معرفی شغل مد نویسی

منتشر شده در تاریخ

نویسندگان مد چه کسانی هستند

نویسندگان مد برقرارکننده ارتباط بین مردم و دنیای مد هستندکه مهارت های فوق العاده ای برای بیان از آخرین ترندها، اقتصاد مد، فشن شوها و کالکشن‌های جدید برندها را دارند. روزنامه نگاران مد میتوانند ; خبرنگاران، نویسندگان، ویراستاران، عکاسان، گزارشگران تلویزیونی یا منتقدان مد باشند.یک متخصص ممکن هست یک ،دو نوع یا بیشتر دو نوع از این کارها را انجام دهد. یا کمی از هریک از این شغل ها را انجام دهد و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

نویسنده مد کیست

ابتدا نویسندگی مد را بررسی میکنیم . کار یک نویسنده مدوفشن ، شامل بررسی، نوشتن و گزارش در مورد رویدادها و اخبار مربوط به صنعت مد است. یک نویسنده می‌تواند برای مکان های مختلفی مانند مجله ، روزنامه مد، برنامه تلویزیونی ، سایت آنلاین یا فریلنسر همکاری کند. آن‌ها برای گزارش فشن شو ها و مراحل تهیه‌ی لباس‌ها سفر می‌کنند؛ و تمامی رویداد‌ها مهم را پوشش می‌دهند.

سردبیر مد کیست

یک سردبیر، نویسندگان مد را هدایت می‌کند. او تصمیم می‌گیرد چه موضوعاتی باید پوشش داده شود و در انتها نوشته‌ نویسندگان مد را اصلاح میکند و در ادامه ویراستارها مطالب را برای انتشار آماده میکنند. سفرهای آنها نسبت به نویسندگان کمتر است بیشتر کارشان را در یک دفتر ثابت انجام می‌دهند. آنها نیز مانند نویسندگان، می‌توانند برای تعدادی از انواع شرکت‌های رسانه‌ای کار کنند.

عکاسان مد کیست

عکاسان مد گزارش تصویری از رویدادهایی میدهند که نویسندگان مد بیان میکنند. آنها برای عکاسی در لوکیشن های متفاوت بسیار سفر میکنند. معمولا با یک سردبیر کار می‌کنند یا برای برندهایی که نیاز به رسانه دارند به عنوان یک عکاس مستقل کار میکنند.

روزنامه نگار تلویزیون

در کنار رسانه های دیجیتالی در فضای مجازی و مجلات و روزنامه ها صنعت مد از طریق برامه های تلوزیونی نیز گزارش ارائه میدهد. روزنامه نگاران تلوزیونی متن می‌نویسند، ویرایش می‌کنند و بخش‌های مد و نمایش‌ها را تولید می‌کنند. یک روزنامه نگار مدممکن است به عنوان مجری به کار خود بپردازد.

منتقد مد کیست

منقد مد به بررسی و نقد طراحی ها و اخبار مد میپردازد و به صورت کارشناسی شده به سوالات جواب میدهند و به نقد رویدادها میپردازند. آنها در مورد ران‌ وی‌ها، ترندهای جدید، طراحان خاص و استایلیست‌ها و لباس سلبریتی‌ها روی فرش قرمز نظر می‌دهند آن‌ها میتوانند به صورت آنلاین، برای رسانه‌های چاپی و یا تلویزیون کار کنند.

روابط عمومی

در مواردی افراد دارای تخصص نویسندگی مدبهطور متفاوتی بارسانه‌ها کار میکنند.طراحان و کمپانی‌های برند لباس بامتخصصان روابط عمومی همکاری میکنندو یک تصویر عمومی مثبت را ایجاد میکنند.

ویژگی مهم و مهارت‌های روزنامه نگاری مد

نویسنده به مهارت‌ها و صفات ویژه‌ای برای موفق بودن نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها صحبت کردن و نوشتن خوب است، یعنی باید روابط اجتماعی بالایی داشته باشید.و ایده‌ها و موضوعات پیچیده را به گونه‌ای که برای مخاطب قابل درک باشد، بنویسید. نویسندگان مد باید بتوانند در هنگام مصاحبه حس اعتماد خوبی را در طرف مقابل ایجاد کنند. و از آن‌ها پاسخ‌های مناسب را دریافت کنند. داشتن اطلاعات گسترده در زمینه‌ی فشن از دیگر الزامات این حرفه است.از دیگر صفات نویسندگان می‌توان به توانایی طراحی، داشتن خلاقیت، توجه به جزئیات، انعطاف پذیری و توانایی کار تحت فشار و ضرب العجل، اشاره کرد.پس توقع شغل بدون چالش را نداشته باشید.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۱ دیدگاه

امیری · ۱۳ شهریور، ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب.ظ

سلام و عرض ادب
لطفا در صورتی که شخصی را می شناسید که:
به تولید لباس و مراحل آن آشناست
پارچه شناس است
به زبان انگلیسی مسلط است (توانایی درک مطلب را دارد)
هدف مخاطب را عمیقا درک می کند
و قلم شیوایی دارد
برای نوشتن مقالاتی در حوزه پوشاک معرفی فرمایید.
amirivafali@gmail.com
با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *