مود برد

منتشر شده در تاریخ

یکی از مهارت‌های اصولی و بسیار مهم در طراحی ساخت مود برد لباس است. مود برد به مجموعه ای از تصاویر در قالب یک آلبوم، یک تخته یا ایده خام گفته می شود که در طی زمان های مختلف از این عکس ها عکاسی شده و یک هنرمند را به هدف نهایی نزدیک و نزدیک تر می کند.

کاربرد مود برد در طراحی لباس

هر طراح فیلم، طراح لباس، یا هر هنرمند دیگری برای شروع فعالیت هنری خود ایده خامی در ذهن دارد که باید از ابتدا تا انتها مسیر رسیدن به هدف نهایی را متصور شود. در واقع وجود و طراحی مود برد کمک می کند که یک طراح لباس با دید بازتر از ابتدای روند طراحی تا خلق یک مدل نهایی را روی کاغذ پیاده کرده و به اجرا بگذارد.

الهام بخشی: طراحی مود برد برای طراحی لباس به طراح کمک می کند که زیبایی های مرتبط با کار طراحی لباس را پیدا کرده و ایده خود را روی آن پیاده کند. علاوه بر این، تهیه و طراحی مود برد لباس کمک می کند که یک دریافت کلی از ایده طراحی لباس را به عنوان نمونه به کارفرما نشان دهید.


بیان ایده: در برخی موارد برای شرح ایده ای که در ذهن دارید، صحبت کردن و بیان نکات ریز و مهم در طراحی لباس دشوار است. در این موارد طراحی مود برد در طراحی لباس به کمک طراح می آید تا حتی بدون توضیح دادن تصویر لباس نهایی را به کارفرما یا مشتری نمایش دهید.


افزایش سرعت طراحی لباس: گاهی ممکن است در طول طراحی پروژه ایده ای که در ابتدا در سر داشته اید را فراموش کنید. در چنین شرایطی طراحی مود برد برای لباس کمک می کند که مجدداً طراحی را از سر گرفته و با سرعت بیشتری روند ارائه طرح و طراحی لباس را پیش ببرید.


رزومه سازی: برای شروع فعالیت در هر حرفه ای تهیه رزومه و ارائه آن اهمیت زیادی دارد. طراحی مود برد کمک می کند که برای شرکت در فرایندها یا همکاری های جدید رزومه های عینی و آماده ای را بتوانید ارائه دهید.

نکات کار کردن با مود بردها

هدف گرفتن یک واکنش احساسی ناب:

یک مود برد اطمینان حاصل می کند که طراح، مدیر و سهامداران شما، برند و دیدگاه تان را از همان ابتدای کار و پروژه درک می نمایند.

از همکاری و تعادل کلی مود بوردها با یکدیگر مطمئن شوید مود بردهایی که با یکدیگر همکاری کلی دارند در خلق یک تصویر بزرگ به طراحان کمک می کنند.

دیجیتالی یا فیزیکی:

اغلب طراحان برای خلق مود بوردها در اینترنت بدنبال ایده های آنلاین می گردند. شکی نیست که گوگل و نرم افزارهایی همچون پینترست می تواند تعداد زیادی عکس به شما ارائه دهد اما شما نباید خود را صرفا به رسانه های دیجیتال محدود کنید. شما می توانید از طبیعت الهام بگیرید. اگر به عکاسی علاقه دارید می توانید از رنگ های مورد علاقه خود از عکس هایی که گرفته اید درطراحی استفاده کنید.

انتخاب فرمت صحیح:

با توجه به نوع پروژه می توانید مود بوردهای آنلاین یا آفلاین تولید کنید. انتخاب یکی از این دو فرمت بستگی به رویکرد و شیوه ی کار شما دارد.
فرمت آنلاین تنها درصورتی ممکن است که تیم دور از دسترس بوده و اعضای تیم هرکدام در مکان های مختلف به کار مشغول هستند. در این شرایط زمان بیشتری نیاز است تا ایده ها و مود بورد برای تک تک اعضا شفاف سازی شود

نمونه کارمودبرد هنرجوی صاحو

نمونه های مود برد

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *