اصطلاحات دنیای مد

منتشر شده در تاریخ

آشنایی با اصطلاحات تخصصی مد، خلاقیت ذهنی و هنریمان را بیشتر می کند و ما با زبان های مختلف دنیای مد آشنا می شویم.

چرا باید با اصطلاحات دنیای مد آشنا شویم؟

اطلاعات ما را در زمینه اخبار ، گزارشات و … را نسبت به موضوع های مطرح شده افزایش میدهد و همچنین دید مارا نسبت به مطالب دنیای مد بازتر و کامل تر می کند. در این راستا درک ما در رابطه با موضوعات دنیای فشن و مد افزایش پیدا میکند . و باعث بالا رفتن اطلاعات ما در زمینه مد و فشن می شود و درنتیجه امکان ایجاد کسب و کار متفاوت را برای ما دارد.

کمد لباس کپسول (Capsule wardrobe)

این اصطلاح تخصصی در دنیای مد و فشن به معنای کمد لباسی است که آیتم های درون آن هیچ وقت از مد نمی افتند، مانند دامن، شلوار و کت.

کازپلی (Cosplay)

لباس پوشیدن مانند به کاراکترهای فیلم، کتاب، انیمیشن، سریال یا بازی‌های کامپیوتری.

کیلیک (Clique)

در تعریف ابتدایی این کلمه آمده که کیلیک به گروه کوچکی از افراد نزدیک به هم گفته می شود که افراد غریبه را در گروه خود راه نمی دهند. اما در دنیای مد و لباس این کلمه به گروهی از مردم گفته می شود که سلیقه شان در استایل با یکدیگر مشترک است.

آوان گارد (Avant-Garde)

به معنای خلاقیت و نو آوریست و به هنرمندانی گفته می شود که در حیطه کاری خودشان و ایده های جدید خلق کرده اند و اغلب باعث به وجود آمدن جنبش های جدید شده اند.

کالر بلاکینگ (Colour blocking)

در این اصطلاح رنگ های متضاد یا مکمل را در کنار هم برای ساخت استایل قرار می دهند و هدف از آن جلب توجه و ساخت ترکیب رنگ های چشم گیر است. معمولا در مد از این اصطلاح به عنوان ترند استفاده می شود و از نقاشی های پیت موندریان الهام گرفته شده.

کوتوری (Couturier)

در زبان فرانسوی به طراحان مرد گفته می شود. همچنین به طراحان زن کوتوریه (couturiere) می گویند.

اسکچ (Sketch)

اسکچ به معنای طراحی دستی سریع بوده که لغتی ایتالیایی می باشد. اسکچ در نتیجه مطالعه و اتودهای انجام شده به دست می آید و راهی سریعترین و ساده ترین راه بیان بصری در طراحی داشته که جای تغییر نیز دارد. در این مرحله از طراحی ساخت و پردازش بیشتری روی طرح صورت گرفته و واقع نمایی کمتری روی فیگور انجام می شود و یک طرح زیبا و متعادل استخراج می شود.

دراپینگ (Draping)

قراردادن پارچه روی مانکن به وسیله سوزن و سنجاق را دراپینگ گویند. دراپینگ یکی از متد های الگوسازی بوده که مستقیماً روی پارچه و مانکن کار می شود و لباس براساس مانکن و بدون استفاده از الگو تهیه می شود و زمان و هزینه کمتری را صرف می کند. در دراپینگ اغلب مدلهای خاص مانند اریگامی، وینتاژ، تاپلکس و… کار می شود و لباسهای ساده به ندرت با این روش تهیه می شود.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *