معرفی دوره آموزشی جامع بین‌المللی طراحی مد و لباس آنلاین

منتشر شده در تاریخ

طراحی لباس چیست؟ آیا طراحی لباس در ایران بازار کار دارد؟ چگونه در رشته طراحی لباس موفق شویم؟ برای تبدیل شدن به یک طراح لباس از کجا شروع کنیم؟ داشتن مدرک بین‌المللی طراحی لباس چه فایده‌ای دارد؟ برای همه دوستداران صنعت فشن قطعا این سوالات پیش آمده به همین منظور در این مقاله با این رشته و مزیت‌های آن آشنا میشویم.


توضیحات دوره جامع طراحی لباس صاحو

پکیج جامع طراحی لباس کامل‌ترین دوره آموزشی برای کسانی که می‌خواهند به این حوزه ورود کنند می‌باشد. در این دوره از صفر تا صد طراحی لباس به هنرجویان آموخته می‌شود و در ابتدای مسیر آن‌ها را با مفاهیم اصلی و پایه‌ای مربوط به حوزه مد و فشن آشنا می‌کند. در انتهای دوره نیز این افراد مهارت‌هایی چون توانایی کار با مشتری را فرا می‌گیرند تا بتوانند کسب و کار خود را در این حوزه راه‌اندازی کنند.
علاوه بر این از ویژگی‌های اصلی این دوره دریافت مدرک بین‌المللی ایتالیایی می‌باشد. که تخصص و دانش فرد در این حوزه را گواهی می‌کند و می‌تواند برای کسانی که علاقه‌مند به اپلای تحصیلی یا کاری در خارج از کشور یا حتی شروع به کار در داخل کشور می‌باشند، مفید واقع شود.

نمونه کار هنرجویان دوره های جامع بین المللی طراحی مد و لباس صاحو
نمونه کار هنرجویان دوره های جامع بین المللی طراحی مد و لباس صاحو
نمونه کار هنرجویان دوره های جامع بین المللی طراحی مد و لباس صاحو

طرح درس های دوره بین المللی جامع طراحی مد و لباس

  1. طراحی فیگور : آموزش های این دوره بطور خلاصه عبارتند از : آشنایی با لوازم طراحی و شناخت اندام زنان و مردان/ آشنایی با استانداردهای مانکن و مدلینگ‌های معروف/ طراحی اندام طبق استانداردهای طولی و عرضی اندام/ آشنایی با حرکات اندام، استخوان‌ها و مفاصل/ طراحی خطوط محیطی اندام‌های عضلانی و حجم‌پردازی اندام زنان/ طراحی اندام زنان از مدل زنده و سایه روشن و رنگ‌آمیزی مانکن/ طراحی اندام مردان با رعایت استاندارد‌ها، حرکت اندام استخوان‌ها و مفاصل و حجم اندام مردان/ خطوط محیطی اندام مردان و اندام عضلانی و حجم‌پردازی با سایه روشن/ طراحی از مدل زنده و طراحی پرتره و رنگ پوست
  2. رنگ‌شناسی : برخی از خروجی‌های این دوره عبارتند از : یادگیری روانشناسی رنگ، ادراک رنگ و توانایی استفاده درست از رنگ /یادگیری استانداردهای رنگی/ استفاده از نور و ارتباط نور و رنگ/ یادگیری اصطلاحات فنی در رنگ و تعاریف/ روش الهام‌گرفتن در ایجاد استایل‌ها

  3. طراحی انواع لباس (انواع یقه – آستین – دامن و شلوار – لباس اسپرت – لباس مشاغل – لباس شب و طراحی فصل) :
    برندها، طراحان و رسانه‌های فعال در زمینه‌ی مد اغلب به دنبال آن هستند تا طرح‌ها و ترندها یا موارد دیگر را به معرض نمایش بگذارند و در این مسیر به یک تصویرساز باتجربه نیاز دارند تا تصاویری زیبا و جذاب از مفاهیم و ایده‌های مدنظر آنها را خلق کند. در واقع شما در این دوره تصویرسازی را آموزش میبینید. تصویرسازهای مد در تصویرسازی مُدهای جدید،تمرکز روی ترندهای مختلف و موارد دیگر همکاری می‌کنند.
  4. شناخت مد و سبک‌شناسی:
    در این دوره هنرجویان با انواع سبک‌های مد و لباس دوره‌های مختلف تاریخی و طراحان معروف دنیا در این حوزه آشنا می‌شوند. لازم به ذکر است که دوره سبک‌شناسی از دوره‌های ضروری و پیش‌نیاز برای کار در این حوزه می‌باشد که با طی کردن این دوره، افراد این مهارت ضروری را بدست می‌‌آورند.
  5. شناخت پارچه و متریال‌شناسی:
    در این دوره، هنرجویان با انواع مختلف الیاف، طبیعی و مصنوعی و فرآیندهای ایجاد طیف گسترده‌ای از پارچه‌های تولید شده تجاری آشنا خواهند شد. در پایان این دوره هنرجویان درک خوبی از این موضوعات خواهند داشت که عبارتند از : آشنایی با مواد خام و اولیه نساجی و منشاء آن‌ها/ تشخیص پارچه بافته‌شده از دوخته‌شده، رنگ‌آمیزی‌شده از چاپ شدهخواص پارچه‌ها، چگونگی بهبود آن‌ها و کاربرد آن‌ها /درک تاثیر مواد خام نساجی و تولید آن‌ها بر محیط زیست/ اصطلاحات مورد استفاده در فرآیندهای تولید پارچه و توانایی تشریح مراحل ساخت پارچه / تجزیه و تحلیل ویژگی‌های، چگونگی ساخت آن‌ها و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها
  6. جنسیت‌سازی :
    در این دوره هنرجویان تصویرسازی لباس با جنسیت‌های مختلف را فرا می‌گیرند و تفاوت بافت‌های مختلف را خواهند آموخت.
  7. طراحی برای ایجاد کالکشن:
    این دوره دانشجویان را آماده می‌کند تا آمادگی لازم را برای دانستن هر آنچه برای ایجاد یک مجموعه لباس طراحی‌شده و قابل فروش مد لازم است را داشته باشند. در این دوره‌ دانشجویان نه تنها یاد می‌گیرند که چگونه انواع مختلف لباس‌ها یا طرح‌ها را ترسیم کنند، بلکه هم‌چنین در مورد پارچه‌ها و مواد مختلف، و چگونگی چیدن آن‌ها برای ایجاد لباس‌های شگفت‌انگیز را یاد می‌گیرند. با تحقیق در مورد آخرین ترندها، دانشجو می‌تواند مودبُرد خود را ایجاد کند تا مفهوم خود را توضیح دهد. سپس دانشجو با مطالعه در مورد اشکال و حجم‌های مختلف با توجه به پارچه‌هایی که استفاده می‌کند، پورتفولیویی مناسب برای کلکسیون خود را ایجاد می‌کند.
  8. طراحی لباس در نرم‌افزار مارولوس:
    در طول این دوره، هنرجویان با ابزارهای موجود در نرم‌افزار مارولوس، ایجاد طرح‌های سه‌بعدی، وارد کردن داده به نرم‌افزار، تنظیمات نرم‌افزار، تنظیمات بخش‌های مختلف، نحوه خروجی گرفتن و … آشنا می‌شوند. در پایان این دوره هنرجویان خواهند توانست به‌عنوان یک طراح لباس از طرح‌های خود مدل‌های سه‌بعدی شگفت‌انگیز و واقع گرایانه ایجاد کنند.
  9. استایلینگ:
    بخشی از مطالبی که هنرجویان در طول دوره با آن‌ها آشنا می‌شوند عبارتند از: تاریخچه‌ای از فشن و استایلینگ در فشن/استایل‌های مختلف/مباحث مختلف استایلینگ/دانش بصری در استایلینگ/روش الهام‌گرفتن در ایجاد استایل‌ها/ چشم‌انداز شغلی
  10. توانایی کار با مشتری
    در این دوره هنرجویان با مفهوم‌‌هایی چون : شناخت بازار هدف /روان‌شناسی مشتری / آشنایی با شیوه فعالیت/ معرفی طراح مد و لباس در بازار فشن آشنا میشوند. و در پایان دوره با این اطلاعات میتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.
  11. اصول خیاطی:
    قطعا استفاده صحیح از ابزار خیاطی و رعایت اصولی خیاطی از شما یک حرفه‌ای میسازد. چیزی که معمولا نادیده گرفته میشود آشنایی با بخشی از اصول خیاطی هست که بسیار در طراحی شما تاثیر میگذارد . شما فقط با یادگرفتن اصول اساسی، کیفیت طراحی و کار خود را بالا میبرید و میدانید آنچه را که طراحی میکنید آیا قابل اجرا هست یا خیر.
  12. تاریخ پوشاک ایران:
    قطعا تاریخ پوشاک هر کشوری بخش مهمی از تاریخ تمدن و فرهنگ آن کشور است. با توجه به سنگ نگاره‌های ایرانی و تصاویر موجود از تاریخ گذشته ایران، پوشاک ایران حرف‌های بسیاری در این رابطه دارد. در این دوره تاریخ پوشاک ایران را بررسی مکنیم که نه تنها برای هر طراحی (دانستن تمامی سبک ها) به خصوص یک طراح ایرانی مهم است بلکه برای عموم ایرانیان اهمیت دارد.


بخشی از کلاس های آنلاین موسسه صاحو

ویژگی های برگزاری دورهای صاحو:
تمام علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در دوره‌های صاحو علاوه بر امکان استفاده از طرح‌ درس‌های استاندارد بین‌المللی، اساتید مطرح و توانمند، و قیمت مناسب از همه یا برخی از مزایای زیر بهره‌مند شوند.
تمام علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در دوره‌های صاحو علاوه بر امکان استفاده از طرح‌ درس‌های استاندارد بین‌المللی، اساتید مطرح و توانمند، و قیمت مناسب از همه یا برخی از مزایای زیر بهره‌مند شوند.

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ارائه ویدئوهای جلسات
  • برنامه ریزی با توجه به وقت هنرجوها
  • شرایط پرداخت اقساط
  • گروه های رفع اشکال به صورت مستقیم با اساتید
  • امکان دریافت مدرک بین المللی ایتالیایی
  • امکان حضور رایگان در تمامی ورکشاپ‌ها در طول سال


نمونه مدارک بین المللی و ایرانی موسسه صاحو

  • برخی از سوالات رایج در مورد دوره
  • آیا این دوره نیازمند پیش‌نیاز است؟
    خیر. تمامی موارد مورد نیاز در این دوره پوشش داده خواهند شد.
  • آیا گواهی این دوره معتبر است و می‌توان آن‌ را در سفارت‌ها ارائه داد؟
    بله، درصورتی که هنرجویان با موفقیت دوره را تکمیل نمایند، گواهی معتبر و بین‌المللی ایتالیایی را دریافت خواهند کرد. این مدرک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه می‌باشد.
  • چگونه نسخه ضبط‌شده جلسات را مشاهده کنم؟
    نسخه ضبط‌شده هر جلسه برروی صفحه دوره قرار می‌گیرد و گزینه مشاهده آن به همراه تاریخ جلسه ظاهر می‌گردد که با زدن برروی آن به صفحه مربوطه به بازپخش منتقل می‌شوید.
  • آیا امکان درخواست ریزنمرات دوره وجود دارد؟
    بله، پس از ثبت نمره توسط اساتید، دکمه درخواست ریزنمره ظاهر می‌گردد و با زدن برروی آن درخواست شما ثبت می‌گردد و پس از مدتی ریزنمرات شما برای‌تان ارسال می‌گردد.
  • کلام آخر صاحو:
    بخش آموزشی صاحو با سه مزیت ورکشاپ‌های رایگان و مستمر، اساتید مجرب و مدارک بین‌المللی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین می‌کند. صاحو استایل مدارک بین المللی را توسط شرکت ایتالیایی به هنرجویانی که با موفقیت دوره را به‌ پایان می‌رسانند، اعطا می‌کند. این مدارک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه است.



نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *