استایل و پوشش در دهه ۷۰

منتشر شده در تاریخ ۱۰ دقیقه

دهه ۷۰ میلادی دوره عاشقان آزادی، رنگ ها ، آمیخته شدن تکنولوژی با مد و مطابقت سبک های مختلف با یکدگر بود .

این دوره با چندین سبک همزمان در صنعت مد پدید آمد که از خرده فرهنگ هایی مثل هیپی، پانک و … تشکیل می شد.

طراحان با آوردن سبک هایی مثل سبک بوهو، فولک، جیپسی ، هیپی، رترو، کلاسیک، دیسکو، سافاری، اسپورت و ورزشی و لباس های یونیسکس ، میتوان این دوره را یکی از پر جنب و جوش دهه در تاریخ مد نامید. با این وجود منتقدانی هم داشت که این دوره را “ضد مد” و دهه ؛طعم بد؛ می نامیدند اما بسیاری از طراحان مشهور جهان از این دوره استقبال کرده اند و زیبا شناسی دهه ۷۰ را با پیچ و تابی مدرن باز می گرداندند .

رنگ ها :

بر خلاف لباس های پر زرق و برق دهه ۶۰ لباس های این دهه از شیدهای مختلفی از رنگ قهوه ای گرفته تا تناژهای مختف رنگ خاکی ، طلایی، زرد ، قرمز آنتیک، برنزی، انواع نارنجی، خاکستری، سیاه، سفید و مسی استفاده می کردند. در دنیای مدرن بی شک طراحان این پالت های رنگی را گسترده تر می کنند و زیبایی هر چه تمام تری به طرح های خود می بخشند .

سبک سافاری و نظامی دهه ۷۰

درحالی‌که بسیاری از افراد بیشتر توجهشان به سمت سبک هیپی و دیسکوی دهه ۷۰ معطوف است، تیپ سافاری (طبیعت‌گردی) و نظامی نیز در این دوره بسیار محبوب بودند. از مشخصات این استایل که در اواسط و اواخر دهه ۷۰ شکل گرفت، زیبایی ظاهری و رنگ‌های خاکی آن بود. خصوصاً، پالت‌های رنگ خاکی و شن و ماسه‌ای، بخش برجسته‌ی این ترند بودند.

چکمه‌ها و چکمه‌های بلند تا بالای زانو که در دهه ۶۰ ظاهر شدند، به ویژه به لطف طراح بزرگ راجر ویویر، چکمه های بلند تا بالای زانو به عنوان یکی از ترندهای دهه ۷۰ محسوب می‌شود! به طور کلّی چکمه‌ها در بین طرفداران سبک پانک-راک ، که آنها را با دامن می‌پوشند، بسیار محبوب است.

استایل دیسکو:

یکی دیگر از استایل‌های محبوب این دهه دیسکو استایل است که اواسط و اواخر دهه هفتاد رواج داشته است. لباس‌های دیسکو استایل براق، باز، نمایشی، فانتزی و تا حدی تحت‌تاثیر لباس‌های اوایل دهه شصت بود. پارچه‌هایی مثل ورنی، لمه و پارچه‌های پولک‌دوزی‌شده در ترکیب این استایل بسیار دیده می‌شد.

استایل دهه 70 میلادی

مهم‌ترین ویژگی‌های مد دهه ۱۹۷۰

دهه ۷۰ بیشتر از هر چیزی با رنگ‌های روشن پاستلی و زرق‌وبرق شناخته می‌شود. البته علاوه بر رنگ‌های پاستلی، رنگ‌هایی مثل برنزی، خاکستری، سفید، سیاه، نارنجی، انواع قهوه‌ای، مسی و زنگاری هم رایج بوده است.

 آرایش و مدل مو

در دهه ۱۹۷۰ آرایش به‌نوعی مدرن بودن زنان را نشان می‌داد. نوع آرایش و غلظت آن بسته به موقعیت، متفاوت بود؛ آرایش روز ملایم، روشن و طبیعی بود و برای مهمانی و رویدادهای شب آرایش‌ پرزرق‌وبرق استفاده می‌شد.

نویسنده

ساغر رفیعی


شما میتوانید این مطلب و مطالب مشابه را در پیج اینستاگرام ما مشاهده کنید.


۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *