همه چیز در مورد استایلینگ

منتشر شده در تاریخ ۸ دقیقه

استایلینگ چیست

توضیحات سختی مانند اینکه استایلینگ، انحصاری در سبکی ویژه است وجود دارد اما اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، استایلینگ در اکثراز حوزه ها وجود دارد. به عنوان مثال استایلینگ می تواند شیوه و سبک خاصی و متفاوت باشد. در بین تمام این ظرفیت ها شاخه مد و فشن بخشی از آن است که ما در مورد آن صحبت میکنیم. اینکه افراد چه نوع سبک استایل یا پوششی را انتخاب میکنند به عواملی بستگی دارد که اصل آن زاییدۀ افکار، نوع نگاه و شخصیت هر فرد است.

اینکه پوشش خود را صرفا به دلیل گران قیمت بودن آن ها انتخاب کنید قطعا در داشتن یک استایل با تمام اصول آن به مشکل برخورد میکنید. پوشیدن لباس های گران قیمت لزوما آن شخصیت بارز را که میخواهید برای شما به ارمغان نی آورد پس شما به نوع هماهنگ سازی و رعایت اصول ست کردن نیاز دارید. در عصر حاضر استایلینگ بسیار مسئله مهمی است زیر امتواند تمام بعدهای زندگی فردی و اجتماعی شما تاثیر بگذار .

رشته استایلینگ چه اهمیتی دارد

هیچ‌گاه پوشیدن لباس‌های برند و گران‌قیمت نشان‌دهنده بروز بودن افراد نیست اما زمانی که نوع لباس‌ها متناسب و اصولی باشد، باعث ساخته شدن شخصیت نیز می‌گردد. در واقع این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم مردم در مورد ما چگونه تفکر نمایند. در دوره استایلیست افراد می‌آموزند که چگونه با یک استایلینگ درست از یک لباس بارها استفاده نمایند، به گونه‌ای که بقیه متوجه تکراری بودن آن نشوند.

از دلایل اصلی اهمیت آموزش اصولی استایلینگ و اهمیت آن میتوان استفاده برای برطرف کردن ایرادهای اندامی از آن استفاده کرد. استایلینگ رشته ای است اگر اصولی آن را بدانید میتوانید به راحتی به آن استانداردی که دوست دارید برسید.

استایلینگ شخصی چیست

اگر بخواهیم به طور خلاصه استایلینگ شخصی را بیان کنیم به این معناس که چه چیزی را با چه چیز دیگر هماهنگ یا به اصطلاح کلی ، «سِت» کنیم. در این شخصی سازی میتوانند خود افراد با دانش فردی از استایلینگ انجام دهند یا از استایلیست کمک بگیرند. در معرفی استایلیست باید گفت شخصی از که همه برندها را میشناسد با سبک آنها آشنا است و میتواند دیگران را در استایل درست آن راهنمایی کند . او باید از تاریخ لباس ها با خبر باشد . باید بداند مردم در دهه های متفاوت چه میپوشیدند و علت باب بودن آن سبک چه بوده . استایلیست همزمان که میداند در گذشته لباس ها چگونه بودند علت و تاریخ تغییر آن ها در دوران های متفاوت را نیز میداند. استایلینگ در زبان فارسى به معناى سبک است.

استایلیست کیست و چه میکند

استایلینت دانشش متعلق به استایلینگ است و در این راستا کارش هداست مد در یک مسیر مشخص و برنامه‌ریزی شده است.همانطور که گفتیم باید بطور اصولی عناصر یک استایل را کنار یک دیگر بیاورند. از شاخصه کار های استایلیست میتواند به عنوان مشاور استایل و انتخاب لباس مناسب برای کمپین‌های تبلیغاتی، برنامه‌های تلویزیونی، موزیک ویدئوها، اجرای کنسرت، افراد مشهور، مدل‌ها یا دیگر چهره‌های مطرح فهالیت کند.

بازار کار استایلینگ

در غرب استایلینگ جایگاه قوی و درست خود را پیدا کرده است اما در شرق تاریخ آنچنانی ندارد و در سالهای اخیر به تازگی برای خود جایگاهی در جامعه پیدا کرده اند.در نتیجه برا ی افرادی که ذهن خلاق و شکوفایی دارند جزء مشاغل پردرآمد خواهد بود. و طبق گفته های همیشگی ما هر تخصصی نیاز به آموزش حرفه ای و تداوم دارد پس هیچ زمان از مطالعه و آموزش دور نشوید مخصوصا زمانیکه شغلی مد روز را انتخاب میکنید . بازار کار استایلینگ با پتانسیل حداکثری که دارد میتواند شما را به درآمد چشمگیری برساند.

فرق بین رشته طراحی لباس و رشته استایلینگ چیست؟

یک پاسخ آسان به این سوال میتوان داد اینکه استایلیست یک شخصیت تجاری است که هدف او کسب درآمد است اما طراح لباس یک هنرمند می‌باشد که هدف وی طراحی یک لباس بی عیب و نقص و ایجاد یک رویه و تاریخ جدید در دوران است. در طراحی لباس مد و فشن و ایجاد یک ترند جدید مدنظر هنرمندان است اما استایلیست هدف، شخصیت افراد است و تمام نگرانی‌ها متناسب بودن لباس با شان اجتماعی و شخصیت فرد است.

جمع بندی

همانطور که مشهود است، ساخت استایل یکی از وظایف استایلیست‌ها می‌باشد. همچنین اولین گام برای ساختن استایل شخصی، شناخت استایل خود است که از مهارت‌هایی است که فرد در طول این دوره بدست می‌آورد.
بخشی از مطالبی که هنرجویان در طول دوره با آن‌ها آشنا می‌شوند به شرح زیر است:

  • تاریخچه‌ای از فشن و استایلینگ در فشن
  • استایل‌های مختلف
  • مباحث مختلف استایلینگ
  • دانش بصری در استایلینگ
  • روش الهام‌گرفتن در ایجاد استایل‌ها
  • چشم‌انداز شغلی

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *