مجله ووگ (VOGUE)

منتشر شده در تاریخ

هدف اولیه پیدایش ووگ

مجله‌ی ووگ بی شک یکی از پرطرفدارترین و با ارزش ترین مجلات مد در سراسر دنیاست. این مجله از سال 1892 به عنوان یک مجله معتبر برای روشنفکران آمریکایی و در نقد و تحلیل کتاب به چاپ رسید و هدف آن در راستای پیشرفت سطح فرهنگ و علم و جامعه ی هدف آن افراد هوشمند و الگو سازی برای آن‌ها بود.

رشد ووگ در بین قشر خاص

این مجله به سرعت بین مردم مرفه نیویورک محبوبیت پیداکرد چون منعکس‌کننده سبک زندگی لوکس، استایل لباس پوشیدن، تفریحات و مهمانی‌های اشرافی آن‌ها بود. البته این مجله مورد توجه افرادی که دوست داشتند سبک زندگی این دسته از افراد جامعه را در پیش بگیرند هم بود.

نَست، سر دبیر موفق

در ابتدای کار مجله ووگ در مورد مد، ورزش و امور اجتماعی بود. علی‌رغم محتوای مجله، مجله ووگ در این دوره رشد بسیار کندی داشت. نست یک سال قبل از مرگ ترنر مجله را خریداری کرد و به تدریج مجله را رشد داد. نست تلاش کرد تا مجله را به کشورهای دیگر نیز گسترش دهد و به محبوبیتش بی‌افزاید. در سال 1911 مجله ووگ محبوبیت رو به افزایش داشت و هدف خود را مخاطبان مرفه و قشر تحصیل کرده آن زمان قرار داده بود. اولین بار در سال 1932 یک عکس تمام رنگی روی جلد مجله قرار گرفت.

حضور بر روی مجله

یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین مسئله‌ها درباره‌ی ووگ، عکس روی جلد آن است. در اصل اینکه چه کسانی می ‌توانند آن قدر پر قدرت و مورد توجه سردبیران ووگ قرار بگیرند تا با جلب توجه آن ها عکسشان نه یک بار بلکه چندین بار بر روی جلد مجله برود.

طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۹ مجله‌ی ووگ از عکس‌های روی جلد خود منتشر کرد، رکورددار بیشترین عکسی که روی جلد مجله رفته ۸ بار و متعلق به جی‌جی حدید مدل مشهور است. البته از آن سال به بعد این مدل باز هم مورد توجه بوده و بر روی جلد مجله روفته است که گزارش جدیدی از ووگ وجود ندارد.

ادوت اکچ و ایرینا شایک با ۷ بار عکس روی جلد نفرات بعدی از سوپر مدل‌های خاص ووگ می‌باشند و در ادامه به‌ترتیب بلا حدید خواهر جی جی و بریژیت کوز ۶ بار، ریانا ون رومپای و لونا بیجل چهره‌ی تبلیغاتی جواهرات کارل لاگرفلد ۵ بار، آنوک یای، ربکا لوجندیک، ایمن هامن، کارن السون و ویتوریا سرتی هر کدام ۴‌ بار عکس‌شان بر روی جلد مجله ووگ چاپ شده است.

______________________________________________________________________________________________________________

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *