رنگ های انتخابی PANTONE برای بهار و تابستان 2023

منتشر شده در تاریخ

18-1750 VIVA MAGENTA

شرکت تجاری Pantone مثل هر سال که با الهام از طبیعت رنگ غالب سال را انتخاب میکند، در سال 2023 با الهام از خاک خلیج فارس رنگ Viva Magenta انتخاب شد.

ویوا مگنتا، ترکیب قرمز و صورتی است به بیان ساده تر قرمز صورتی با زیر تناژ سر تر است. ویوا مگنتا بسیار رنگ جذاب، سنگین، فمینن و در عین حال پر از انرژی مثبت است. از آنجایی که به عنوان رنگ غالب سال انتخاب شده است نه تنها در صنعت پوشاک بلکه در لوازم آرایشی، پلتفرم های دیجیتال، سوشال مدیا، حتی رنگ موها نیز به وفور استفاده خواهد شد.

18-2143 BEETROOT PURPLE

در سال 2022، Versace و Valentino با استفاده از رنگ فوشیا Fuchsia در کالکشن های خود، این تناژ رنگی را در زندگی و کمدهای لباسمان بسیار محبوب کردند و در سال 2023 با تغییرات اندکی در تناژ آن، رنگ Beetroot Purple (بنفش چغندر) را جایگزین فوشیا کردند.

در واقع بنفش چغندر نسبت به فوشیا آرام تر و سنگین تر است که استفاده از آن را نسبتا راحت تر میکند و مورد توجه شخصیت های متنوع تری از افراد و همچنین سلیقه های متفاوت تر قرار میگیرید.

Beetroot Purple بسیار رنگ فمینن و جذابی است که هم به راحتی میتوان به صورت مونوکروم و یا با رنگ های خنثی و دیگر رنگ های زنده و پر انرژی ست کرد.

اگر این رنگ برای شما زیادی فمینن و جذاب هست میتوانید از آن در اکسسوری هایی مثل کیف و کفش، کمربند، کلاه و باندانا و یا آرایش و حتی ناخن هایتان استفاده کنید.

18-1664 FIERY RED

قرمز همیشه از رنگ های ضروری و حتمی زنان بوده و خواهد بود. هر زن جذاب، سکسی، با اعتماد به نفس و قوی، متوجه قدرت رنگ قرمز است و استفاده هوشمندانه در استایل شخصی اش، او را جذاب تر می کند.

شرکت پنتون با توجه به این ذکاوت زنانه، بعد از رخوت سال های پاندمی، با استفاده از رنگ قرمز تیره، انرژی، جذابیت و زنانگی را به کمد لباس هایمان اضافه کرده است.

15-1335 TANGELO

نارنجی به جرعت یکی از پر مدعاترین رنگ های سال 2023 است. پر از انرژی، براق، هیجان انگیز و شاد و جسور. نارنجی Tangelo، نسبت به نارنجی معمولی، قرمز بیشتری دارد و همین آن را پر مدعاتر کرده است.

Bottega Veneta و LaQuan Smith، در کالکشن های بهارو تابستان 2023 خود به خوبی جذابیت این رنگ را به نمایش گذاشتند.

نارنجی Tangelo، در واقع رنگ روز است و مناسب شب و یا ایونت های رسمی نیست.

15-1530 PEACH PINK

صورتی هلویی منحصر به فرد و جذاب صورتی و نارنجی به کمک زنانی که فکر میکنند نارنجی برای آنها زیادی پر مدعا است، می آید و جایگزین بسیار مدرن و محبوبی برای رنگ کلاسیک مرجان است.

صورتی هلویی همانطور که از نامش پیداست، بسیار فرش، ظریف، زنده، پر هیجان و در عین حال کودکانه تر و آرام تر از نارنجی و حتی صورتی است. صورتی هلویی به راحتی در موقعیت های مختلف قابل استفاده است و ست کردن آن با رنگ های پاستلی، خنثی و حتی رنگ های زنده تر ممکن است و جایگزین بسیار مناسبی است برای افرادی که علاقه ای به استفاده از رنگ های جیغ مثل نارنجی ندارند.

14-0756 EMPIRE YELLOW

زرد امپراطوری، زرد خورشید است و به خوبی ویژگی های انرژی خورشیدی را به اطراف منتقل میکند. این رنگ بسیار مناسب افرادی است که از سرما و کرختی زمستان خسته شده اند و نیاز به رنگ های انرژی زا، گرم، براق و پوزتیو دارند.

در ماه های سرد سال با ست کردن زرد امپراطوری با انواع رنگ های خنثی، مخصوصا خاکستری می توانید انرژی و گرمای ان را متعادل کنید.

12-1708 CHRYSTAL ROSE

کریستال رز، همان طور که از نامش پیداست رنگی رومانتیک، فمینن، آرام و مدرن است.

رنگ کریستال رز برای بهار انتخاب مناسبی است و انرژی، سرزندگی و حس نو شدن را در انسان نمایان میکند و رنگ روح نوازی است.

کریستال رز نیز مثل سایر رنگ های پاستلی، جدا از اینکه با رنگ های خنثی مخصوصا خانواده ی خاکستری و کرم ست میشود، با رنگ های پاستلی دیگر نیز بسیار زیبا می شود.

16-6340 CLASSIC GREEN

سبز کلاسیک کاملا رنگ تابستانی به طراوت چمن ها و درختان در بهار و تابستان است. پر از انرژی و تازگی است. روح و سر زندگی به انسان می بخشد. سبز کلاسیک رنگی جسور و پر مدعاست و اگر نخواهید به صورت مونوکروم و بارز از آن استفاده کنید به خوبی با رنگ های خنثی، سفید و مشکی و یا رنگ های شاد و براق دیگر ست میشود.

اگر این رنگ برای شما زیادی جسورانه و پر مدعا است می توانید از آن در اکسسوری ها و حتی ناخن هایتان استفاده کنید و طراوت رنگ سبز کلاسیک را به استایل خود بیافزایید.

13-0443 LOVE BIRD

این نوع سبز نسبت به سبز کلاسیک، بهاری تر و اگزوتیک است. سبز مرغ عشق، رنگی جسور، شاد، براق، زنده، خشن و تحریک کننده ی اعصاب است و موجب جلب توجه می شود به همین دلیل برای جلسات کاری و رسمی مناسب نیست. در مقابل این رنگ بسیار مناسب افرادی است که قصد جلب توجه دارند و در مهمانی های شبانه می تواند انتخاب خوبی باشد.

برای متعادل کردن تاثیرات این رنگ بهتر است آن را با رنگ های خنثی مخصوصا سفید و مشکی و همین طور جین ها ست کرد.

16-4036 BLUE PERENNIAL

آبی آسمانی نسبت به تناژهای دیگر آبی از عمق و آرامش بیشتری بر خوردار است و در استایل تان به شما ظاهر غنی تری می بخشد. از آنجایی به لطف استفاده از جین ها در زندگی روزمره به تناژ های آبی آشنا هستیم، ست کردن این رنگ با انواع رنگ های دیگر بسیار راحت تر است.

راحت ترین ست برای این آبی، استفاده از جین ها و ایجاد استایل مونوکروم می باشد.

14-4316 SUMMER SONG

آبی ترانه ی تابستانی کنتراست خاصی با تناژ براق تر و زنده تر آبی دارد و همان طور که از نامش پیداست، رنگی رمانتیک، شاعرانه، آرام و آرامش بخش است.

رنگ آبی ترانه ی تابستانی، بر خلاف ظاهر ساده و بی ادعایش، هماهنگی خاصی با طرح ها و متریال مختلف از جمله تور ها، شیفون ها، چرم ها و … دارد. و به راحتی با هر رنگ و متریالی ست می شود.

نویسنده

Raheleh Ashkriz


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *