ایزابل مارانت، طراح فرانسوی

منتشر شده در تاریخ

ایزابل مارانت (Isabel Marant)، یک طراح مد فرانسوی و در واقع مغز پشت برند مد معروف ایزابل مارانت است. او که یکی از مشهورترین طراحان نسل خود است، جوایز متعددی را برای به رسمیت شناختن کارهایش از جمله طراح معاصر سال در جوایز Elle Style در سال 2014 دریافت کرده است. همکاری او با H&M به قدری محبوب بود که وب سایت آنها را دچار مشکل و کندی کرد. حامیان او عبارتند از الکسا چانگ، کیتی هلمز، ویکتوریا بکهام، کیت ماس، سینا میلر، کیت باسورث و ریچل وایز.

زندگینامه

اوایل زندگی

ایزابل مارانت در 12 آوریل 1967 در بولون-بیلانکورت (Boulogne-Billancourt) از پدری فرانسوی و مادری آلمانی به دنیا آمد. وقتی او شش ساله بود والدینش از هم جدا شدند و مارانت با پدرش که دوباره ازدواج کرد زندگی کرد. مارانت از کودکی همیشه آرزو داشت که دامپزشک شود. او در یکی از حومه‌های حومه پاریس نویی-سور-سن (Neuilly-sur-Seine) بزرگ شد؛ جایی که از پوشیدن لباس مدرسه امتناع می‌کرد و لباس‌های جایگزین را در کیسه‌های پلاستیکی می‌برد. او مانند پتی اسمیت مدل موی مخصوص خود را داشت و لباس های مردانه سفارشی می پوشید.

او در سن پانزده سالگی از پدرش خواست تا برایش چرخ خیاطی بخرد و شروع به ساخت لباس با استفاده از لباس و پارچه های دور ریخته شده کرد. خیلی زود دوستانش از او خواستند لباس هایشان را طراحی کند. از اینجا بود که وسواس او نسبت به مد شروع شد. او به کار پرستاری از کودکان پرداخت تا بتواند پس انداز کند و از فروشگاه ویوین وست وود در پاریس (Vivienne Westwood’s Paris) خرید کند.

مارانت بین شانزده تا هجده سالگی، با کریستف لمر (Christophe Lemaire)، مدیر خلاق هرمس ملاقات کرد. آنها با هم شروع به طراحی لباس با نام تجاری Allee Simple کردند و آن را به یک فروشگاه Le Depot در پاریس عرضه می کردند و وقتی لباس فروخته می شد پول دریافت می کردند. این موفقیت باعث شد که او در برنامه های خود برای تحصیل در اقتصاد تجدید نظر کند و در عوض برای تحصیل مد در استودیو Bercot، یک کالج مد پاریس برود.

زندگی شخصی

مارانت با طراح جروم دریفوس (Jerome Dreyfuss) ازدواج کرده است. پسر آنها تال (Tal) در سال 2003 به دنیا آمد. این خانواده در Belleville، حومه پاریس زندگی می کنند. آنها آخر هفته های خود را در یک کلبه حومه شهر بدون برق یا آب گرم در فونتنبلو (Fontainebleau) که در 50 کیلومتری پاریس است می گذرانند.

نام تجاری

مارانت پس از پایان تحصیلات خود با طراح پاریسی، میشل کلهین (Michel Klhein)، شروع به همکاری کرد. او سپس با بریجت یورک (Bridget Yorke) همکاری کرد و روی دو مجموعه کار کرد. پس از آن، او به کارگردان هنری مارک آسکولی (Marc Ascoli) در پروژه‌های متعددی برای Chloe، Martine Sitbon و Yohji Yamamoto کمک کرد. با این حال، مارانت کار کردن برای خانه‌های دیگر را دشوار می‌دانست و خیلی زود تصمیم گرفت تا مسیر خود را کشف کند. در سال 1989، او اولین جهش بزرگ را برای انجام این کار از طریق راه اندازی برچسب و اتیکت جواهرات خود انجام داد و سپس در سال 1990، با مادرش همکاری کرد و یک برچسب لباس بافتنی “Twen” را راه اندازی کرد.

پس از تجربه موفق اولیه، او کار خود را با نام ایزابل مارانت در سال 1994 راه اندازی کرد. سال بعد، او اولین مجموعه خود را در هفته مد پاریس به همراه دوستانش به نمایش گذاشت. استعداد او فوراً شناسایی شد و زمانی که اولین جایزه مد خود را در سال 1997 دریافت کرد و پس از آن جایزه Whirlpool را برای بهترین طراح زن در سال 1998 دریافت کرد، بیشتر تقویت شد.

او در سال 1998 زمانی که اولین مغازه خود را در خیابان شارون در شرق پاریس افتتاح کرد، یک قدم بزرگ دیگر به جلو برداشت. در همان سال، او شروع به همکاری با نام تجاری کاتالوگ پستی فرانسوی La Redoute کرد و مجموعه‌های مهمان را برای آن ایجاد کرد. او این کار را با افتتاح خط جدیدی در ژاپن به نام I*M دنبال کرد. در سال 1999، Marant اولین خط انتشار به نام Étoile اثر ایزابل مارانت را در نمایشگاه‌های لباس آماده پاریس عرضه کرد و سال بعد اولین مجموعه کامل Étoile را معرفی کرد. Etoile در نظر گرفته شده بود که مقرون به صرفه تر و معمولی تر از مارک باشد. دومین فروشگاه در سال 1999 در سن ژرمن د پره (Saint-Germain-des-Prés)، سومین فروشگاه در مارای (Marais)، در سال 2007 و چهارمین فروشگاه در منطقه 16 در سال 2012 افتتاح شد.

در سال 2004، مارانت یک خط لباس کودکان و یک بوتیک پاپ آپ را در فروشگاه پرینتمپس پاریس (Paris’ Printemps) راه اندازی کرد. در سال 2006، او با Anthropolgie بر روی یک مجموعه کار کرد. او در همان سال یک بوتیک در هنگ کنگ افتتاح کرد و سپس راهی ایالات متحده شد و در آنجا یک بوتیک در نیویورک افتتاح کرد. به گفته مدیر عامل او، برآورد درآمد عمده فروشی او در سال 2011 به 66 میلیون یورو رسیده است که نسبت به سال 2010 افزایش 44 درصدی داشته است.

در سال 2012، مارانت برنده جایزه طراح مد سال در جوایز بهترین زنان سال بریتانیا Glamour شد. سرمایه گذاری بزرگ بعدی او در سال 2013 آغاز شد، زمانی که او شروع به همکاری با H&M در فروشگاه زنجیره ای جدید آنها کرد. این خط در حدود 45 دقیقه آنلاین فروخته شد و تقریباً باعث از کار افتادن وب سایت آنها شد. مارانت انبوهی از اچ اند ام را ستایش کرد و از نحوه تأکید آنها بر DNA طراحان ابراز قدردانی کرد. کار او با H&M به عنوان “ترکیبی از شیک آندروژن و بی‌تفاوتی بوهمیایی” توصیف شد.

در سال 2014، او به عنوان طراح معاصر سال در جوایز Elle Style در سال 2014 انتخاب شد. از سال 2019، شرکت او دارای 13 فروشگاه در سراسر جهان در شهرهایی مانند پاریس، رم، نیویورک، توکیو، هنگ کنگ، سئول، لس آنجلس، پکن، مادرید، بیروت و لندن و در بیش از 35 کشور خرده فروشی دارد.

نویسنده

Mahtab Etemadi


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *