ژان پل گالتیر (Jean Paul Gaultier)

منتشر شده در تاریخ ۱۵ دقیقه

ژان پل گالتیر (Jean Paul Gaultier) طراح مد فرانسوی متولد 24 آوریل 1952است که از دهه نود قرن بیستم میلادی تاکنون، در جمع طراح مد جهانی، نامی آشنا و فاخر به شمار میرود. ژان پل گالتیر طراح لباس وهمچنین طراح عطر است. وی فعالیتش را با همکاری پیر کاردین، که ازطراحان به نام فرانسوی بود آغاز کرد و استعدادش کشف شد. پس از تجربه های بسیار در خانه های پیر کاردین، ژاک استریل، ژان پاتو و دوباره پیر کاردین در طول دهه 1970، اولین مجموعه خود را با نام خود راه اندازی کرد.

گالتیر در طراحی لباس سلبریتی ها در فرش قرمزها نامی شناخته شده است که لباس فرش قرمز لیدی گاگا در سال 2009، ریانا در مراسم گرمی 2011 و بیانسه در سال 2011 از کارهای شاخص محسوب میشود.
نیکی میناژ نیز یکی ازطرفداران طراحی ژان پل گالتیر میباشد.

نمونه هایی از کالکشن پاییزه 2021 ژان پل گالتیر را مشاهده میکنید:

مجموعه های او اغلب مخلوط طنز و انحرافات بود. گاهی در طراحی لباس هایش، دامن تن مرد ها میکرد و بالعکس.
او هرگز آموزش رسمی به عنوان طراح دریافت نکرد. در عوض، او شروع به ارسال طرح برای سبک های معروف couture در سنین پایین کرد.
همانطور که گفتیم، پیر کاردین تحت تأثیر استعداد او قرار گرفت و در سال 1970 او را به عنوان دستیار استخدام کرد. سپس در سال 1971 با ژاک استریل کار کرد.
اولین مجموعه انفرادی گالتیر در سال 1976 منتشر شد. اگرچه بیشتر مردم طرح های او را در آن زمان دهه خورده پیدا کردند، اما ویراستاران مد، به ویژه ملکا ترآنتون از ال، کلود بروت و کاترین لاردر از ماری کلر فرانسوی، تحت تأثیر خلاقیت و تسلط او بر خیاطی قرار گرفتند و بعدها کار خود را راه اندازی کردند.
در طول نمایش های پاییز لندن و پاریس در سال 1984، ژان پل گلتیر خط دامن خود را برای مردان (در واقع کیلت) معرفی کرد، پیشرفتی در مد مردان که کمی جنجال برانگیز بود. همچنین کرست نمادین زنان را با سینه بند مخروطی معرفی کرد.

تا سال 1985شرکت او 50 میلیون دلار فروش در سراسر جهان به دست آورد.
گالتیر در سال 1993خط رایحه زنانه (Classique) و رایحه مردانه (Male) را راه اندازی کرد.
او بیش از 70 نوع عطر زنانه و مردانه دارد.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *