استایل گوتیک (GOTHIC):

منتشر شده در تاریخ

استایل گوتیک برگرفته از فرهنگ گوتیک است. فرهنگی که ریشه در سال های 1980 دارد.

استایل گوتیک زنانه

در استایل گوتیک، مو، لباس و آرایش، سیاه‌ رنگ و پوست، سفید و رنگ‌ پریده است. این چنین سبک و تضادی، عصر ویکتوریا را یادآوری میکند. Atomic Jane ، لباس‌ های بسیاری را برای استایل گوتیک طراحی و تولید کرده است.استایل گوتیک زنانه، سه عنصر اصلی دارد: کُرست، پیراهن و دامن. البته این استایل، الهام‌ بخشِ استایل‌ های غیرگوتیک هم بوده است. پیروان این سبک می ‌خواهند در جامعه،‌ متمایز و منحصر به فرد باشند و ظاهرشان شبیه به کسانی نباشد که همواره به فکر پیروی از اصول جامعه هستند و خود را تبدیل به قسری خاص کنند.

نقش رسانه در استایل گوتیک

امروزه، رسانه سبب ترویجِ بیشتر استایل گوتیک شده است. در فیلم‌ ها، سریال ‌ها، موزیک ویدیوها و مراسم فرش قرمز،استایل های گوتیک را مشاهده میکنیم .اکثر مردم، حداقل یکی از عناصر این استایل را در استایل خو استفاده میکنند.تاثیر استایل گوتیک بر مد مدرن، هر روز بیشتر می ‌شود. در واقع استایل گوتیک، از ترندهای مدرن دنیای مد تاثیر می ‌گیرد و هم بر آن‌ ها تاثیر می‌ گذارد.

اولین فشن شو

در دهۀ 2000، استایل گوتیک به نمایش مد یا فشن شو هم راه پیدا کرد.الکساندر مک‌کویین، اولین طراح شناخته شده‌‌ ای بود که در حوزه استایل گوتیک فعالیت کرد. منتقدان مد، مجموعه‌ های Birds، Hunger و Shining مک‌کویین را بازگشت نمایش ‌های عصر ویکتوریا می ‌دانند.

لباس‌ متناسب گوتیک

در دوختِ این لباس ‌ها از پارچه‌ های چرم، مخمل و توری استفاده می‌ شود.لباس مشکی، بخش لاینفکِ استایل گوتیک است؛ چه استایل زنانه، چه مردانه.پیراهن مشکی، شنل مشکی، بوت مشکی مچ‎ دار، بوت نظامی (combat boot)، کرست و دامن، از لازمه‌ های استایل گوتیک زنانه به شمار می آیند.لباس‌ های زنانه این سبک، مشکی هستند و از چرم و فلزات براق برای تزیین آن ‌ها استفاده شده است.زمختی این لباس ‌ها با ظرافت و سفیدی پوست زنان در تضاد است.

رنگ های اصلی

مشکی، محبوب‌ ترین و پرکاربردترین رنگ در استایل گوتیک به شمار می ‌رود.بیشتر مردم تصور می ‌کنند که استایل گوتیک باید مشکی باشد؛ اما این طور نیست. اگر استایل گوتیک را انتخاب کرده ‌اید، اصلا مجبور نیستنید تیپ سر تا پا مشکی را انتخاب کنید، بلکه می‌ توانید از رنگ ‌های دیگر هم بهره ببرید؛برای مثال، پیراهن بنفش تیره ‌ای که با گلدوزی‌ مشکی رنگ و تورهای مشکی تزیین شده باشد، استایل شما را بسیار جذاب خواهد کرد.فقط یادتان باشد که رنگ‌ های براق و روشن، به هیچ وجه، جایی در استایل گوتیک ندارند.

اکسسوری ‌های مناسب

دستکش ‌های مشکی و بلند برای استایل گوتیک بسیار مناسب هستند.عینک ‌های goggles با طراحی گوتیک می‌ توانند استایل شما را بسیار جذاب کنند.چترهای چرمی و توری هم جایگاه‌ ویژه ‌ای در استایل گوتیک دارند؛ به‌ علاوه، این اکسسوری، پوست‌ِ سفید و رنگ پریدۀ مناسب برای استایل گوتیک را از گزند آفتاب حفظ می ‌کند و باعث می ‌شود که سالم و روشن باقی بماند.در استایل گوتیک، فقط از زیورآلات سفید رنگ، مانند طلای سفید، نقره و پلاتین استفاده می‌شود و طلای زرد هیچ جایگاهی در این استایل ندارد.

نویسنده

Zoya


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *