معرفی مشاغل صنعت مد و فشن

منتشر شده در تاریخ

طراحی مد و لباس

به هنرمندانی که در عرصه پوشاک، کیف، کفش و… با طرح‌های خلق شده توسط آنها تاثیر بسار مهمی در صنعت مدو فشن در یک دوره زمانیخاص دارند، «طراح مد و لباس» گفته می‌شود. طراح مد و لباس مدل های لباسها، کفش ها، کیف ها و … را طراحی می کند. طرح های او یا جدید بوده و یا اینکه با تغییر در طرح های موجود در بازار بوجود آمده . هر طراح مد و لباس حرفه ای معمولا در بخش خاصی تخصص دارد مانند لباس های مردانه، لباس های زنانه ، لباس های ورزشی و….طراح مد و لباس باید دید خوبی نسبت به رنگ ها و اشکال داشته و در هنر دوخت و برش متبحر باشد. او باید از آخرین تحولات و تغییرات در دنیای مد اطلاع داشته و جامعه خود را به خوبی شناخته و از نیاز و علایق آن آگاه باشد تا بتواند متناسب با نیاز و علایق آنها مدهای زیبا و مورد پسندی را ارائه دهد.

استایلیست

در واقع کار استایلیست‌ این است که یک ست لباس به تن افراد خوب بنظر برسد. ممکن است آن‌ها برای یک برند خاص کار کنند، در این صورت وظیفه دارند مدل‌ها را به بهترین نحو بر روی صحنه‌‌ی شوها بفرستند.طوری که انتخاب نحوه‌ی آرایش صورت و مدل مو متناسب با لباس و اکسسوری ، بر عهده‌ی اوست.برای تعیین اینکه هر لباس به تن چه مدلی بهتر می‌نشیند، توسط او صورت می‌گیرد درسته که آن‌ها فروشنده نیستند، اما قطعا حضور یک استایلیست در فروشگاه برندهای لوکس ضروری است، تا به مشتریان مشهور و ثروتمند خود مشاوره بدهند. آن‌ها در میزان فروش یک برند نقش بسیار مهمی دارند.

تصویر سازی مد

بطور تقریبی هر شرکتی بخواهد روی مد، طراحی مد یا محصولات مرتبط با مد فعالیت کند به تصویرساز مد نیاز دارد.تصویرسازی مد هنر نمایش دادن ایده‌های مد در قالب نقاشی و به صورت بصری است و می‌توان گفت تجسم اندیشه طراح است. این روش به طور عمده توسط طراحان لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا آن‌ها آسان‌تر با تیم خود ارتباط برقرار کنند و به تصمیم گیری‌های برندها قبل از تولید لباس‌های واقعی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

بازاریابی و مدیریت مد

بازاریابی مُد (fashion marketing) و مدیریت بازاریابی مد، فعالیت تبلیغاتی برند ها و محصولات مد به مشتریان بالقوه است. مانند هر گونه بازاریابی دیگر، شما باید ترجیحات مخاطبان متفاوت خود را بررسی کنید و راه های خلاقانه ای برای ارائه محصولات به بکار گیرید تا مشتریان را به خرید کردن ترغیب کنید.صنعت مد چرخه بسیار سریع حرکت می کند، بنابراین بازاریابان مد باید با آخرین روند و به طور مداوم راه های خلاقانه برای تبلیغ جدیدترین محصولات آشنا باشند. بازاریابان مد باید خلاق باشند و با مشتریان هدف خود هماهنگ شوند، در حالی که در سمت کسب و کار مد با هدف هدایت به فروش و سود نیز تمرکز کنند. اگر بازاریابی مد با رویکرد خلاقانه با نیازها و خواسته های مشتریان در صنعت مد به خوبی انجام شود، سود مورد نظر حاصل می شود.

الگوسازی در صنعت مد

در مورد نقش الگوساز در صنعت مد میتوان بیان کرد که الگوسازان نقش اصلی صنعت مد را در اختیار دارند و تمامی طراح هایی که مشاهده میکنیم ، توسط الگوسازان ماهر طراحی شده است. یک الگوساز باید ایده ها و طرح های جذاب و جدیدی در ذهن خود داشته باشد و همچنین بتواند از قدرت قوه تخیل خود برای طراحی ها استفاده کند و همچنین بتواند این رویاها را به حقیقت تبدیل کند.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *