برند لباس زهیر مراد

منتشر شده در تاریخ ۱۵ دقیقه

زهیر مراد (zuhair murad) طراح شناخته شده بیروتی است که طرفداران بسیاری را در جهان دارد.
زهیر مراد در سال ۱۹۷۱ در یک خانواده‌ی مارونی‌ در بیروت متولد و در بعلبک بزرگ شد.
او پس از اتمام تحصیلات دبیرستان خود در بیروت به فرانسه رفت و در رشته طراحی لباس تحصیل کرد. در سال ۱۹۹۵ زهیر مراد توانست فروشگاه های برند خود را در بیروت راه اندازی کند و در سال ۱۹۹۹ اولین کت واک رسمی خود را در شهر رم ایتالیا به انجام رساند.
بسیاری از هنرمندان و بازیگران معروف جهان مثل تیلور سوییفت، جنیفر لوپز، شکیرا، کریستینا آگولرا و… در مراسم های مهم خود از جمله مراسم اسکار با لباس های طراحی شده توسط زهیر بر روی فرش قرمز ظاهر می شوند.

به گفته مادرش، از سن ۳ یا ۴ سالگی، کاغذ و مداد رنگی همواره همراه او بوده و عادت داشته است که پارچه ها را قیچی کند و از آن ها به عنوان پرده یا هرچیز دیگری استفاده کند. مادرش یک مجله خیاطی داشت و او شروع به درست کردن یکسری چیزها و ترکیب کردن پارچه ها کرد. او نمی داند که قریحه ی اش از کجا نشأت گرفت. او معتقد است شاید تحت تاثیر زنان یونانی در خرابه های باستانی شهرش و یا زنان اسطوره ای قرار گرفته است.

وی می گوید:
“من در ۱۰ سالگی می دانستم که دنبال چه چیزی هستم و در سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۷  به شدت تحت تاثیر نگرش نو و بدیع کریستین دیور و کمرهای باریک مدل‌هایی که او انتخاب می‌کرد، بودم و واقعا در من ایجاد انگیزه می‌کرد.من تحت تاثیر خیاط های بزرگ دیگری مثل کریستوبل بالنسیاژ و هوبرت جی ونچی و بالمین و سیاپرلی قرار گرفته بودم. در آن زمان اینترنت نبود اما من همواره سرگرم مطالعه ی کتاب‌ها و مجلات بودم”.

او از همان ابتدای کارش مشتریان خاص را پذیرا بود و اولین طراحی لباس را برای نامزدی دوست خواهرش انجام داد که برخلاف تصور همه، کاری بسیار زیبا و بی نظیر بود و این آغاز موفقیت و شهرت زهیر مراد بود.
ویژگی خاص برند زهیر مراد مهارت در دوخت لباس‌های ظریف با گل دوزی و جزئیات فراوان است. تقریباً در تمامی لباس‌های مجموعه دوخت سفارشی وی از پولک و سنگ‌های قیمتی با مهارتی خاص استفاده شده. این جزئیات درخشان بر روی پارچه‌هایی نفیس همچون ابریشم، کرپ و طل که از ظرافت بسیاری برخوردارند، با استادی دوخته می‌شود. در کنار این جزئیات، برش‌های خاص و استادانهٔ این لباس‌ها، نقش مهمی در یکپارچگیشان ایفا می‌کنند.
برند زهیر مراد نه تنها برندی مطرح در بهترین شوهای لباس در ایتالیا است، بلکه در پاریس و نیز در سایر شهرهای مهم دنیا در زمینهٔ مد جایگاهی ویژه برای خود کسب نموده‌است.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *