استایل پانک

منتشر شده در تاریخ

پارک در لغت به معنی فرم پر سرو صدا و خشن از موسیقی راک است ، اما اگر به صورت تحلیل گرانه بخواهیم به این استایل نگاه کنیم پانک در واقع یک نوع سبک زندگی است .

فرهنگ پانک یک جنبش است که در اواخر دهه‌ی ۱۹۷۰ برای حدود ۱۰ سال معروف شد.

کلمه پانک معانی خیلی زیادی به زبان انگلیسی داره که اکثر آنها هم متنی هستند که در گذشته معمولاً به گنگسترهای خرده پا وخلافکارها پانک گفته می‌شد همینطور به افرادی که توی زندان خیلی خوشنام نبودند.

طرفداران فرهنگ پانک که بر خلاف جریان اجتماعی حرکت می‌کردند هنجار‌های پذیرفته شده جامعه روز آمریکا را مسخره می‌کردند و خیلی قبول نداشتند.

بعد از چند سال استایل پانک در بریتانیا مخلوطی از لباس‌های رنگی رنگی بود و استایل پانک در نیویورک به معنی سرتا پا لباس مشکی پوشیدن بود . در لندن پانک یک اعتراض آشکار به سیستم طبقاتی بود یکی از ویژگی های استایل پانک دخترانه اینه که دخترها سعی می‌کنند تیپ خودشون را به پسر ها نزدیک کنند ولی همزمان ظرافت زنانه را هم حفظ کنند . برای همین تیپ‌های عجیب و غریبی می‌زنند مثلاً لباس‌های رقص باله را با پوتین می‌پوشند یا با تیشرت‌های دخترانه شلوار نظامی تنشون می‌کنند یا ممکنه لباس‌های تیره و به سبک ماورایی بپوشند اما رنگ ناخن‌ها ، لب‌ها و موهاشون صورتی باشد .

یکی از مهم ترین قسمت‌های استایل پانک پسرانه و دخترانه این است که رنگ لباس‌ها تیره باشد البته به این معنی نیست که همه سبک های استایل پانک لباس تیره می‌پوشند اما واقعیت این‌ است که رنگ غالب لباس‌ها مشکی و سرمه‌ای است .

آنارکو پانک(Anarcko punk):

سبکی است که ویژگی اعتراضی و شعار‌های آنارشیستی در آن خیلی برجسته است . فلسفه این شاخه گریز از نظم اجتماعی و هرج‌و مرج طلبیه طرفداران این سبک معمولاًشلوار‌های تنگ جین مشکی ، تیشرت‌های بند‌دار و پوتین ‌های زمخت می‌پوشند . توی این سبک از لباس چرم استفاده نمی‌شود چون طرفداران این سبک مخالف سو استفاده از حیوانات و سلاخی آن‌ها هستند.

کاو پانک(cow punk):

تو این سبک معمولاً لباس‌هایی شبیه به لباس‌های روستاییان و طبقه کارگر پوشیده می‌شود لباس هایی مثل گاو‌چران ها ، وسترن‌های قدیمی ، شلوار جین با چکمه‌های کابویی، کلاه لبه دار راننده‌ها و کشاورز‌ها در این سبک خیلی طرفدار دارد.

هاردکور پانک(Hardcore punk):

این سبک از پانک اغراق بیش از حدی روی لباس‌ها دارد و موسیقی آن هم تند تر و غیر رسمی تر از شاخه‌های دیگر است.

پانک وحشتناک(deathrock):

در این شاخه از استایل پانک از اقلامی استفاده می‌شود که کمی ترسناک به نظر می‌رسند چیز‌هایی مثل جوراب ماهیگیری و آرایش‌های خوفناک تیشرت‌هایی با طرح‌های ترسناک و نوشته‌های رازآلود روی تیشرت‌ها و همچنین مدل موهای خیلی ویژه و چندرنگ مخصوص این شاخه است.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۲ دیدگاه

مهدیس قدرتی

درسا · ۱۸ مرداد، ۱۴۰۳ در ۱۰:۲۰ ب.ظ

چقدر این استایل جذابه.
مطالبتون عالیه. 🤩🤌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *