کریستین دیور

منتشر شده در تاریخ

در یک خانواده‌ی ثروتمند فرانسوی در تاریخ 21 ژانویه 1905 متولد شد و بخاطر خواسته مادرو پدرش به دنبال تحصیل در علوم سیاسی بود تا وارد دنیای سیاست شود! اما این آینده کریستین دیور که خیلی به دنیای هنر علاقه داشت نبود.

دیور سرانجام در 1930 زمانی که خانواده با بحران مالی دست و پنجه نرم می‌کرد در حال تصویرگری برای مجله هفتگی Figaro illustre  بود.

کریستین در آخر برند خودش را با اسم و فامیل خودش کریستین دیور (در 1947 پس از جنگ جهانی دوم) پایه گذاری کرد. دیور، برندی که بعد از جنگ جهانی دوم درخشش را به پاریس برگرداند.

اولش فقط روی لباس‌های بانوان و دوخت اونا تمرکز کرد و حالا که این خانه مد، 71 ساله‌ست، به غیر از کالکشن های اوت کوتور و…بانوان، اکسسوری ، محصولات آرایشی، کالکشن‌هایی برای مردان‌، کودکان و… ارائه می‌کند.

دیور تو همون سال 1947 با همکاری کار آفرین فرانسوی مارسل بواسک انقلابی جدید در صنعت مد به وجود آورد، این انقلاب توسط طرح های جدید دیور که شامل باریک نشون دادن کمر خانما و ظریف نشون دادن شونه ها ودامن هایی بلند و … می‌شدن که خلاف استایل های دوره جنگ جهانی دوم بود، تمامی این تفاوت ها برای دیور طرفداران و منتقدانی در پی داشت اما با تمام مشکلات اون دهه، دیور به پیشرفت زیادی دست پیدا کرد و در حال حاضر نیز جز محبوب ترین برندها بین سلبریتی ها، افراد سلطنتی و… محسوب میشه.

سرانجام کریستین دیور چند روز بعد از این که تصویرش به عنوان اولین طراح اوت کوتور فرانسوی روی جلد مجله تایم قرار گرفت در اثر سکته قلبی در24 اکتبر 1957 فوت شد.

نویسنده

صاحو


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *