لباس کوکتل چیست؟

منتشر شده در تاریخ

تاریخچه لباس های کوکتل

در دهه‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ عصرانه به صرف نوشیدنی‌های میوه‌ای و یا همان کوکتل، بسیار رواج داشت.عنوان این نوع لباس از میهمانی های دوستانه عصرانه، به صرف نوشیدنی‌های میوه‌ای (Cocktail) 1940الهام گرفته شده است.این‌گونه دورهمی‌های عصرانه نیاز به لباس و استایلی در خور خود داشت،لباس‌هایی که در عین راحتی، آزادی عمل برای تحرک بدن را داشته باشند و جوابگوی جنب و جوش مهمانان در یک دورهمی عصرانه باشد.در واقع به یک سبک از لباس نیمه‌رسمی، لباس کوکتل می‌گویند. به مرور زمان این مدل لباس دستخوش تغییراتی شد اما اساس و ریشه‎‌ی آن تغییری نکرد.

تعبیر امروزی لباس کوکتل

این‌طور نیست که این اسم یک کد است تا وقتی شما به یک مهمانی دعوت می‌شوید تقریباً بدانید چه مدل لباسی بپوشید.این لباس برای مهمانی عصرانه، مهمانی سالگرد ازدواج و روز ولنتاین مناسب است.نه به اندازه‌ی لباس شب سنگین، اما به اندازه‌ی خودش خیره‌کننده است. شما برای این لباس می‌توانید از رنگ‌های شاد و چشمگیر بهره ببرید.برخلاف مهمانی شام که لباس سنگین برای آن مناسب است، با لباس کوکتل حرکت آزادنه‌تری می‌توانید داشته باشید.همان‌طور که خیاط مارک پاول mark powell می‌گوید: «این لباس برای یک رویداد سرگرم‌کننده مناسب است.»

پارچه را در نظر بگیرید

پارچه‌های صاف و بافتنی ممکن است به تنهایی برای استفاده‌ی روزمره عالی باشند اما برای لباس کوکتل مناسب نیستند.پارچه‌های جذاب برای سبک لباس، پارچه‌های براق، مخمل و یا ابریشم و یا پارچه‌هایی که به عنوان جایگزین این‌ها استفاده می‌شود، است.برای لباس کوکتل باید دقیق باشید اما انعطاف داشته باشید. اسپنسر می‌گوید که اگر می‌خواهید از سبک کژوال برای لباس کوکتل استفاده کنید بیشتر دقت کنید.برای مثال یک تی‌شرت انتخاب کرده‌اید، حالا برای روی آن یک ژاکت خاص را برگزینید. مهم نیست اسنیکرزهای شما چقدر راحت است، آن‌ها مناسب استایل کوکتل نیستند.

رنگ لباس کوکتل

رنگ، استایل شما را مدیریت می‌کند زیرا رنگ به راحتی می‌تواند افراد را به اشتباه بیاندازد. پاول می‌گوید: «اگر درباره‌ی رنگ مطمئن نیستید، برای این‌که راه را درست بروید از اکسسوری مناسب استفاده کنید.»برای لباس کوکتل طیف صورتی، رنگ آبی فیروزه‌ای را پیشنهاد میشود یعنی رنگ‌هایی که شما را برجسته‌تر می‌کنند.در همین رنگ‌بندی کاپشن یا مانتوی تیره یا سبز یشمی انتخاب خوبی است. وقتی برای انتخاب رنگ شک دارید، آبی تیره یا سرمه‌ای بسیار عالی است.این رنگ شما را متمایز می‌کند؛ هم‌چنین وقتی در عکس ظاهر می‌شوید یا در زیر نورهای درخشان. این رنگ را می‌توانید با یک بلوز سفید و کفش مشکی راحت بپوشید.

کفشها

کفش شما باید یک انتخاب خاص و شیک باشد. کفش شما می‌تواند انواع پاشنه‌ها را دارا باشد و یا از جنس‌های مختلفی برخوردار باشد.اما صندل‌های بندی و یا کفش‌های چرمی انتخاب مناسب‌تری است. برای انتخاب کفش به راحتی خود توجه کنید.با این حساب کفش خود را در عین زیبایی، راحت انتخاب کنید. رنگ‌های کفش متناسب با لباستان می‌تواند براق یا نود باشد. اما همان‌طور که تا این‌جا گفتیم برای انتخاب رنگ بهتر است طیف شاد را در نظر بگیرید.

اکسسوری

اکسسوری مناسب برای یک رویدادنمک استایل شماست. شما با یک اکسسوری مناسب می‌توانید خود را از آن‌چه که باید، بیشتر نشان دهید.این وظیفه اغلب برعهده‌ی گردنبند، دکمه‎‌ها، ساعت، کیف دستی و یا دستمال دور گردن شماست. انتخاب مناسب چه از نظر رنگ و چه از نظر طرح و مدل می‌تواند استایل ساده شما را به یک استایل خاص و دیدنی تبدیل کند.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *