ترند‌شناسی چیست؟

منتشر شده در تاریخ ۷ دقیقه

معنی trend در فرهنگ لغت به معنای “روند” است. این روند یعنی انجام کاری بر مبنا و شیوه خاصی که مورد قبول عموم قرار گیرد و سایرین از آن پیروی کنند.

ترند زیر مجموعه فشن است، نوعی روش یا حالت جدید که در دوره زمانی مشخص از آن پیروی می شود و بعد از چند ماه یا یک سال جای خود را به ترند بعدی می دهد. مانند سبک شلوار جین های پاچه گشاد که در دهه ۷۰ میلادی ترند شد و در سال های گذشته دوباره به دنیای مد برگشت.کلمه ترند تنها در مد کاربرد ندارد و به هر روشی یا حالت جدیدی که یکباره پرطرفدار می شود و عده زیادی از آن استفاده می کنند می گویند.فشن به سبکی که در یک دوره زمانی خاص محبوب عده ای شده و از آن استفاده می کنند می گویند. به طور کل به مجموعه ای از ترند ها گفته می شوند که بسته به فصل و سال تغییر می کنند و  محبوب و پرطرفدار می شوند.

معنای ترند در مد چیست؟

Trend به مواردی گفته می شود که در یک برهه از زمان محبوب هستند. اصطلاح روند اغلب در رابطه با مد استفاده می شود. در صنعت مد، ترند به مدهایی گفته می شود که در یک مقطع زمانی خاص محبوب هستند.ترند در مد به معنای روندی است که به شایع شدن مدل یک لباس به کمک ایکون های مد اتقاق می افتد. اما ایکون‌های مد چه کسانی هستند؟ وقتی شخصی یا گروهی به ترویج شکل خاصی از لباس یا پوشاک می پردازد که مورد توجه جمعیتی قرار بگیرد. در واقع ترند اتفاق می افتد. اما این جمعیت می تواند باعث استمرار این مدل لباس شود یا پس از مدت کوتاهی از دور خارج شود.

این ترند‌ها در دنیای مد باعث شده است تا رشته‌های جدیدی مثل پیش بینی روند مد یا Fashion forecasting به وجود آید.

وظیفه پیش‌بینی کننده‌های روند مد این است که به سوالاتی مانند سوالات زیر پاسخ دهند:

  1. مد امسال چیست؟
  2. رنگ سال چیست یا رنگ‌های امسال چه رنگ‌هایی هستند؟ این رنگ‌ها از کجا می‌آیند؟
  3. اکسسوری مد روز چیست؟
  4. چه کسانی مد سال آینده را پیش بینی می‌کنند؟

رنگ سال 2022

رنگ سال لباس‌ 2022 به انتخاب کمپانی پنتون خواهد بود. پنتون اسم شرکتی واقع‌ در کشور کارلستات نیوجرسی می باشد که در همه جهان مشهور به پدیدآوری رنگ و رنگ‌شناسی خواهد بود. هر سال کمپانی‌های موردنظر در ماه‌های می و نوامبر گردهمایی را با وجود نمایندگان متعدد از کل جهان برگزار می نمایند که این نشست قوانین مختص خود‌ را دارد.

رنگ و سایه‌های پاستیلی معرفی‌ شده به وسیله پنتون برای سال 2022 عبارتند از :

قهوه‌ای سودانی : رنگ غنی‌ در جنگل و دشت.
شکوفه‌ ارکیده : متذکر عشق‌ زیاد.
رنگ زرد روشن‌ و بانشاط پاپ کورن : تشکیل محیطی گرم و محبت‌آمیز.
جوانه شکننده‌ : سبزی تند ، اسیدی و چشم گیر برای اشخاص بی‌پروا.
کهربایی : نمایانگر نیرو.
سبز : یادآوری آبشار پیوسته به آب‌های‌ پاک‌ کننده ، سرد کننده و تازه‌ کننده.
کوارتز قهوه : یادآوری رنگ های درخشان.
رز مرجانی : ترغیب کردن هیجانات و آکنده از کارمایه .
صورتی آدامس‌ بادکنکی : پیک شادمانی و مثبت اندیشی .
صورتی پاستلی : سبکی‌ روح‌.

قصد پنتون برای گزینش رنگها این خواهد بود که رنگها الهام بخش‌ عظیمی برای روحیه انسان و قشنگی استایل گردد.

شرکت پنتون در آستانه‌ی سال جدید میلادی رنگ سال ۲۰۲۲ را به جهان معرفی کرد. یک رنگ کاملا جدید، یادآور گل پری وش و در ردیف سایه‌های آبی که قرار است آرامش از دست رفته‌ی جهان را طی دو سال اخیر، بازگرداند. البته قبلا از رنگ‌های مناسب فصل بهار برای سال آینده رونمایی شده بود اما تا همین چند روز پیش هنوز کسی نمی‌دانست که شرکت پنتون کدام رنگ را به‌عنوان رنگ اصلی سال ۱۴۰۱ انتخاب خواهد کرد. بنابراین اگر شما هم در این مورد کنجکاو شده‌اید و میخواهید بدانید رنگ سال چیه، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب حتما با ما همراه باشید.

ترکیب رنگی بنفش وری پری (Very Peri)

این رنگ یک ابداع جدید به‌شمار می‌آید و در عین حال که به رنگ آبی نزدیکی زیادی دارد و طرفداران این رنگ را به وجد می‌آورد اما در ترکیبات خود در درجه‌ی بعدی کمی رنگ قرمز هم دارد. شاید به‌همین دلیل باشد که در کنار احساس آرامش به شما حس حرکت را هم القا می‌کند و حس خلاقیت را در شما برمی‌انگیزد. لوری پرسمن (Laurie Pressman) که معاون رنگ در موسسه‌ی پنتون است، در این خصوص می‌گوید: «ساخت یک رنگ جدید بعد از مدت‌ها برای اولین‌بار در این شرکت اتفاق افتاده و این هم خودش نمادی از تغییراتی است که در سال‌ آتی پیش روی ما قرار می‌گیرد.»

ترند های لباس 2022

  • کت و دامن چهارخانه
  • لباس های پولک دار و شاین
  • جزئیات لباس زیر
  • لباس با انتهای زاویه دار
  • پیراهن با بریدگی در کمر
  • رنگ های زرد
  • ترکیب رنگ های پررنگ
  • دامن کوتاه
  • حاشیه

نویسنده

Asal saeidi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *