مت گالا 2021

منتشر شده در تاریخ

مت گالا در سال 1948 به عنوان راهی برای جمع آوری پول برای موسسه جدید لباس تاسیس شد.اولین گالا شام نیمه شب بود وبلیط ها هر کدام 50 دلار بود.
گالا به عنوان یکی از برجسته ترین و منحصر به فرد ترین رویداد های اجتماعی در جهان شنناخته می شود که اولین بار توسط النور لمبرت (Eleanor Lambert) ،روزنامه نگار مد و از مدیران این مجموعه با هدف جمع آوری و کمک به حفظ لباس های تاریخی برگزار شد.


مراسم مت گالا هر سال در اولین دوشنبه ماه مه در موزه متروپولیتن (Metropolitan) برگزار می شود که مهمانان این جشن خیریه بیشتر بازیگران، خوانندگان، سلبریتی ها، افراد ثروتمند و گاهی نیز سیاستمداران هستند. موضوع مت گالای امسال استقلال آمریکا بود .
تم مراسم هر سال 6 ماه جلوتر از تاریخ برگزاری این مراسم، از طرف موسسه طراحی لباس اعلام می شود و مهمانان باید با متناسب با تم مشخص شده آن سال در فرش قرمز حضور پیدا کنند.

قوانین عجیب مت گالا :

1_معاشرت اجباری :
مسئولین مراسم برای ارتباط بیشتر و بهتر افراد مختلف، مکان نشستن آنها را تعیین می کنند، حتی ممکن است زوج ها را از هم جدا و در کنار شخص دیگری بنشانند!

2_غذا های بودار ممنوع :
برای حفظ زیبایی و مراقبت از دهان و دندان مهمانان در این مراسم غذا هایی مثل سیر و جعفری سرو نمی شود.

3_تلفن همراه ممنوع :
مسئولین مت گالا برای مرموز و سری ماندن مراسم و توجه بیشتر مهمان ها و شرکت کنندگان، تلفن همراه و سلفی گرفتن را ممنوع کرده اند.

4_ممنوعیت ورود افراد زیر 18 سال به این مراسم :
بعد از ورود تعدادی از سلبریتی های جوان به این مراسم، مسئولین ترجیح دادند که این قانون را اضافه کنند!

5_عدم حضور خبرنگاران در مراسم :
فقط عکاسان در مراسم حضور دارند و به دلیل تلف نشدن وقت شرکت کنندگان، انجام مصاحبات فوری و غیر ضروری ممنوع است.

6_سیگار کشیدن ممنوع :
در مراسم مت گالا سیگار کشیدن در محیط موزه و محیط های باز و بسته ممنوع می باشد.

نکته قابل توجه در رابطه با این مراسم این است که اگر هرکسی که دعوت نامه دریافت کرده اما به هر دلیلی در مراسم حضور نیابد، دعوت از او برای همیشه لغو می شود!

مت گالای امسال بعد از 1 سال همه گیری کرونا بازگشت و برای نخستین بار از سال 1984 از مهمانان خود با یک فهرست غذای کاملا گیاهی که از 10 سرآشپز نیویورکی تهیه شده بود، پذیرایی کرده است که بین این 10 نفر نام نسیم علیخانی، آشپز ایرانی که سرآشپز و صاحب رستوران “سفره” در بروکلین نیویورک است ،به چشم می خورد.
خانم علیخانی یک پیراهن ماکسی mermaid که روی آن یک شنل ابریشمی کار شده بود به تن داشت که درباره انتخابشون اینطور توضیح دادن :
افتخار بزرگی است که توانستم بخشی از فرهنگ ایرانی را با آشپزی من با مهمانان مت گالا به اشتراک بگذارم. لباس مت گالای من نمای هوایی از ایران به افتخار خانه، ریشه هایم و مردمی دارد که در دهه ها جنگ، بی عدالتی و تحریم های ایالات متحده رنج برده اند. من در کنار مردم ایران هستم و از تاب آوری آنها در برابر این همه سختی الهام می گیرم، سرآشپز نسیم.

نگاهی به استایل چند از سلبریتی ها :

1_بیلی آیلیش Billie Eilish / الهام از مرلین مونرو Marilyn Monroe

2_ یارا شهیدی Yara Shahidi / الهام از ژوزفین بیکر Josephine Baker

3_جیجی حدید Gigi Hadid / الهام از ریتا هیورث Rita Hayworth

4_امیلی بلانت Emily Blunt / الهام از هیدی لامار Hedy Lamarr

5_تیموتی شالامی Timothée Chalamet

6_لیل ناز اکس Lil Nas X

7_ریانا Rihanna


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *