تاریخچه رژلب

منتشر شده در تاریخ

رژلب در باستان:

در گذشته های بسیار دور آرایش به نوعی نمادی از جایگاه اجتماعی بود و فارغ از جنسیت ، زن و مرد به انجام آن می پرداختند آرایش کردن علاوه بر تاثیر زیبایی که در چهره ایجاد می کرد ، خواص دارویی نیز داشت . اگر بخواهیم در مورد اولین افرادی که از چیزی شبیه به رژلب استفاده کردند نام ببریم ، می توانیم به مردم تمدن سومراشاره کنیم در آن زمان زنان با استفاده از جواهرات گرانبها ، رنگ و براقیت لب های خود را بیشتر می کردند .

رژلب در مصر :

شاید بتوان مردم مصر را اولین افراد علاقه مند به رژلب دانست آن ها برای زیبایی بیشتر خود از رنگ هایی مثل بنفش و مشکی به عنوان رژ استفاده می کردند این رنگ ها با استفاده از موادی مثل کارمین که حشرات کوهی گرفته می شد بدست می آورند .

اولین رژلب توسط چه کسی ساخته شد؟

تاریخچه رژلب به شکل تقریباً امروزی به چندین قرن پیش بر می گردند ابولکاسی دانشمند عربی بود که برای اولین بار رژلبی محکم را ساخت او برای ساخت این محصول در ابتدا مواد معطر را داخل قالب ریخته و سپس ماده ی رژلب را به این ترکیب اضافه می کرد.

دهه ۱۹۰۰:

تاریخچه رژلب در دهه ی ۱۹۰۰ میلادی به شرکت عطر فرانسوی گورلین بر می گردد او برای اولین بار رژلب را به صورت تجاری تولید و به بازار عرضه کرد. رژ های تولیدی این شرکت حاوی موم زنبور عسل و روغن کرچک بود که در یک کاغذ ابریشمی پیچیده شده بود .

سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ :

در طی این ۱۰ سال موج اول فمینیسم و جنبش های حق رای زنان شکل گرفت در این برهه زمانی آزادی زنان بیشتر شده و آرایش کردن هم یکی از راه نشان دادن آن به سایر افراد بود. تاریخچه ی رژلب های پیچی مربوط به سال ۱۹۲۳ می شود خالق لوله ی پیچی برای رژها فردی به نام جیمز بروس میسون جونیور که تا به امروز هم از آن استفاده می شود .

ملکه الیزابت :

در زمان سلطنت ملکه الیزابت دوباره بعد از مدت ها رژلب ها به بازار آمدند و به خصوص رنگ قرمز آن مورد استفاده ی بیشتر زنان در آن زمان بود.

جنگ جهانی دوم :

با شروع جنگ جهانی دوم در آن زمان کشیدن خط لب و رژلب میهن پرستاره و برای حمایت از سربازان متداول شده بود . حتی می توان ادعا کرد در همین برهه ی زمانی آرایش قرمز لب به رسمیت شناخته شد .

دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ :

تاریخچه رژلب در این دهه مر بود به اشخاص معروفی مثل آدری هپبورن و مرلین مونرو و…. می شو لب های قرمز مونرو و الیزابت ، تیلور توانست خیلی زود در دل مردم جا باز کرده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است . در دهه ۶۰ اوج شورش جوانان اما با این حال رژهایی با تناژ کمرنگ مثل هلویی ، کالباسی و ….با بافت مات روی مد آمدند و جامعه از رنگ کلاسیک قرمز فاصله گرفت .

دهه ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰:

رژلب هایی با رنگ های ارغوانی و صورتی مایل به آبی مربوط به دهه ۸۰ میلادی می باشد بعد از این دوره در دهه ۹۰ رنگ های خنثی و تیره با طیف قهوه ای محبوبیت زیادی پیداکرده .


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۲ دیدگاه

مهدیس قدرتی

درسا · ۲۱ تیر، ۱۴۰۳ در ۸:۰۴ ق.ظ

خیلی جالب بود. 💄👄

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *