استایل خصوصی یا شخصی سازی استایل چیست؟

منتشر شده در تاریخ

کلمه‌ی استایل یا style مخفف و کوچک شده‌ی personal style یا استایل شخصی است. استایل یعنی یک راه بیانِ منحصربفرد برای نشان دادن شخصیت و اعتماد بنفس فرد است.

در واقع استایل شخصی یک فرد بیشتر نشان دهنده‌ی علایق او است. زیرا تمامی اجزاء استفاده شده مانند لباس، اکسسوری و رنگ ها انتخاب شخصی او است. استایل شخصی هر فرد ماندگار و منحصربفرد است.

اولین و مهم‌ترین قدم‌ها کدام است؟

 شناخت شخصیت، هویت، کار و پیام استایل شخصی از اولین و مهم‌ترین بخش‌ها برای داشتن استایل شخصی است.
در این مرحله باید سفری به درون داشته باشیم و بدانیم که چه ویژگی های شخصیتی داریم. برای مثال باید از خود بپرسیم که آیا من فردی آرام هستم و ترجیح می‌دهم استایل و ظاهرم جلب توجه زیادی نداشته باشد یا فردی پرانرژی و ریسک پذیر هستم که دوست دارم در هر جایی جلب توجه کنیم؟
در قدم بعد باید هویتمان را پیدا کنیم. 

رنگ های مورد علاقه‌ی خود را بشناسید

قطعا هر شخصی رنگ هایی را دوست دارد که یادآور حس های فوق العاده‌ای است. اما چرا این حس را با  دیگران به اشتراک نگذاریم؟ برخی رنگ هایی را به صورت ثابت دوست دارند و برخی رنگ های متفاوتی را با توجه به حالات متفاوت روحی و ذهنی خود در زمان های متفاوت دوست دارند. 

فرم اندام

در انتخاب سبک لباس پوشیدن حتما باید به فرم اندام و انتخاب لباس‌ها‌یی که ایرادات آن را می‌پوشاند دقت داشته باشید. اگر کوتاه قد هستید استایل شخصی شما باید آن را پوشش دهد و شاید بهتر است همیشه از کفش‌ها‌ی پاشنه دار استفاده کنید و یا برعکس اگر بلند قد هستید پوشیدن کفش پاشنه دار را فراموش نمایید. اگر اندام شما سایز بزرگ است باید با پوشیدن لباس‌ها‌ی مناسب چاقی و ایرادات اندام خود را پوشش دهید. 


مهم ترین قدم برای ساخت استایل شخصی؛ همه چیز را مطابق با شرایط انتخاب کنید

برای داشتن یک استایل شخصی خاص در نظر گرفتن شخصیت، هویت، شغل، شرایط و سن همگی نقش مهمی دارند. اما شما باید بتوانید این استایل شخصی را مطابق با شرایطی که دارید تنظیم کنید. اگر قرار است خودتان را برای یک موقعیت شغلی جدید آماده کنید باید بتوانید از لباسی مناسب با این شرایط و مطابق با استایل شخصیتان استفاده نمایید. 


داشتن اعتماد به نفس مهم ترین بخش یک استایل شخصی است

بعد از اینکه سبک لباس پوشیدنتان را انتخاب کردیم و یاد گرفتیم که چگونه استایل شخصی داشته باشیم، مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کنیم این است که با اعتماد به نفس در جامعه حاضر شویم. در واقع استایل شخصی شما زمانی زیبا به نظر می رسد که از چیزی که پوشیده اید و ظاهری که دارید ابراز رضایت کنید

استایل کژوال

در واقع از این جمله این جوری میشه برداشت کرد که یه استایلِ نیمه­‌رسمی هستش، که از استایل­‌هایی هست که تو سال­‌های اخیر خیلی استفاده شده و همچنان میشه، در واقع این استایل یه استایلِ به اصطلاح غیر­رسمیه(INFORMAL). تو این نوع پوشش اولین چیزی که اولویتِ راحت بودنه.

چند نکته درباره‌ی استایل شخصی

پوشیدن لباس های تکراری با رنگ های خاص و تکراری نیست. این استایل گویای شخصیت شما است قبل از اینکه مردم در اجتماع شما را بشناسند و حتی شما سخنی بگویید. گرچه دیده شدن شما اهمیت بسیاری دارد اما شرط اول برای داشتن این استایل راحتی شما و حس اعتماد بنفس شما در این استایل است.

 خلق‌وخو، روحیات و سبک زندگی‌تان را بشناسید

خلق‌وخو و روحیه‌ی شما بسیار در استایل شخصی و اصولی که برای خودتان می‌سازید موثر است. به عنوان مثال اگر شما فردی محافظه‌کار هستید با انتخاب رنگ‌های بولد و یا آیتم‌هایی که مناسب سنتان نیستند احساس خوبی نخواهید داشت. حتی اگر این نوع آیتم‌ها ترند شوند هم باز شما با توجه به روحیه‌تان با این لباس‌ها احساس خوبی نمی‌کنید. در حالی که ممکن است یک فرد جسور و بی پروا به راحتی رنگ‌هایی بولد و آیتم‌هایی پرزرق و برق را انتخاب کند و محدودیت‌های سنی را هم در نظر نگیرد.

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *