لباس‌های مردانه در فرش قرمز گلدن گلوب خاکستری شد

منتشر شده در تاریخ

می توان اسمش را اثر Chalamet-Porter گذاشت که در آن شکاف میان لباس های مردانه و لباس‌های زنانه کمتر شد.

بیلی پورتر به سراغ لباس مجلسی کریستین سیریانو می رود، این بار در رنگ سال 2023 پنتون، Viva Magenta. عکس: Amy Sussman/Getty Images

در واقع خاکستری بودن فرش قرمز کمکی نکرد. و اینکه ستاره‌ترین ستاره‌ها – یعنی زندایا (Zendaya)، تیموتی شالامه (Timothée Chalamet)، ریحانا Rihanna)) – که ما برای شروع فصل جوایز با زرق و برق قابل‌اعتمادشان روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، در واقع موفق نشدند.

اگرچه، دالی دی لئون، لباسی خارق‌العاده با چرم مشکی نرم کره‌ای از طراح نورمن رنه دورا پوشیده بود. مگان استالتر از هکس، که پای آنجلینا جولی را در ورساچه در حال دویدن بود، و ناتاشا لیون با جیوانشی چسبناک، پلتفرم‌های ثبت اختراع و یک باب مسی، هر چیزی جز کسل‌کننده به نظر می‌رسیدند.

دالی دی لئون در جوایز گلدن گلوب 2023 با طرحی از نورمن رنه دورا شرکت کرد. عکس: Amy Sussman/Getty

اما امسال، همانطور که این روزها اغلب اتفاق می‌افتد، بر عهده مردان بود که اوضاع را تغییر دهند.

اسمش را تاثیر شالامه بگذارید اما لباس های پنگوئن ها از بین رفتند و حتی کراوات ها هم از بین رفتند. اینفلوئنسر جاش ریچاردز (Josh Richards) ممکن است در بین نسل Z بیشتر شناخته شود، اما از اینجا به بعد، او همچنین به عنوان فردی که پیراهن خود را با یک تاپ مشبک عوض کرد نیز شناخته می شود.

از لحاظ تاریخی، لباس‌هایی که مردان روی فرش قرمز می‌پوشند، همیشه در میان غوغاهای لباس‌های پرنسس و موهای زیبا به چیزی در پس‌زمینه تنزل می‌یابد. سپس در سال 2019، شالامه در مراسم گلدن گلوب از بند لویی ویتون استفاده کرد و بیلی پورتر در مراسم اسکار لباس مجلسی کریستین سیریانو را پوشید، و منظره لباس مردانه برای همیشه تغییر کرد و منعکس کننده شکاف رو به کاهش بین لباس زنانه و مردانه بود؛ حداقل روی فرش قرمز.

دونالد گلاور. عکس: Mario Anzuoni/Reuters

اگرچه این دونالد گلاور بود که برنده فرش قرمز شد. پوشیدن یک ژاکت مشکی با شانه‌های برجسته روی یک جفت پیژامه ابریشمی کرم سنت لوران که روی کفش‌هایش جمع شده بود، جلوه‌ای از پوشیدن لباس‌های همه‌گیر و کاربردی را به همراه داشت. لباس خواب دارای جیب‌هایی بود که حداقل یک راه خوب برای ژست گرفتن به شما می‌دهد. و این راحت و قدیمی بودن با نگاهی جدید ملاقات می کند.

اندرو گارفیلد در گلدن گلوب به رنگ نارنجی در می آید. عکس: Amy Sussman/Getty Images

به اندرو گارفیلد نیز نگاه کنید. او با کت و شلوار کتانی نارنجی سوخته، وانمود می‌کند که ژانویه نیست. تایلر جیمز ویلیامز با کت و شلوار بریده شده به سبک ماتادور از برند لباس خیابانی Amiri. ست روگن با تاکسیدو هلویی دیور؛ Hacks’s Mark Indelicato با کت و شلوار باترکریم به سبک دهه 1930 و The Banshees of Inisherin’s Barry Keoghan به رنگ آبی پاستلی Louis Vuitton، با یک دستمال کوچک. پورتر حتی یک لباس مجلسی دیگر از سیریانو به تن کرد، این بار به رنگ سال 2023 پنتون، Viva Magenta.

رسانه‌های اجتماعی نیز همیشه تاثیرگذار بوده‌اند و موفق‌ترین چهره‌ها به میم تبدیل می‌شوند. اینستاگرام 2023 به شکل دستکش اپرا آمد. نیکول بایر در Siriano، لیون در Givenchy و Ayo Edebiri آن‌ها را می‌پوشیدند. آن‌ها یک شکوفه قدیمی بودند – غیرممکن است که یک جفت را ببینید و به آدری هپبورن فکر نکنید – با پاشیدن حلقه‌های الماس فانتزی که در آن استفاده می‌شد، مدرن شده‌اند.

آیو ادبیری در میان افرادی بود که برای جوایز دستکش اپرا به تن داشت. عکس: David Fisher/REX/Shutterstock

در برخی موارد، آن‌ها افزوده‌های گیج‌کننده‌ای پوشیدند (بعضی‌ها حتی به روپوش‌ها متصل شدند). اگرچه با توجه به تعداد ویروس‌های در گردش که با این حال هیچ‌کس ماسک هم نمی‌زد، احتمالاً ماسک معقولی نیز وجود داشت.

شاید گویای این باشد که جذاب ترین ظاهر شب در واقع نه کت و شلوار بود و نه لباس مجلسی، بلکه ترکیبی از این دو بود – که توسط یک اشک آبی رنگ شده روی گونه چپ او– که توسط اِما دارسی از House of the Dragon پوشیده شده بود.

پلک بزنید و از دامن پوشیده شده در زیر آن غافل شوید. این بازیگر درباره کت و شلوار استودیوی خود گفت: “من قصد داشتم به نوعی ظاهر “کودک اعجوبه در رسیتال بزرگ پیانو” را داشته باشم. با این تفاوت که یک پارگی به گریم اضافه کردیم، بنابراین حدس می‌زنم رسیتال خیلی بد پیش رفت. ” قبل از مراسم من دامن و شلوار می پوشم، زیرا هیچ چیز مانند پوشیدن همزمان شلوار و دامن «غیر باینری» نمی شود.

اما دارسی نه کت و شلوار پوشید و نه لباس مجلسی؛ بلکه ترکیبی از این دو بود. عکس: Amy Sussman/Getty Images

چیزی که مردم روی فرش قرمز می پوشیدند هرگز آن چیزی نبود که واقعاً می خواستند بپوشند. انتخاب لباس یک ستاره عمدتاً با تبانی با قدرت بازاریابی برندهای بزرگی طراحی شده بود که برای این امتیاز هزینه می کردند و برخی از استایلیست ها به اندازه افرادی که لباس می پوشند مشهور شدند.

وقتی جنبش MeToo اتفاق افتاد – و وقتی متوجه شدیم که فرش قرمز به همان اندازه که با چه کسی قرار ملاقات می‌کرده، به عینیت‌سازی مربوط می‌شود – انتظار یک تنظیم مجدد را داشتیم. اما مجموعه صنعتی مد هالیوود احتمالا هرگز از گذشته مبهم خود رها نخواهد شد. همچنین مردم با وجود سابقه نژادپرستی و همجنسگراهراسی، پوشیدن دولچه و گابانا را متوقف نخواهند کرد. این اقتصاد به خودی خود، هزاران دلار در این رویدادها دست به دست می شود.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *