Louis Vuitton-لویی ویتان

منتشر شده در تاریخ

طراح مد و کارآفرین مشهور، لویی ویتان در ۴ آگوست ۱۸۲۱ در روستای کوچکی در ناحیه کوهستانی فرانسه، به نام آنچای متولد شد. ویتان در ۱۰ سالگی مادر و کمی بعد پدرش را از دست داد. او در چهارده سالگی برای یافتن کار، تنها و با پای پیاده، ۴۰۰کیلومتر راه تا پاریس طی کرد. او در پاریس به شاگردی مغازه ساخت چمدان (به نام موسیو مارشال) پرداخت.
تنها چند سال بیشتر طول نکشید که لویی ویتون به یکی از ماهرترین و خلاق ترین چمدان سازهای شهر تبدیل شود و شهرت بالایی در پاریس پیدا کند.شهرت و کیفیت محصولات لویی ویتون در حدی بود که به دربار ناپلیٔون سوم راه پیدا کند و به عنوان چمدان ساز همسر وی منصوب شود. برای ویتون سال۱۸۵۴سالی پر از تغییر و دگرگونی بود
ویتون در همین سال اولین کارگاه خود را در پاریس راه اندازی کرد. او در بیرون مغازه خود متنی نوشته بود با این عنوان: “متخصص در بسته بندی وسایل به روز و مد.” او چمدانی از جنس کرباس و چوب طراحی کرد که در کنار مقاوم بودن در برابر آب، سبک۔ تر از چمدان های قبل نیز بود و حمل آن را آسان تر می کرد. این چمدان تبدیل به سکوی پرتاب و مطرح شدنش شد. او توانست در سال ۱۸۷۱ اولین چمدان تریانون خاکستری رنگ خود را به بازار عرضه کند. این چمدان سبکتر، مقاومتر و در مقابل آب غیرقابل نفوذ بود. مستطیل شکل بودن ، حملش را آسان تر میکرد.
در سال ۱۸۷۵ برای قرارگرفتن لباس یک کمد جعبه ای شکل که دارای رخت آویز و کشو بود عرضه کرد. لویی ویتان سرانجام در سال ۱۸۹۲و در ۷۰سالگی از دنیا رفت. پس از او، پسرش جورج اداره مغازه را برعهده گرفت.
امروزه برند لویی ویتون به یک برند پیشرو در زمینه کالاهای لوکس تبدیل شده و محصولات دیگری چون کالای چرمی، لباس، کفش، ساعت، طلا و جواهر، عینک آفتابی، انواع کیف و حتی نوشت افزار و کتاب نیز جزو تولیدات این شرکت است. شرکت لویی ویتون ۶سال متوالی (بین سال های ۲۰۰۶تا ۲۰۱۲) به عنوان با ارزش ترین برند در زمینه کالاهای لوکس جهان شناخته شد.

نویسنده

Sahar Jalali


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *