ابزار کار طراح لباس: مداد گرافیتی

منتشر شده در تاریخ

خوب، اولین وسیله مورد نیاز برای یک طراح مداد است که در انواع گوناگون در بازار موجود است. طراح باید با توجه به کاربرد مداد مورد نظر و نیاز خود اقدام به انتخاب و خرید کند. مداد‌های گرافیتی بسیار مناسب‌تر از مداد هایی با مغز ذغال برای مبتدیان هستند.

مداد‌های گرافیتی طراحی در چهارنوع کلی B ،HB ،F ،H  موجود هستند که از نظر نرمی و ضخامت با هم متفاوتند.

مداد های B: مداد های نرم و پررنگتری نسبت به سای مداد ها هستند که از سایز 1 تا 9 طبقه بندی میشوند. مداد طراحی 2B از پرکاربرد ترین مدادهاست که هم برای طراحی خطوط ظریف بکار میرود و هم برای ایجاد خطوط پر رنگ مناسب است.

مداد های HB: یا مداد های معمولی که در همه جا پیدا میشوند و اگر به بدنه مدادها توجه کنید اکثرا دو حرف HB روی آن‌ها به چشم میخورد. این مدادها زبری متوسط داشته و در اکثر طراحی‌ها کاربرد دارد.

مداد F: مدادی است که از نظر اندازه و نرمی مابین مداد طراحی HB و 2H قرار می‌گیرد.

مداد های H: مدادهایی با نوک نازکتر از سایر مداد‌ها که نوک آن نسبتا کمرنگ مینویسد و هنگام کار با آن زبری وخشکیش کاملا حس میشود. مشخصه اصلی این مدادها حرف H است، که روی بدنه مداد درج شده است و مانند مداد‌های B با شماره های 1 تا 9 درجه بندی میشود. به صورت کلی مدادهای سخت برای نقشه کشی مورد استفاده قرار میگیرند و مداد های نرم برای طراحی و اسکیس مورد استفاده کاربرد دارند و طراحان معمولا مداد های 4H تا 6B را برای کارشان مطلوبتر میدانند.

تعدادی از برترین برندهای تولید کننده مدادهای طراحی هم Ozark ،Palomino ،Ticonderoga Tombow ،Staedtler، Columbia ،FaberCastell هستند.

نویسنده

صاحو


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *