Valentino Garavani

منتشر شده در تاریخ

نام کامل والنتینو، Valentino Clemente Ludovico Garavani میباشد. (متولد 11 مه 1932، Voghera، ایتالیا)، طراح مد ایتالیایی که به دلیل لباس هایی با علامت تجاری خود “Valentino red” (rosso Valentino) شناخته می شود و سبک او به عنوان جت ست شیک توصیف می شود.

والنتینو در کودکی به مد و هنر علاقه مند بود. در سال 1949 او خانه خود را در Voghera، شهری کوچک بین تورین و میلان، ترک کرد تا در موسسه سانتا ماریا میلان در رشته طراحی مد تحصیل کند.او همچنین در دوره فرانسوی برلیتز ثبت نام کرد، که وقتی در سال 1949 به پاریس رفت تا در École des Beaux-Arts و تحصیل مد در مدرسه ای که توسط Chambre Syndicale، هیئت حاکمه مد فرانسه اداره می شود، مفید واقع شود.

در آن زمان صحنه مد پاریس محیطی خصمانه برای خارجی ها، به ویژه ایتالیایی ها بود. اما والنتینو برنده مسابقه ای برای طراحی مد شد که توسط دبیرخانه بین المللی International Wool Secretaria برگزار می شد (همان جایزه ای که ایو سن لوران و کارل لاگرفلد در سال های بعد برنده شدند) و جایزه او منجر به استخدام در خانه مد فرانسوی Jean Dessès شد.

در سال 1957 گای لاروش، تصویرگر در Dessès ، تصمیم گرفت خانه مد خود را راه اندازی کند و والنتینو به مدت دو سال با او کار کرد. در سال 1959 والنتینو به رم بازگشت و با حمایت مالی پدرش، اولین مجموعه خود را در سالن خود در Via Condotti ارائه کرد.

الیزابت تیلور که در آن زمان برای فیلمبرداری کلئوپاترا در رم بود، آثار والنتینو را دید و لباس سفیدی را که برای اولین نمایش جهانی اسپارتاکوس پوشیده بود سفارش داد.

elizabeth taylor & valentino
elizabeth taylor & valentino

در سال 1960 والنتینو با جیانکارلو جیامتی، دانشجوی معماری آشنا شد که شریک او در بخش تجاری تجارت شد.والنتینو اولین خط مد لباس خود را در سال 1962 در کاخ پیتی در فلورانس آغاز و شروع به ایجاد شهرت بین المللی کرد.

خیلی زود شخصیت‌های معروفی برای طراحی به دنبال او رفتند، از جمله ملکه بلژیک پائولا، شاهزاده مارگارت انگلستان، آدری هپبورن و ژاکلین کندی.

والنتینو لباس های زیادی را برای کندی طراحی کرد، از جمله لباسی که در مراسم تشییع جنازه همسرش در سال 1963 پوشید و سپس در سال 1968، لباسی برای عروسی اش با ارسطو اوناسیس.

اگرچه رنگ علامت تجاری والنتینو قرمز بود، اما مجموعه‌ای از لباس‌های سفید، عاج و بژ در سال 1967 بود که او را در کانون توجه مد قرار داد و به خاطر آن جایزه Neiman Marcus Award را دریافت کرد.

Jackie Kennedy Wearing Valentino Dress

آن مجموعه در تضاد کامل با الگوهای جسورانه آن زمان قرار داشت. با مجموعه “no colour” او همچنین نشان تجاری V خود را راه اندازی کرد. در سال 1969 او اولین فروشگاه پوشاک آماده خود را در میلان افتتاح کرد.

او در سال بعد فروشگاه هایی را در شهر نیویورک و رم افتتاح کرد. این طراح در ادامه از یک حرفه بسیار موفق و درخشان برخوردار شد .

او و Giametti شرکت را در سال 1998 فروختند، اگرچه والنتینو طراح باقی ماند. در سال 2006 او مدال لژیون افتخار فرانسه را دریافت کرد و در سال 2008 بازنشسته شد. در آن سال او کستند آن منتشر شد که موضوع مستند والنتینو: آخرین امپراتور بود.

Valentino Garavani and Giancarlo Giammetti
Valentino Garavani and Giancarlo Giammetti

منبع : الهام از مقاله انگلیسی سایت www.britannica.com

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *