته می‌شود و در بخش دوم این کتاب به شناخت رنگ، ویژگی‌ها، کاربردها و مفاهیم آن گفته میشود می‌شود.

کتاب طراحی اندام و لباس

یکی از موضوعات قابل بررسی در آموزش طراحی لباس توجه به بعد فیزیکی بدن انسان است. به عبارت دیگر شناخت طراح از فرم، تناسب و حرکت اندام اساسی‌ترین موضوعی است که برای طراحی لباس ایفای نقش می‌کند. این کتاب شامل دو بخش اصول طراحی اندام و اصول طراحی است.

کتاب رنگ شناسی در لباس

در بخش رنگ این کتاب، ابعاد مختلف کاربرد رنگ در لباس مطرح مى گردد تا شما با نمونه هاى مختلف آن در لباس آشنا شوید و براى دست یافتن به این آشنایى، تمرینات لازم را تجربه نمایید.یک طراح لباس، براى کاربرد رنگ در طرّاحى خود مى باید نکات متفاوتى را در نظر بگیرد که از این جمله اند: خصوصیات روان شناختى، موقعیت جغرافیایى و اقلیمى، تاریخى و مذهبى و حتى شرایط اجتماعى .رنگ، قابلیت هاى بسیارى دارد که این قابلیت ها به تناسب فرم و قالب و مجاورت رنگى پدیدار مى شوند

کتاب اصول هنر در طراحی لباس 

این کتاب شامل نه فصل است که هرکدام تقریباً دارای چهل چارچوب می باشد. هر فصل مربوط به موضـوع خاصی بوده و مرتبط با یک عنصر یا اصل هنری می باشد. شما می توانید هر فصل را که می خواهیـد بـدون کامـل کردن فصول قبلی مطالعه کنید. در صورت کارکردن با این کتاب ملاحظه خواهید کرد که میان اصـول و عناصـر هنر ارتباط و وابستگی وجود دارد و در بسیاری از موارد، مفاهیم و واژه ها به بیش از یک موضوع یا اصـل بـاز مـی گردد. در پایان هر فصل یک آزمون هدفمند برای ارزیابی خودتان آورده شده است. پس از آن که همـه نـه فـصل کتاب را به پایان رساندید می توانید آزمون جامع در پایان این کتاب را بگذرانید و سطح خود را بسنجید .

طراحی دیجیتال پارچه اثر ملانی بولز ترجمه محمودی

فصل‌های این کتاب شامل مباحثی همچون : طراحی و چاپ پارچه در عصر دیجیتال، مباحث آموزشی طراحی دیجیتال، الگوها و تکرارها، مقدمه ای بر تصویرسازی، هنرهای دستی دیجیتال و تکنولوژی در چاپ دیجیتال پارچه می‌باشد.

طراحی لباس۱ از مجموعه کتاب های طراحی لباس اثر محبوبه الهی

اصل این کتاب شناخت ارزش‌های خط در طراحی لباس و چگونگی به کارگیری آن موضوع می‌باشد و به دلیل اهمیت مبانی هنرهای تجسمی در بحث لباس به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است چرا که ارزش تدابیر خطی با درک و شناخت مفاهیم و مبانی هنرهای تجسمی مشخص می‌شود.

مبانی فیگوراتیو در طراحی لباس اثر فرشته کیاوش

کتاب «مبانی فیگوراتیو در طراحی لباس» نوشته‌ی «فرشته کیاوش» است. این اثر ساده‌ترین روش‌های طراحی را برای رسیدن به فرم‌های مطلوب اندام، آموزش می‌دهد. بیشتر حجم کتاب را تصاویر طراحی‌شده تشکیل داده است. این طراحی‌ها شامل بخش‌های مختلفی از قبیل اندام و جزئیات بدن است. در بخشی از مقدمه‌ی کتاب آمده است: «طراحی لباس بخش مهمی در صنعت پوشاک و مد است که امروزه دل مشغولی بسیاری از افراد مشهور، هنرمندان، بازیگران و… در عرصه‌ی مد شده است. همین باعث جلب توجه عموم مردم به این مقوله شده، به طوری که میزان علاقه‌‌ی آنان به طراحی لباس رشد چشم‌گیری پیدا کرده است. در این میان طراحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که به معنای نحوه‌ی صحیح طراحی و انتقال ذهنیت طراح به روی کاغذ است. قطعا بدون شناخت کامل از بدن و حرکاتش، امکان طراحی اندام و پوشاندن لباس بر تن کاری بسیار سخت وطاقت‌فرساست.» 

نویسنده

Asal saeidi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *