بررسی طراحی لباس سریال Squid Game

منتشر شده در تاریخ ۱۵ دقیقه

یکی از سریال هایی که توانست در مدت زمان کوتاه، محبوبیت و طرفداران زیادی را به خود جذب کند، سریال بازی مرکب است که ساخته کشور کره جنوبی می باشد. این سریال در هفته اول انتشار به یکی از پربیننده ترین مجموعه های نتفلیکس در۹۰ کشور تبدیل شد. در این مقاله سعی داریم لباس های بازیگران را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

داستان به این صورت است، گروهی متشکل از 456 نفر که مشکل مالی و بدهی زیادی دارند، در یک مسابقه که تلفیق از بازی های دوران کودکی است برای جایزه ای به مبلغ 45/6 میلیارد وونی مسابقه می دهند، اما این بازی قرار است که تنها یک برنده داشته باشد…

لباس بازیکنان و کارکنان یک دست است. رنگ لباس کارکنان بازی، صورتی مایل به قرمز است اما بین رنگ با شخصیت این افراد تضاد وجود دارد، چرا که صورتی نماد گرمی و بازیگوشی است در حالی شخصیت این افراد در فیلم بسیار خشنونت آمیز می باشد. کارکنان یک ماسک مشکی با شکل های مربع، مثلث و دایره روی صورت دارند که شناسایی نشوند، دایره برای کارگران، مثلث برای سربازان مسلح و مربع برای فرماندهان است.
شکل های روی ماسک ها از کلونی مورچه ها الهام گرفته شده است. مورچه ها از یک ساختار برای انجام وظایف پیروی می کنند و به تمامی وظایف عمل می کنند. کارگردان برای طراحی لباس کارکنان از این موضوع الهام گرفته است. لباس ها یکسان هستند اما شکل روی ماسک ها با هم تفاوت دارد که وظایف هر یک را نشان می دهد.

بازیکنان شلوار و سوییشرت یکدست به رنگ سبز/آبی که نماد صلح، دوستی، شفا و یا تولد دوباره است پوشیده اند، چیزی که در طول فیلم زیاد در بین بازیکنان مشاهده نمی شود، آنها با هم صادق نیستند و هرکس تنها به فکر خودش است. شماره هر بازیکن روی لباسش درج شده، همینطور تیشرت سفید زیر سوییشرت بر تن دارند. کارگردان، شرکت کنندگان را با لباس سبز ورزشی که دانش آموزان دبیرستانی کره ای در جوانی آن را می پوشند، یادآوری می کند.

مرد سیاهپوش که با نام مرد جلویی (Front man) شناخته می شود، کارش نظارت بر بازیکنان و کارکنان می باشد، او شخصیت مرموزی دارد. او لباس بلند مشکی با جیب های بزرگ برتن دارد، اندازه جیب ها می تواند به این دلیل از حالت عادی بزرگ تر باشند که او بتواند اسلحه را درون آن قرار دهد. ماسک صورت او به گونه ای طراحی شده که دستگاه تشخیص چهره، او را تشخیص می دهد.

مهمانان ویژه یا همان اعضای VIP در اواخر سریال حضور پیدا می کنند، آنها ماسک های خاص به شکل حیوانات روی صورت داشتند که با طلا و نقره ساخته شده بود و نشان دهنده ثروت زیاد این افراد است.

جالب است بدانید که تقاضا برای لباس اسکوئید گیم در سراسر جهان بسیار زیاد بوده حتی در ایران نیز فروش خوبی داشته است، می توان گفت صنعت پوشاک کره جنوبی بعد از این سریال به صورت چشم گیری افزایش داشته است. برند کفش شخصیت ها در این سریال یعنی Vans سفید، در کنار لباس ها فروش زیادی داشت.

در پست های بعدی دوست دارید کدام فیلم و سریال مورد بررسی قرار بگیرید؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در پست های قبلی می توانید با طراحی لباس در صنعت فیلمسازی آشنایی بیشتر پیدا کنید.


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *