مجله های معروف مد و فشن

منتشر شده در تاریخ ۲۰ دقیقه

مجله مد و فشن ELLE

نشریه ELLE یکی از مجله های پر تیراژ و پر طرفدار دنیای مد در سراسر جھان است که سالھا پس از انتشار اولین جلد آن، ھم چنان در کانون توجه عاشقان دنیای مد و لباس قرار دارد. اولین شماره این نشریه فرانسوی در 21 نوامبر 1945 میلادی منتشر شد. موسسه MALLEY’KEVINO ناشر ELLE است و به صورت ھفتگی، مد بازھا را در جریان متن و حاشیه جدید ترین ترندھا، فشن شوھا و اظھار نظرھای سلبریتی ھای موسیقی و سینما به خصوص طراحان خانه ھای مد معروف مثل شنل، قرار می دھد.
شرکت MEDIA FILPACCHI HAVHETTE ،مالکیت آن را بر عھده دارد و از پایتخت مد اروپا (پاریس) تولید می شود. پیر لازارف و ھلن گوردون، زوجی بودند که پایه گذار ELLE شدند.

مجله مد و فشن HARPER’S BAZAAR

یکی دیگر از مجله های مد و فشن زنان که اکنون به یکی از بهترین های دنیا بدل شده است هارپرز بازار نام دارد که تاکنون تصاویر مدل های زیبارو و خوش استایل بسیاری را روی جلد خود چاپ نموده است. مجله آمریکایی هارپرز بازار قدیمی‌ترین مجله مد و فشن ایالات‌ متحده است که اولین نسخه آن در سال 1867 به چاپ رسیده.
هارپرز بازار با گرد هم آوردن عکاسان، هنرمندان، طراحان و نویسندگان مطلع این حوزه هر ماه رویدادهای دنیای فشن و زیبایی و اتفاقات مهم فرهنگی را پوشش می‌دهد. این مجله در بدو تاسیس به صورت هفتگی و برای مخاطب طبقه متوسط و بالا منتشر می‌شده است.
در سال 1901 این مجله به ماهنامه تبدیل می‌شود و تا به امروز به همین شکل منتشر شده است. بنیانگذار این مجله، «هارپر اند برادرز» است که علاوه بر این مجله، انتشاراتی معتبر «هارپر کالینز» را نیز تاسیس کرده است.

مجله مد و فشن  VOGUE

ووگ یک مجله ماهانه مد وسبک زندگی آمریکایی است که موضوعات زیادی از جمله مد، زیبایی، فرهنگ و زندگی را پوشش می‌دهد. ووگ ابتدا در سال ۱۸۹۲ در نیویورک سیتی قبل از اینکه سالها بعد به یک ماهنامه تبدیل شود، به عنوان روزنامه هفتگی شروع به کار کرد.
مجله ووگ در 17 دسامبر سال 1892 توسط یک تاجر آمریکایی به نام آرتور بالدوین ترنر در ابتدا به صورت هفته نامه و درباره عادات و سبک زندگی و تفریحات اقشار سطح بالای جامعه آمریکا به چاپ می‌رسید.
با مدیریت دایانا وریلند در دهه 1960 مجله تحت تأثیر جنبش های برابری خواهی در مد قرار گرفت و کارهای هنرمندان پاپ آرت را منعکس کرد.
در سال 1973 مجله ووگ تحت مدیریت گریس میرابلا برای افزایش مخاطب تغییراتی اعمال شد مثلاً مجله تبدیل به ماهنامه شد، موضوعاتی مانند مصاحبه، مقالات درباره اتفاقات هنری، علمی و بهداشتی در مجله به چاپ رسید.

مجله مد و فشن MARIE CLAIRE

نشریه MARIE CLAIRE از جمله مجلات پر طرفدار در عرصه مد و سبک زندگی بوده که به صورت بین المللی منتشر می شود و نخستین شماره اش در سال 1937 میلادی در فرانسه و سپس در انگلستان روی دکه مطبوعات قرار گرفت. اکنون همچون اله و ووگ و هارپر بازار، به زبان های گوناگونی در کشورهای مختلف دنیا منتشر می شود و شما را در جریان آخرین اتفاقات صنعت فشن و لباس ها و ترندهایی که متداول شده است قرار می دهد.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *