پرادا

منتشر شده در تاریخ

ماریو پرادا  در سال ۱۹۱۳ یک فروشگاه انحصاری با نام “فراتلی پرادا (برادران پرادا) در گالری ویتوریو امانوئل میلان باز کرد و مشغول فروش کیف های دستی، چمدان های مسافرتی، جواهرات و سایر اقلام لوکس شد. سپس به لطف معرفی محصولاتی با طراحی های چشم نواز به سرعت به فروشگاه محبوب طبقه اشراف و مرفه در اروپا تبدیل شد. در سال ۱۹۱۹ ، برند پرادا به تامین کننده رسمی خانواده سلطنتی ایتالیا تبدیل شد. با گذشت زمان، بیش از پیش بر شهرت و اعتبار جهانی این برند افزوده می شد.

 زمان جانشینی فرزندانش در این عرصه  که رسید، پسر او هیچ علاقه ای به مشارکت در این تجارت نشان نداد و در نهایت دخترش لوئیزا بود که جانشین پدر شد و توانست با مدیریت بی نظیر خود پرادا را به یک برند جهانی تبدیل کند. در سال ۱۹۷۰ موچیا پرادا، دختر لوئیزا پرادا، به شرکت ملحق شد. و در ۱۹۷۷  با یک تاجر ایتالیایی به نام پاتریزیو برتلی به شراکت پرداخت. این همکاری آغازگر توسعه برند پرادا بود.

پرادا با نخستین نوآوری خود، ساخت و راه اندازی نوعی پارچه نایلونی شبیه ابریشم، گامی بلند در جهت پیشرفت خود برداشت. پس از تلاش های بسیار برای مطرح کردن برند پرادا به شکلی جدید و نوین، در سال ۱۹۸۳ فروشگاه پرادا در ویا دلا اسپیگا بازگشایی شد. از سال ۱۹۸۶ فروشگاه های جدید پرادا در نیویورک و مادرید و پس از آن در لندن، پاریس و توکیو افتتاح شدند. نخستین نمایش مد پوشاک زنانه این برند در شهر میلان، به سال ۱۹۸۸ برگزار شد. .

موچیا پرادا در سال ۱۹۹۳ موفق به دریافت جایزه بین المللی انجمن طراحان مد آمریکا شد و در سال ۱۹۹۵ نیز جایزه طراح سال را از آن خود کرد. همچنین موچیا جایزه دستاورد برجسته را از انجمن مد بریتانیا برای کمک های ارزنده اش به خلاقیت و پیشبرد صنعت مد دریافت کرد.

نویسنده

Sahar Jalali


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *