موسیقی فشن شو

منتشر شده در تاریخ

اگر شما یک برگزار کننده ی رویدادهای مد هستید، باید نقش اساسی موسیقی پس زمینه در این نوع نمایش ها را بدانید. همانطور که می دانید، یک کت واک، بسیار بیشتر از چیزی است که شرکت کنندگان در نهایت می بینند؛ افرادی با زیبایی عالی و لباس های ظریف.

حتی می‌توانیم با فیلمی که مدل‌ها بازیگران اصلی، طراحان کارگردان، کت‌واک صحنه و موسیقی پس‌زمینه آن هستند، تشابه داشته باشیم. اگر در مورد هر یک از این عناصر تصمیم بدی بگیرید، می توانید یک خط لباس بسیار خوب را به دلیل نقص در ارائه آن خراب کنید؛ یعنی یک سال کامل یا بیشتر از کار را می توان در عرض چند دقیقه از بین برد.

انتخاب موسیقی با توجه به شرکت کنندگان

موسیقی همیشه نقش مهمی در انتقال عواطف و احساسات به مردم داشته و بدیهی است که کت واک ها نیز از این نظر مستثنی نیستند. توضیح اهمیت این عنصر صوتی حتی بدون کلام بسیار آسان است. به همین سادگی که اگر همین الان یک نمایش مد را بدون موسیقی تصور کنید.

حالا برای لحظه ای تصور کنید که یک کت واک چه فاجعه بار و کسل کننده خواهد بود با مدل هایی که در حال راه رفتن و ژست گرفتن با محیطی بی صدا هستند که از سکوت های ناراحت کننده، نظرات پس زمینه از طرف حاضران، صداهای دوربین هنگام عکاسی و غیره تشکیل شده است.

در واقع، نمایش‌های مد گاهی اوقات از نظر پروتکل کمی یکنواخت به نظر می‌رسند و در همین یکنواختی دقیق است که موسیقی به شدت وارد بازی می‌شود. موسیقی آن رویداد را به چیزی متفاوت و منحصر به فرد تبدیل می کند و در عین حال ریتمی را تحمیل می کند که مخاطب را همیشه بیدار و متوجه نگه می دارد. بنابراین، کارکرد موسیقی پس‌زمینه فراتر از این است که حاضران نتوانند سر خود را بر روی صندلی‌های خود قرار دهند و چشمان خود را ببندند.

آهنگ، احساساتی را که می خواهیم به عنوان طراحان با آن سبک لباس به مخاطب منتقل کنیم، تقویت می کند.

موسیقی با توجه به لباس

هنگامی که شما به عنوان یک طراح تصمیم می گیرید خط خاصی را ارائه دهید، آن را تحت یک مفهوم انجام می دهید تا مانند یک کمپین تبلیغاتی باشد.

ثبات برای موفقیت در هر کت واک حیاتی است. بنابراین، تمام تصمیمات در هنگام سازماندهی رویداد با هدف حفاظت و ترویج مفهوم اصلی منتقل می شود:

انتخاب مدل

آرایش

روشنایی

رنگ های غالب

انتخاب موسیقی

به این ترتیب، بسته به نوع کت واک، یک ژانر موسیقی را انتخاب خواهیم کرد. به عنوان مثال، اگر سبک لباس رسمی در نمایشگاه باشد و مفهومی که برند می خواهد به آن منتقل کند ظرافت و جدیت است، ایده آل ترین کار انتخاب آهنگ های کلاسیک اما مدرن است.

برعکس، اگر یک سبک غیررسمی یا تابستانی وجود داشته باشد و مفهومی که به دنبال انتقال آن است تا حدودی جشن باشد، دقیقاً برای فصل، ایده آل این است که موسیقی مدرن و غیررسمی تر، با سرعتی سریع تر، خنک و سرگرم کننده انتخاب کنید. و به یاد داشته باشید، تقریباً تمام آهنگ هایی که در شوهای مد نمایش داده می شوند آواز یا متن ندارند.

همچنین در انتخاب آهنگ‌ها برای نمایش، روشن بودن ارزش‌های برند لباس بسیار مهم است، زیرا همه عناصر باید هماهنگ باشند تا جلوه‌ها با تصویر برندی که معمولاً برای ساخت و انتشار آن نیاز به سال‌ها است، تضاد نداشته باشد.

موسیقی با توجه به مدل ها

موسیقی نقش مهمی برای مدل ها دارد. حضور موسیقی، در هر ژانری که باشد، به آن‌ها انگیزه می‌دهد و در عین حال به آنها کمک می‌کند تا خودشان را در موقعیت بازآفرینی کنند و از آنجایی که نقش بازیگران را بازی می‌کنند، بهتر عمل کنند: آنها در خیابان مانند کت‌واک‌ها راه نمی‌روند. این همچنین باعث ایجاد ریتم و سرعت برای آنها هنگام راه رفتن می شود. بسته به قطعه خاصی از آهنگی که در حال پخش است، مدل می‌تواند مکانی را که باید باشد را بداند، بنابراین این امکان را دارد که بفهمد آیا باید سرعتش را حفظ کند، شتاب دهد یا کند شود.

از کجا موسیقی مناسب را پیدا کنیم؟

امروزه روش‌های مختلفی وجود دارد که طراحان یا برگزار کنندگان رویدادهای مد، موسیقی را انتخاب ‌کنند:

پخش موسیقی پس زمینه

اجراهای زنده

رقص

بنابراین، ما روی بازتولید موسیقی پس‌زمینه تمرکز خواهیم کرد، زیرا بسیار مقرون به صرفه‌تر است و اگر انتخاب موسیقی خوبی داشته باشیم، می‌تواند به همان اندازه مؤثر یا بیشتر از هر یک از گزینه‌های دیگر باشد.

بهترین موسیقی برای نمایش مد چیست؟

خوب، پاسخ به این سوال کاملاً ذهنی است. به عنوان مثال، اگر برنامه‌ای که می‌خواهید اجرا کنید دارای حساسیت گوتیک باشد، موسیقی تیره برای برنامه شما مناسب‌تر است. از طرف دیگر، اگر مجموعه بیشتر رمانتیک باشد تا ترسناک، موسیقی سبک تر و روشن تر به طور طبیعی برای شما جذاب تر است.

نتیجه

چیزی که شاید چندان ساده نباشد این است که بدانیم چگونه موسیقی مناسبی را برای رویدادمان انتخاب کنیم و همانطور که قبلاً دیدیم به عوامل مختلفی بستگی دارد: ارزش های برند، نوع لباس، مدل ها، دستیاران و…

هیچ شکی در اهمیت موسیقی برای برگزاری یک نمایش مد وجود ندارد؛ زیرا این می تواند یک پیاده روی ساده از چهره های زیبا، لباس های جذاب و بدن های شیک را به نمایشی تکان دهنده تبدیل کند که شرکت کنندگان می توانند آن را به خاطر بسپارند.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *