انواع شلوار

منتشر شده در تاریخ

یکی از اجزای مهم در استایل افراد شلواریست که به تن دارند , پس انتخاب بهترین مدل شلوار متناسب با استایل شما به شیک پوش تر دیده شدن شما کمک کند .

شلوار راسته

از شلوارهای پرکاربرد و رایج در مراسم های رسمی و نیمه رسمی است که در جنس های مختلف تهیه شده , گشادی یکسان از بالا تا پایین دارد , دارای زیپ و یا دکمه است که میتوان آن را با لباسهای مختلف استایل کرد .

شلوار دم پا گشاد یا بوت کات

نوعی شلوار است که قسمت ران و باسن آن اندازه است اما از قسمت زانو به پایین کم کم گشاد میشود , این نوع شلوار برای افرادی که بالاتنه درشتی دارند مناسب است زیرا توجه را به قسمت پاها جلب میکند .

این مدل شلوار علاوه بر راحتی که به شما میدهد دارای تنوع زیادی است که انتخاب را برای افراد دشوار و در عین حال جذاب  میکند .

شلوار ملوانی

این مدل شلوار پیشتر جزء لباس فرم ملوانها بوده , دارای فاق بلند است که باعث میشود قد شما بلندتر دیده شود , دارای دکمه در قسمت فاق است که جنبه تزئینی دارد .

شلوار سندبادی

از مدل شلوارهای خاص و راحتی است که بیشتر در استایلهای بوهو و هنری دیده میشود . مبدا آن به کشورهای خاورمیانه برمیگردد ,این شلوارها گشاد ,بسیار راحت , دارای فاق بلند و گشادی در تمام قسمت ها و دمپا کش هستند که بسته به نوع پارچه دارای دوختهای متفاوت است.

شلوار اسکینی

نام قدیمی اینگونه از شلوارها لوله تفنگی یا چسبان است که در تمام قسمتها شلوار جذب بدن بوده و معمولا از جنسهایی که قابلیت کشسانی بالایی دارند دوخته می شود این نمونه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد اما اگر پاهای لاغر یا  خیلی چاقی دارید توصیه میشود که از این نمونه شلوارها استفاده نکنید .

شلوار دامنی

ترکیبی از شلوار و دامن است که مشخصه بارز آن راحتی و گشادی آن در تمام نواحی است , برای دوخت آن استفاده از پارچه های سبک و نرم که حالت لخت دارند بهتر است .

شلوار اسلش

نوعی شلوار راحتی و اسپرت است که بسته به نوع پارچه آن را میتوان در منزل و یا اجتماع استفاده کرد , اسلش های مورد استفاده در منزل پارچه های سبک و نازکی دارند در مقابل جنس اسلش هایی که در بیرون منزل استفاده میشوند ضخیم تر هستند . شلوار اسلش در قسمت کمر و مچ پا کش دارند و در ناحیه ساق پا کمی تنگ است .

شلوار سرهمی یا پیش بندی

این مدل شلوار از دنیای کار وارد دنیای مد و فشن شده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته در این مدل قسمت بالاتنه با دو بند از جلو به پشت شلوار متصل میشود و اصولا روی پیش بند و روی شلوار نزدیک درز کمر جیب هایی گذاشته میشود , جنس اینگونه از شلوارها معمولا ضخیم و از جنس جین هستند .

شلوار لگ

شلوارهای لگ , شلوارهایی جذب , چسبان و ضخیم در عین حال راحتی هستند که در طرحها و رنگهای مختلف تولید میشود و بسیار کاربردی هستند ؛ معمولا از پارچه هایی که کشسانی بالایی دارند تهیه میشود .

تنوع در تولید این نمونه از شلوارها باعث شده تا قابلیت استفاده در باشگاه , منزل و حتی در اجتماع را داشته باشد .

شلوار رکابی

این مدل شلوار ابتدا در گروه لباس های ورزشی از جمله سوارکاری و اسکی بوده که بعدها وارد دنیای مد و فشن شده است . شلوار رکابی شباهت به شلوارهای چسبان دارد با این تفاوت که در انتهای آن یک بند رکاب  مانندی در قسمت مچ پا وجود دارد که زیر پا قرار میگیرد و شلوار را به کف پا محکم میکند .

شلوار کارگو

شلوار کارگو با نام قدیمی شلوار شش جیب در ابتدا برای محیط های نظامی طراحی شده بود اما با تغییرات جزئی وارد صنعت مد شد و به دلیل سبک آزاد , راحت و جیبهای بزرگ بسیار مورد استقبال قرار گرفت ؛ شلوار کارگو معمولا از پارچه های کشسان و مقاوم تهیه میشود که باعث دوام بالای این مدل شلوارها شده و توانایی استایل کردن در تابستان و زمستان را به شما میدهد .

جوراب شلواری

جوراب شلواری از مدلهای چسبیده است که گاها با شلوار جذب اشتباه گرفته میشود اما تفاوتی که بین این دو مدل وجود دارد جوراب چسبیده به آن است که کف پا را میپوشاند , از ویژگیهای این مدل شلوار میتوان به انعطاف پذیری بالا , ضخامت های متفاوت و طرح و رنگهای متنوع آن اشاره کرد .

شلوار مام استایل

شلوارهای مام استایل از نمونه شلوارهایی است که در سالهای اخیر مورد استقبال تعداد زیادی قرار گرفته است و در انواع ساده و زاپ دار موجود است , از مشخصات این شلوار میتوان به فاق بلند , جنس ضخیم معمولا جین و حالت مخروطی شکل به گونه ای که  قسمت بالاتنه آزاد و هرچه به قسمت پایین تنه میرود تنگ تر میشود اشاره کرد .

شلوار بگ

با وجود اینکه شلوار بگ جزء استایلهای قدیمی محسوب میشود امروزه بسیار مورد توجه و استفاده عموم قرار گرفته است , شلوارهای بگ یا بگی شلوارهایی هستند که در قسمت کمر کاملا فیت بوده و از قسمت بالا تا پایین گشاد و آزاد است , به طور معمول در قسمت کمر این مدل شلوار کش تعبیه میشود .

شلوار بگ در جنس ها و رنگهای متنوع تولید میشود و بیشتر مناسب افراد بلند قد و لاغر اندام میباشد .


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *