معرفی دوره آموزشی بین المللی مولاژ

منتشر شده در تاریخ

معنی لغوی مولاژ “قالب” است . قالب هایی که برای مولاژ استفاده میشود از لاستیک، لاتکس یا فوم ساخته شده اند. این قالب ها بیشترین شباهت را به بدن انسان دارند. به طور کلی مولاژ ماکتی است که بخشی از بدن انسان را نمایان کرده و برای آموزش های متفاوت از آن استفاده میشود که در صنعت فشن طراحان برای پیاده سازی طرح خود از آن استفاده میکنند.

برای اکثر طراحان لباس به طور کلی اندازه گیری لباس مشکل است و دردسر بسیاری دارد. مولاژ لباس این امکان را به طراح میدهد که مستقیماً لباس را توسط پارچه یا کاغذ بر روی مانکن پیادهمی کند. به این ترتیب طراح با استفاده از متد مولاژ لباس میتواند لباسی که ایده پردازی کرده است بر روی مانکن بوسیله پارچه و سوزن به صورت زنده و سه بعدی پیاده کند و در نهایت طرح دلخواه خود را مشاهده کند. امروزه مولاژ یکی از ارکان های اصلی طراحی لباس تبدیل شده است و کمتر طراح لباس حرفه ای پیدا میکنید که از آن استفاده نکند.

مراحل ساخت مولاژ لباس

  1. اندازه گیری
  2. محاسبات
  3. کشیدن الگوی کاغذی برای ساخت مولاژ لباس
  4. ساخت مولاژ پارچه ای از روی الگوی کاغذی
  5. اشکالات پارچه را برطرف کنید.

ابزار مورد نیاز برای ساخت مولاژ لباس
•    کاغذ الگو
•    مداد سیاه و مداد رنگی
•    متر خیاطی
•    خط کش
•    قیچی
•    چسب نواری
•    کاغذ شفاف
•    رولت خیاطی
•    پارچه متقال
•    زیپ 80 سانتی متری

سرفصل های این دوره شامل:

  1. آموزش مانتوی یقه آبشاری
  2. ساخت مانکن و روکش زدن آن
  3. ساخت مانکن و تغییر سایز مانکن
  4. آموزش پیراهن چین‌دار وسط جلوخط
  5. الگوی پاترون اولیه و الگوی یقه آرشال
  6. آموزش پاترون دکلته و پاترون مدل رومی
  7. پاترون دامن ساده راسته و فون‌دار و خمره ای
  8. آموزش چروک اتویی حالت پرس روی بیس بالاتنه
  9. آموزش برش هشتی زیر سینه و چین یا پیله زیر سینه
  10. آموزش پاترون روی مانکن و تغییر دادن سایز مانکن
  11. آموزش مدل چپ و راست و پیله زیر سینه بالا تنه جدا
  12. آموزش یقه گره‌ای مدل سرشانه‌دار و یقه هفت و مدل دکلته
  13. آموزش یقه چین‌دار انتقال فضاهای اضافه به سمت یقه لباس
  14. آموزش الگوی دامن کلوش و دامن پیله یک طرف حالت دراپه‌ای
  15. آموزش پاترون اولیه پنل‌دار برش پرنسسی از سرشانه و عصایی

مهارت ورود به بازار کار

در اوایل شروع کار حتما سعی کنید ارتباط قوی با دیگران داشته باشید . بهترین زمان برای برقرار کردن این ارتباطات زمانی است که شما هنوز آموزش خود را در مدرسه طراحی لباس را تموم نکردید. به همکاری های رایگان و حتی پولی حواستان باشد، چون برای پیدا کردن کار بزرگترین کمک را می کند. همیشه همکاری با آدم های قدیمی که با آنها آشناهستید راحت تر از افراد جدید هست . طراحی لباس درسته یک هنر است، اما یک بیزنس بزرگ هم است. بسیاری از طراحان مد برجسته ی دنیا این نظر را داشته اند که برای پیشرفت شغلی نیاز به بالا بردن مهارت های بیزنسی است. داشتن مهارت بیزنسی از اصول مهم کار در این رشته است پس حتما آن را جدی بگیرید.

نمونه کار هنرجویان دوره بین المللی مولاژ

نمونه کار هنرجویان صاحو
نمونه کار هنرجویان صاحو

برای مشاهده نمونه کارها بیشتر هنرجویان می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

ویژگی های برگزاری دورهای صاحو:

تمام علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در دوره‌های صاحو علاوه بر امکان استفاده از طرح‌ درس‌های استاندارد بین‌المللی، اساتید مطرح و توانمند، و قیمت مناسب از همه یا برخی از مزایای زیر بهره‌مند شوند.

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ارائه ویدئوهای جلسات
  • برنامه ریزی با توجه به وقت هنرجوها
  • شرایط پرداخت اقساط
  • گروه های رفع اشکال به صورت مستقیم با اساتید
  • امکان دریافت مدرک بین المللی رلیانس فرانسه
  • امکان حضور رایگان در تمامی ورکشاپ‌ها در طول سال
  • ایجاد اشتغال مستقیم در بخش طراحی، تولید و یا آموزش

مدارک بین المللی

اول از همه، مدرک بین‌المللی چیست؟

داشتن مدرکی با عنوان مدرک مهارت بین‌المللی یعنی سازمان، شرکت یا مجموعه‌ای که این رو برای شما صادر کرده، اعتبار جهانی و بین‌المللی دارد و کسانی‌ که این مدرک را دریافت کردند زمانی که متقاضی مهاجرت هستند و دنبال درست کردن یک رزومه قوی و حرفه‌ای هستند از این مدرک میتوانند استعلام بگیرند و استفاده کنند. پس شما برای مهاجرت در زمینه یک رشته تخصصی یا حتی فعالیت داخلی به صورت حرفه‌ای از این مدرک و گواهینامه بین‌المللی می‌توانید استفاده کنید.

مدرک بین‌المللی چقدر در پروسه مهاجرت تاثیر داره؟

داشتن مدرک بین‌المللی کار شما را خیلی راحت‌تر می‌کده زیرا زمانی که شما چنین مدرکی دارید از سمت سفارت کشورهای دیگر یک متخصص محسوب می‌شید و آن شغلی که می‌خواهید را راحت‌تر دریافت می‌کنید. پس به طور کلی داشتن مدارک آموزشی بین‌المللی برای هر رشته‌ای پروسه مهاجرت را راحت‌تر میکند. یکی از مزایای مدرک صاحو (موسسه رلیانس فرانسه) این هست که اعتبار زیادی در سطح جهان دارد، پس مدارکی که دریافت می‌کنید قابل تائید و ترجمه در دادگستری (مدارکی که تحویل داده میشه ترجمه شده و دارای هولوگرام هست) و قابل قبول و کاربردی در جامعه بین‌المللی است.

چگونه می‌توانیم مدرک بین‌المللی دریافت کنیم؟

با شرکت در دوره‌های موسسه صاحو که بطور تخصصی به آموزش طراحی مد و لباس و آموزش‌های صنعت فشن می‌پردازد میتوانید مدرک بین‌المللی طراحی لباس دریافت کنید.

مدت زمان دوره‌ها برای گرفتن مدرک بین‌المللی چقدره؟

مدت زمان دوره متناسب با دوره و رشته‌ای که ثبت‌نام می‌کنید مرتبط است و البته ساعت و روز کلاس دوره‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کلای‌ها با هنرجوها انجام میشود. هرچه تعداد ساعات آموزشی بیشتری داشته باشید و تعداد مدارکی که دریافت کردین بیشتر باشد (البته مرتبط با شغل و رشته خودتان)، شانس بیشتری برای گرفتن شغل موردنظرتان دارید و در راستای همان، شرایط مهاجرت بهتری پیدا میکنید.

نمونه مدرک داخلی موسسه صاحو
نمونه مدرک داخلی موسسه صاحو
نمونه مدارک بین المللی هنرجویان دوره‌های مد و طراحی لباس صاحو
نمونه مدارک بین المللی هنرجویان دوره‌های مد و طراحی لباس صاحو

برای مشاهده نمونه مدارک بیشتر دوره‌ها می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

برخی از سوالات رایج در مورد دوره

  1. آیا این دوره نیازمند پیش‌نیاز است؟
    خیر. تمامی موارد مورد نیاز در این دوره پوشش داده خواهند شد.
  2. آیا گواهی این دوره معتبر است و می‌توان آن‌ را در سفارت‌ها ارائه داد؟
    بله، درصورتی که هنرجویان با موفقیت دوره را تکمیل نمایند، گواهی معتبر و بین‌المللی رلیانس فرانسه را دریافت خواهند کرد. این مدرک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه می‌باشد و صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی آن از طریق سایت اصلی رلیانس فرانسه قابل بررسی می‌باشد.
  3. چگونه نسخه ضبط‌شده جلسات را مشاهده کنم؟
    نسخه ضبط‌شده هر جلسه برروی صفحه دوره قرار می‌گیرد و گزینه مشاهده آن به همراه تاریخ جلسه ظاهر می‌گردد که با زدن برروی آن به صفحه مربوطه به بازپخش منتقل می‌شوید.
  4. آیا امکان درخواست ریزنمرات دوره وجود دارد؟
    بله، پس از ثبت نمره توسط اساتید، دکمه درخواست ریزنمره ظاهر می‌گردد و با زدن برروی آن درخواست شما ثبت می‌گردد و پس از مدتی ریزنمرات شما برای‌تان ارسال می‌گردد.

جمع بندی

مولاژ دوره‌ای است که در آن هنرجویان مهارت‌های انجام طراحی لباس بر روی مانکن را آموزش می‌بینند. برای آموزش مولاژ نیاز به استفاده از مانکن در اندازه و سایز انسانی می‌باشد که با توجه به شخص مورد نظر ساخته می‌شود. در این روش، طراح مستقیماً لباس را توسط پارچه یا کاغذ بر روی مانکن طراحی و اجرا می‌کند. همچنین طراح می‌تواند لباس مورد نظر خود را به‌صورت سه‌بعدی و به‌وسیله پارچه و سوزن روی مانکن فرم دهد تا طرح نهایی را پیاده‌سازی کند. بسیاری از طراحان لباس مطرح دنیا از روش مولاژ لباس در طراحی لباس‌های خود استفاده می‌کنند.

کلام آخر صاحو:

بخش آموزشی صاحو با سه مزیت ورکشاپ‌های رایگان و مستمر، اساتید مجرب و مدارک بین‌المللی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و حضوری می‌کند. صاحو استایل مدارک خودش را با همکاری شرکت بین‌المللی رلیانس فرانسه به هنرجویانی که با موفقیت دوره را به‌ پایان می‌رسانند، اعطا می‌کند. این مدارک در سراسر دنیا و در تمامی سفارت‌ها قابل ارائه است. صحت این مدارک با کد رجیستری درج شده بر روی آنها از طریق سایت اصلی رلیانس فرانسه قابل بررسی است.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *