هفته‌های مد

منتشر شده در تاریخ

در این پست ۴ هفته مد اصلی صنعت فشن را معرفی میکنیم.

هفته مد میلان

هفته‌مد میلان از سال 1958 به مجموعه شهرهای مهم مد اضافه شد. بیش از چهل برند و طراح مهم ایتالیایی مثل ورساچه،دولچه گابانا و آرمانی به نمایش محصولات خود می پردازند.شهر میلان ایتالیا از گذشته دیرباز به عنوان پایتختی برای مد و فشن طراحی شده است.حتی در قرون وسطی در این شهر مد و استایل رواج داشته و کالای لوکس مثل کفش و کیف و لباس‌های گران­قیمت و جواهرات زیبا در میلان تولید و استفاده می‌­شده‌­اند. هفته مد میلان متعلق به اتاق ملی مد ایتالیا است که یک مؤسسه غیردولتی به حساب می‌آید.

هفته مد پاریس

مهد فشن شهر پاریس است. هفته مد پاریس مانند شهر های دیگر سالانه دوبار برگزار می‌شود و در هر هفته لباس‌های فصل آینده معرفی می‌شوند. اگرچه اولین هفته مد رسمی در نیویورک برگزار شده اما رویدادهای نمایش مد ریشه در کشور فرانسه دارند و از قرن هجدهم توسط طراحان مد آن زمان و اشراف پاریس برگزار می‌شده‌اند. در هر حال اولین هفته رسمی مد پاریس از 1973 برگزار می‌شود و برندهای مهم فرانسوی مثل شنل و کلویی به معرفی آثار و طراحی‌های جدید خود می‌پردازند.

هفته مد لندن

لندن نیز یکی از چهار شهر مهم در هفته مد است که از سال 1984 همه ساله این رویداد را پس از نیویورک برگزار می‌کند و هفت روز به طول می‌انجامد. هفته مد لندن دوبار در سال و در ماه‌های فوریه و سپتامبر برگزار می‌شود انجمن مد بریتانیا برگزار کننده و تنظیم کننده هفته مد لندن است و بیش از 5000 مشتری و خبرنگار در آن شرکت می کنند و گردش مالی آن حدود 100 میلیون پوند است.برندهای معروفی مثل استلا مک کارتنی، بربری، تمپرلی لندن، ویوین وست وود و الکساندر مک کوئین متعلق به لندن هستند.

هفته مد نیویورک

اولین هفته مد نیویورک، اولین هفته مد در دنیا به حساب می‌آید که در سال 1943 و در میانه جنگ جهانی دوم برپا شد. دلیل تا آن زمان پاریس به عنوان پایتخت مد در دنیا شناخته می‌شد. اما جنگ جهانی دوم مانع از این می‌شد که مردم و طراحان بتوانند برای بازدید و ارائه آخرین دستاوردهایشان به این شهر بروند، از این رو، هفته مد نیویورک متولد شد. هفته مد نیویورک همه ساله در فوریه و سپتامبر برگزار می‌شود و هفت تا نه روز به طول می‌انجامد و یکی از مهم‌ترین هفته‌های مد چهارگانه است.

انجمن طراحان مد امریکا در آن حضور دارند و آن‌ها تقویم رویدادهای این هفته را تنظیم می‌کنند. گفته می‌شود گردش مالی هفته مد نیویورک بیش از 800 میلیون دلار است.هفته‌های مد نیویورک از سال 1943 در این شهر برگزار می‌شود و طراحان و خبرنگاران و منتقدان و کارشناسان مد از سراسر جهان در این رویداد شرکت می‌کنند. از اتفاقات مهمی که در سال‌های اخیر در هفته‌های مد نیویورک رخ داده می‌توان به حضور یک مدل با ویلچر در سال 2014 و حضور یک مدل با سندروم داون در سال 2015 اشاره کرد.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *