تاثیر فرش ایرانی بر صنعت مد

منتشر شده در تاریخ ۸ دقیقه

قطعا شنیده اید که آوازه فرش ایرانی در سراسر دنیا پیچیده است و یکی از اقلام لوکس و گران قیمت میباشد. تاثیر فرش ایرانی در دنیای هنر بی تاثیر نبوده است از معماری گرفته تا صنعت مد و فشن همگی تحت تاثیر هنر فرش ایرانی قرار گرفته اند. در همین راستا در ادامه مطلب برخی از برندهای معروف دنیا که از فرش ایرانی در کالکشن های خود استفاده کرده اند معرفی میکنیم.

کالکشن مردانه ژیوانشی (پاییز / زمستان ۲۰۱۵)

در سال 2015 تیشی طراح ایتالیایی کالکشن مردانه خود را زیر نظر برند ژیوانشی ارائه کرد. در این کالکشن از طرح ها و رنگ های فرش ایرانی استفاده شده بود.

کالکشن تبریز برند هرمس (۲۰۱۳)

در سال 2013 طراحان برند هرمس کالکشنی با نام “تبریز” که از نقوش فرش تبریز استفاده شده بود در هفته مد نیویورک رونمایی کردند. این کالکشن به طور کلی که شامل لباس های لوکس اورسایز آقایان بود ارائه شد. در سالهای گذشته هرمس از نقوش سنتی ایرانی برای کالکشن روسری های ابریشمی خود با نام “قلمدان” نیز استفاده کرده بود.

کالکشن برند coppens سال 2012

در سال 2012 برند coppens کالکشنی ارائه داد که حتی ریز ترین جزئیات مانند نخ های ریش شده فرش نیز به چشم میخورد این عمل به این دلیل انجام شد که طرح ها در بیشترین سطح شباهت به فرش ایرانی قرار بگیرد.

کالکشن کروز برند گوچی (۲۰۱۶)

کالکشن کروز 2016 شامل طراحی های سنتی از فرش ایرانی بود. همچنین گوچی شوی خود را بر روی صحنه ای پر از فرش های گران قیمت ایرانی برگزار کرد. آنها بجای المان های مدرن و جدید ترجیح دادند از دکور سنتی و خاص استفاده کنند که این مسئله تبدیل به یک اتفاق مثبت و قابل تحسین برای برند گوچی شد.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *