برند زارا

منتشر شده در تاریخ ۸ دقیقه

زارا ، یک خرده‌فروش پوشاک اسپانیایی است که در Arteixo، A Coruña، گالیسیا، اسپانیاواقع شده است. این شرکت در زمینه مد سریع تخصص دارد و محصولات شامل لباس، لوازم جانبی، کفش، لباس شنا، زیبایی وعطر است. این بزرگترین شرکت در گروه Inditex، بزرگترین خرده فروش پوشاک در جهان است. زارا از سال 2017 حداکثر20 مجموعه لباس در سال را مدیریت می کند. آمانسیو اورتگا اولین فروشگاه زارا را در سال 1975 در مرکز A Coruña، گالیسیا، اسپانیا افتتاح کرد، جایی که این شرکت هنوز در آنجا مستقر است. اورتگا در ابتدا نام این فروشگاه را به نام زوربا برگرفته از فیلم کلاسیک زوربا یونانی گذاشت، اما پس از اطلاع از وجود میله‌ای به همین نام در دو بلوک، حروف را برای تابلوی “زارا” تغییر دادند. اعتقاد بر این است که “الف” اضافی از مجموعه حروف اضافی که برای شرکت ساخته شده بود آمده است. اولین فروشگاه محصولاتی مشابه با قیمت پایین از مد لباس های محبوب و گران قیمت را ارائه می کرد. اورتگا فروشگاه های دیگری را در سراسر اسپانیا افتتاح کرد. در طول دهه 1980، اورتگا طراحی، تولید و فرآیند توزیع را تغییر داد تا زمان تحویل را کاهش دهد و به روندهای جدید به روشی سریعتر واکنش نشان دهد، که او آن را “مدهای فوری” نامید. این پیشرفت ها شامل استفاده از فناوری اطلاعات و گروه هایی از طراحان به جای افراد بود.

آمانسیو اورتگا که اکنون یک میلیاردر و بازرگان است، در سال ۱۹۳۶ در اسپانیا متولد شد. او به خاطر شغل پدرش که یک کارگر راه‌آهن بود، در سن ۱۴ سالگی مجبور شد مدرسه را ترک کرده و به کرونا برود. خیلی زود یک کار در مغازه لباس فروشی زنانه پیدا کرد و درسال ۱۹۷۲ موفق به افتتاح یک فروشگاه لباس زیر زنانه فروشی شد. اما این آغاز راه پیشرفت او بوده و در سال ۱۹۷۵ توانست به همراه همسر خود اولین شعبه فروشگاه زارا را افتتاح کند. شاید باورش سخت باشد اما او بعنوان ششمین فرد ثروتمند جهان شناخته شده وبیش از ۷۰ میلیارد دلار دارایی دارد.

 اما بخش مهم تولیدات این برند شامل عطر و ادکلن می‌شود. تاریخچه زارا در حیطه عطر از سال ۱۹۹۹ شروع شد و برند زارا تولید عطر را در این سال آغاز کرد.

نمونه هایی از عطر های زارا:

  • Zara Night Pour Homme

یکی از عطرهای مردانه و خنک زارا پورهوم است که می‌توانیم آن را در دسته عطرهای ماندگار و با دوام قرار دهیم. این ادوپرفیوم در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار طراحی و وارد بازار شد. رایحه های این عطر، ترنج و لیمو هستند.

  • اTiveden

یکی دیگر از محصولات برند زارا ادوپرفیوم تیودن است که عطری شرقی، شیرین و گرم که می‌توان ان را جزو بهترین انتخاب‌ها برای فصل های پاییز، زمستان و بهار در نظر گرفت. مهم‌ترین نت این عطر صندل سفید است. تیودن را می‌توان یک اثر الهام گرفته از طبیعت دانست که در بسته بندی و ترکیبات آن به خوبی این موضوع را حس کرد.

  • Rose Elixir

یکی از این عطرها ادوپرفیوم زنانه اکسیر است. این عطر گرم و شیرین در بسته بندی‌های ۱۰۰ میلی لیتری طراحی و ساخته شده است. مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده این عطر زعفران و گل رز هستند که این عطر با ماندگاری بالایش جز پر طرفدار ترین عطرهای شیرین است.

شلوارهای جین برند زارا

جین پوشهای پرتغال مجذوب شلوارهای لی یا همان جین محبوب دختران و پسران جوان این برند هستند و یکی از پرتعدادترین خریداران انها هستند شلوار جین های زارا با کیفیت بالا و همینطور ساده و شیک بسیار طرفدار دارد.

برند زارا سالانه حدود ده هزار محصول جدید تولید می کند. شاید عجیبترین استراتژی و سیاست زارا، استراتژی تبلیغات صفر آن باشد. این برند ترجیح می دهد به جای صرف هزینه در تبلیغات، پول خود را برای باز کردن شعبه های جدید خرج کند. عدم تبلیغات زارا، نقطه ی مقابل تبلیغات وسیع رقبای اصلی این برند مانند لوئیس ویتون است.

نویسنده

Asal saeidi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *