شهر های مشهور در صنعت فشن

منتشر شده در تاریخ ۸ دقیقه

1.پاریس

در سال 2015 اتفاق جالبی افتاد که پاریس نیویورک را از رتبه اول رد کرد و به برترین پایتخت مد جهان تبدیل شد. البته این تعجب آورنیست !La Ville Lumiere خانه بسیاری از 50 مدرسه مد برتر در جهان است و – Ecole de la Chambre Syndicale، Istituto Marangoni (همچنین پردیس های میلان و لندن)، ESMOD-Paris (23 مدرسه واقع در 15 کشور در سراسر جهان)، کالج پاریس هستند همچنین برخی از مشهورترین طراحان مد در جهان فرانسوی هستند مانند: یو سن لورن، هوبر د ژیوانشی، کارل لاگرفلد، ژان پلگوتیه، کریستین دیور، پیر کاردین، کوکو شانل، رنه لاکوست و کریستین لوبوتن برترین ها در فهرست هستند. علاوه بر این، بزرگترین مجله مد جهان (Elle) در سال 1945 در پاریس تاسیس شد و هنوز هم دفتر مرکزی آن به همراه 44 نسخه در سراسر جهان وجود دارد و دراخر بزرگترین نمایش مد جهان هر دو سال یک بار در پاریس برگزار می شود (هفته مد پاریس). به غیر از هفته مد نیویورک، هیچ رویداد مد دیگری در جهان افراد سلطنتی مد را جذب خود نمی کند.

۲.نیویورک

نیویورک همیشه یکی از چهار پایتخت برتر مد بوده ولی در سخترین رقابت خود، مقابل پاریس نتوانست برترشود با این حال، در ردیف دوم بودن چیز بدی نیست و نیویورک همچنان درخشان تر از همیشه می‌درخشد. همه ما می دانیم که نیویورک ازهر نظر مرکز فرهنگ جهان است، اما وقتی صحبت از مد می شود، اول از همه نام نیویورک می اید حتی پاریس هم می تواند این موضوع را بپذیرد! مانند پاریس، نیویورک نیز خانه تعدادی از 50 مدرسه برتر مد در جهان است. دانشکده طراحی پارسونز، مؤسسه فناوری مد (FIT) و دانشکده طراحی انستیتو پرت، بهترین افراد را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین برخی از مشهورترین طراحان مد در جهان در نیویورک متولد شده اند و یا حتی در آن زندگی می کنند مانند: رالف لورن، دوناکاران، مارک جیکوبز، تام فورد، ورا وانگ، بتسی جانسون، کارولینا هررا، جیسون وو، توری برچ، آنا سویی، بیل بلاس، آیزاک میزراحی،جفری بین و نارسیسکو رودریگز . یکی از فشن شوهای بزرگ و در بین چهار مد برتر جهان، هفته مد نیویورک است. این نمایشگاه درفوریه و سپتامبر هر سال برگزار می شودوبزرگ ترین نام های مد را از قدیم تا حال به خود اختصاص داده. این رویداد از سال 1943 بطور جدی ادامه داشت و آن را به اولین نمایش مد در نوع خود تبدیل کرد.

۳.لندن 

لندن در سال2015در نظرسنجی GLM نه پیشرفت کرد و نه سقوط،ثابت ماند. دلایل زیادی وجود دارد که این شهر از رده بالای پایتخت های مد جهانی خارج نمی شود. در مرحله اول لندن همیشه در زمینه مد مبتکر بوده است. به هر حال، جنبش Mod در اینجا متولد شد. همچنین لندن خانه بسیاری از مدارس مد برتر است که تعداد انها بسیار زیاد . دیگر مدارس معروف طراحی مد لندن عبارتند از کالج مدلندن، دانشگاه کینگستون، Istituto Marangoni (همچنین پردیس های میلان و پاریس)، دانشگاه وست مینستر، و کالج سلطنتی هنر. یکی دیگر از فشن شوهای بزرگ و یکی از چهار مد برتر جهان، هفته مد لندن است. این نمایشگاه همچنین در ماه های فوریه و سپتامبرهر سال برگزار می شود و بزرگترین خانه های مد جهان را جذب خود می کند.

۴.لس انجلس

لس انجلس هم همانند لندن در سال 2015 جایگاهش هیچ تغیری نکرد و ثابت ماندالبته این برای شهری که بیشتر به خاطر فیلمسازی شهرت دارد تابخاطر مد، خیلی بد نیست . برخی از معروف ترین مدارس جهان از کالج هنر و طراحی Otis گرفته تا موسسه مد طراحی وتجارت (FIDM) را می توان در اینجا یافت و تعدادی از طراحان برتر جهان را تولید کرده است. پاملا اسکایست-لوی (از بنیانگذارانJuicy Couture)، سینتیا وینسنت (بنیانگذار خیابان دوازدهم توسط سینتیا وینسنت) و ریک اونز تنها تعدادی هستند علاوه بر مدارس مد معروف و طراحان برتر، لس آنجلس میزبان برترین نمایش مد منطقه هفته مد LA است. هفته مد لس آنجلس که درماه مارس و اکتبر هر سال برگزار می شود، اغلب بیش از 20000 مهمان و ده ها مجموعه مطلوب از سراسر جهان را جذب خود میکند.

۵.رم

رم در سال 2015 از رتبه ششم به رتبه پنجم صعود کرد و پنج پایتخت برتر مد جهانی GLM را تکمیل کرد. یکی از بسیاری از شهرهای ایتالیا که در لیست 56 برتر GLM قرار گرفته است، رم به خاطر خانه های مد برتر که مدهای عجیب و غریب مد لباس بلند برای افراد ثروتمند و مشهور تولید می کنند، شناخته شده است. والنتینو،فندی و گوچی در رم تأسیس شدند و این شهر دارای یکی از بهترین مناطق خرید در جهان است . رم خانه یکی از مشهورترین مدارس مد در جهان است Accademia di Costume e di Moda. این مدرسه که در سال 1964 تأسیس شد، توجه شدید مدرسه بر طراحی لباس، آن را به یک دارایی بزرگتر برای دنیای مد و همچنین صنعت فیلم تبدیل کرد. دیگرمدارس مد برتر در رم شامل: Accademia Koefia (همچنین میلان)، Accademia Altieri Moda Arte، و IED – Istituto Europeo di Design، می شود شهر رم همچنین میزبان هفته مد رم است. این رویداد دوسالانه (همچنین به عنوان Alta Moda Alta Roma شناخته می شود)، درژانویه و ژوئیه برگزار می شود.

۶.میلان

میلان در نظرسنجی GLM هم بالا و هم پایین بوده است، اما در سال 2015، این پایتخت مد از رتبه 12 به رتبه شش صعود کرد. این شهر میزبان یکی از بزرگترین هفته‌های مد در جهان است هفته مد میلان، و تنها نخبه‌ترین اعضای صنعت مد در آن شرکت می‌کنندهمانند :گوچی، پرادا، دولچه و گابانا . طراحان میلان و فراتر از آن، که به دلیل هنرهای غیر واقعی و کیفیت برتر خلاقیت هایشان شناخته شده اند، برای هفته مد میلان در ماههای فوریه و مارس برای مجموعه بهار و تابستان و سپتامبر و اکتبر برای پاییز و زمستان دور هم جمع میشوند میلان خانه بسیاری از طراحان مد مشهور است چند نفر از انها عبارتند از جورجیو آرمانی، والنتینو گاروانی، جیانی ورساچه، جانفرانکوفره، دومینیکو دولچه و استفانو گابانا میوچیا پرادا، فرانکو موسکینو، جیمو اترو، اتاویو میسونی، دوناتلا ورساچه، پیرپائولو فائولوپیکونتیو، ، استلا ژان و مارکو دی وینچنزو. در نهایت، چندین مورد از 50 مدرسه مد برتر در جهان عبارتند از Istituto Marangoni، که همچنین دارای پردیس هایی در لندن وپاریس است، و Accademia Koefia

۷.بارسلونا

بارسلونا در سال 2015 افت شدیدی داشت و از رتبه پنج در سال 2014 به رتبه هفت امد بارسلونا یکی از سریعترین صنایع مد در حال رشد را در جهان دارد. بسیاری از خانه‌ها و شرکت‌های مد برتر دنیا از اینجا شروع به کار کردند. کریستوبال بالنسیاگا، ماسیمو دوتی(بیش از 720 فروشگاه در 70 کشور در سراسر جهان)، مانگو (107 کشور، 2500 فروشگاه در سراسر جهان) و توس (400 فروشگاهدر 45 کشور) تعداد محدودی از انها هستند.بارسلونا همچنین دارای سهم مناسبی از مدارس مد برجسته مانند Barcelona-IED Istituto Europeo di Design، FDModa، وESDI بارسلون است و این شهر میزبان هفته مد بارسلونا است. این رویداد در حال رشد است و طراحان بزرگ و جدید را از سراسرجهان جذب می کند

۸.برلین

در سال 2014، برلین رتبه هفتم را در فهرست GLM داشت ولی در سال 2015 به رتبه هشتم سقوط کرد. این کشور (آلمان) کارل لاگرفلد(متولد هامبورگ)، هوگو باس (متولد متزینگن)، و مارگارتا و ولفگانگ لی (مونیخ) را بنیانگذاران اسکادا – به ما داد. آلمان همچنین دارایبیش از 40 مدرسه مد است. بسیاری از آنها در برلین قرار دارند. فقط چند مورد عبارتند از:Universitat der Kunste Berlin،Lette Verein School of Design، KHB – School of Art and Design، ESMOD Berlin، Best Sabel، FHTW Berlin، و OSZ Bekleidung und Mode. هفته مد برلین با معرفی جذاب ترین طراحان مد جوان به جهان، نامی برای خود دست و پا کرده است. این نمایشگاه دوسالانه در سال2007 افتتاح شد و توسط سازمان هایی مانند شریک برلین و سنای برلین و غیره ارائه می شود.

۹.مادرید

مادرید هم مثل میلان از رتبه 14 در سال 2014 به رتبه نهم در سال 2015 صعود کرد. مادرید به دلایلی یکی از 10 پایتخت برتر جهاناست اول اینکه هفته مد مادرید معتبرترین رویداد مد در اسپانیا است. این جشن که قبلا به عنوان هفته مد Cibeles مادرید شناخته میشد، سوپرمدل ها، طراحان مد مشهور، و ثروتمندان و افراد مشهور از سراسر جهان را مجذوب خود می کند. مادرید همچنین خانه تعدادی از مدارس مد قابل توجه است. فقط چند مورد عبارتند از Madrid-IED Istituto Europeo di Design، دانشگاه فنیمادرید (UPM) و Accademia del Lusso

۱۰.توکیو

توکیو و موسسات آکادمیک برتر آن که از رتبه 11 در سال 2014 به رتبه 10 در سال 2015 صعود کردند، در شکل دادن به طراحان مدمشهور مانند هانای موری (دانشگاه مسیحی زنان توکیو) و ایسی میاکه (دانشگاه هنر تاما) نقش داشتند. کالج مد Bunka – یکی ازمعتبرترین مدارس مد در جهان، طراحان مشهوری مانند Kenzo Takada، Junya Watanabe، Yohji Yamamoto، Hiroko Koshino و Tsumori Chisato را تولید کرده است. کالج مد و طراحی توکیو مد Gakuen نیز یکی از برترین مدارس مد شهر است.

نویسنده

Asal saeidi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *