معرفی نرم افزارهای طراحی لباس (قسمت دوم)

منتشر شده در تاریخ

1_ نرم افزار لکترا (lectra)

این نرم افزار استاندارد طراحی در صنعت پارچه است با این برنامه ایجاد, بررسی, صنعتی کردن و طبقه بندی الگوها سریعتر, با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر انجام می پذیرد.
این نرم افزار روش هایی را ارایه و انها راروی پارچه هایی با رنگ ساده و در اتوماسیون دوزندگی و بافندگی پیاده سازی می کند.
در دنیا بیش از هزاران حرفه ای از این ابزار استفاده می کنند بر اساس مواد بافندگی و دوزندگی این نرم افزار روش هایی ارائه کرده که شامل تکنیک های پیشرفته , عملیات دوخت پارچه همزمان با داشتن بهره وری زیاد باشد.

2_ نرم افزار اپتی تکس (Optitex)

کاربران همچنین می توانند با استفاده از نرم‌افزار این سیستم، جنس پارچه و رنگ آن را نیز انتخاب کرده و امتحان کنند. مدل‌سازی لباس برای کاربران این سیستم کار آسانی هم نیست، زیرا گزینه‌های بسیاری از قبیل جنس، رنگ، وزن و نوع پارچه وجود دارد که باید نظرات خود را در همه آن ها اعمال کنند. این سیستم سپس با در نظر گرفتن تمامی سلایق کاربر، لباس مورد نظر او را به صورت مجازی شبیه‌سازی می کند و نرم‌افزار مربوطه نتیجه نهایی این شبیه‌سازی را به صورت سه بعدی در اختیار کاربر قرار می دهد.

3_ نرم افزار CAD Pattern Design

این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که الگوهای خیاطی خودتان را با دقت، سرعت، به راحتی و مقرون به صرفه طراحی کنید .این نرم افزار ابزار قدرتمندی را برای کار با الگو در اختیار شما قرار می دهد.این نرم افزار دارای رابط کاربری بسیار آسان و یادگیری آن بسیار ساده است.با این نرم افزار می توانید تصاویر دیجیتالی از الگوهای خودتان ایجاد کنید .نوارهای ابزار متحرک و جعبه محاوره ای، آیکون و ابزار سازماندهی شده، ابزارهای مربوط به تهیه پیش نویس، ویرایش،از مزایای این برنامه است که اجازه دسترسی سریع به ابزار را به شما می دهد. الگوهایتان را ویرایش و طرح نهایی را ذخیره کنید.

4_ نرم افزار PatternMaker  

این نرم افزار یک نرم افزار بسیار مفیدر در رشته خیاطی است، برای رسم یک الگو فقط کافیست که شما به منوی اندازه ها در پنجره الگوی جدید وارد شده و اندازه های ابعاد بدن را با توجه به موقعیتی که در روی شکل نمایش داده میشود  وارد نمایید . پس از آن با انتخاب مدل بلوز، دامن، شلوار، پیرهن و … میتوانید یک الگوی طراحی شده بسیار دقیق که قابل چاپ است دریافت کنید. از ویژگیهای مهم این نرم افزار روش چاپ آن می باشد که شما نوع کاغذ را انتخاب می کنید و نرم افزار الگو را بر اساس اندازه کاغذ انتخابی شما قسمت بندی کرده و هر قسمت را با درج دقیق مشخصات برای کنار هم چیدن چاپ میکند و پس از چاپ کافیست شما ورقهای چاپ شده را بهم بچسبانید و الگو را با اندازه واقعی در اختیار داشته باشید.

5_ نرم افزار DC Suite 5.0.0.1 Final

نرم افزاری حرفه ای به منظور طراحی و شبیه‌ سازی انواع مدلینگ و لباس های فشن در دنیای کامپیوتری می باشد که با تلفیقی از آخرین طراحی های دنیای مد و با در نظر گرفتن سلایق کاربر، مدل و لباس مورد نظر او را به صورت مجازی شبیه‌ سازی کرده و نتیجه نهایی این شبیه‌ سازی را به صورت کاملا سه بعدی و با گرافیکی بسیار بالا در اختیار کاربر قرار می دهد، این نرم افزار جذاب به طراحان و علاقمندان دنیای مد و فشن این امکان را می دهد تا به صورت کاملا حرفه ای اقدام به طراحی و رندرگیری ایده های خود نمایند .


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *